نبرد مدعیان آسیایی

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی امروز از ساعت ۱۵ نبرد خودش برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی را در مقابل ژاپن آغاز می‌کند که چهارشنبه‌شب لحظه‌هایی به‌یادماندنی برای هواداران فوتبال ایران رقم خورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی در یک بازی نفس‌گیر و حساس موفق شدند خودشان را به جمع هشت تیم برسانند.

تاریخ انتشار: 09:48 - شنبه 1402/11/14
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
نبرد مدعیان آسیایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی امروز از ساعت ۱۵ نبرد خودش برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی را در مقابل ژاپن آغاز می‌کند که چهارشنبه‌شب لحظه‌هایی به‌یادماندنی برای هواداران فوتبال ایران رقم خورد و شاگردان امیر قلعه‌نویی در یک بازی نفس‌گیر و حساس موفق شدند خودشان را به جمع هشت تیم برسانند.

ایران و ژاپن دو قدرت سنتی قاره آسیا هستند و از بین چهار بازی این مرحله رسانه‌ها در این دو روز اخیر توجه بسیار زیادی به بازی این دو غول آسیایی داشته‌اند.

ورزشگاه عبدالله بن خلیفه ایرانی شد

یکی از اتفاق‌های عجیب این مرحله برگزاری بازی ایران و سوریه در ورزشگاه کوچک عبدالله بن خلیفه قطر بود که باعث شد محدودیت زیادی برای تهیه بلیت این مسابقه برای هواداران ایرانی ایجاد شود؛ اما چهارشنبه‌شب ایرانی‌ها از هر طریق ممکن خودشان را به این ورزشگاه رساندند و جو سکوها دوبه‌یک به سود هواداران ایرانی بود که از دقیقه یک تا لحظه پنالتی آخر لحظه‌ای دست از تشویق تیم برنداشتند و درنهایت هم مزد زحماتشان را با یک برد شیرین گرفتند.

نکته دیگر این مسابقه حضور گسترده هواداران عراقی برای حمایت از تیم سوریه بود که به نظر می‌رسید همچنان به خاطر اتفاق‌های بازی عراق و اردن و قضاوت علیرضا فغانی دلخور هستند و بدشان نمی‌آمد ایران در این مرحله حذف شود که خوشبختانه در پایان بازی دست‌خالی به خانه بازگشتند.

کابوس پنالتی تمام شد

تیم ایران با هنر بیرانوند و زدن پنالتی‌های بی‌نقص موفق شد از سد سوریه بگذرد. این برد در حالی رقم خورد که تاریخ فوتبال ما در جام ملت‌های آسیا خاطره خوشی از ضربه‌های پنالتی نداشت و این اولین بار است که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا با ضربه‌های پنالتی به مرحله بعد صعود می‌کند.

قبل از این، بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها هشت بار به ضربه‌های پنالتی رفته بود که تنها دو بار برنده بودیم و شش بار در این ضربه‌ها بازی را واگذار کردیم.عجیب اینکه هر دو باری که در ضربه‌های پنالتی طی این تورنمنت برنده شدیم، مربوط به بازی‌های رده‌بندی بوده که مدتی است این مسابقه برگزار نمی‌شود و هر دو بردمان از حیث صعود اهمیت نداشته است.

این پنالتی‌ها برای قلعه‌نویی هم خاطره بدی داشت و در جام ملت‌های 2007 مالزی در شرایطی که امیر قلعه‌نویی تیم ملی را هدایت می‌کرد، در یک‌چهارم نهایی مقابل کره‌جنوبی در پنالتی‌ها 2-4 باختیم و حذف شدیم.درحقیقت برد چهارشنبه‌شب مقابل سوریه در جام ملت‌های 2023 قطر اولین برد تیم ایران در مراحل حذفی جام ملت‌ها بود و به‌صورت کلی بعد از 27 سال در این تورنمنت پنالتی‌ها را بردیم تا نحسی‌اش برایمان تمام شده باشد.

هت‌تریک در اجوکیشن‌سیتی

ورزشگاه میزبان بازی امروز ایران و ژاپن اجوکیشن‌سیتی خواهد بود که در مسابقات امسال خاطره‌های خوشی را برای فوتبال ما رقم زده و البته ظرفیت هواداری مناسبی هم دارد. ایران در اولین بازی خودش با چهار گل فلسطین را در این استادیوم شکست داد و برتری دو بر یک در مقابل امارات هم در همین استادیوم رقم خورد و پیروزی در مقابل ژاپن می‌تواند هت‌تریک اجوکیشن‌سیتی برای موفقیت فوتبال ما را کامل کند.

در طرف مقابل، ژاپنی‌ها خاطره تلخی از اجوکیشن‌سیتی دارند و در بازی مرحله گروهی خودشان در همین استادیوم به عراق باختند تا شرایط ازلحاظ آماری برای پیروزی تیم ملی ایران فراهم باشد.

گذر فرهنگی لوسیل؛ میزبان شادی ایرانی‌ها

برتری ارزشمند فوتبال ایران در مقابل سوریه کام هواداران ایرانی را شیرین کرد و بخشی از این هواداران که اکثر آن‌ها هم اصفهانی بودند، بعد از بازی با حضور در گذر فرهنگی لوسیل که محلی برای حضور هواداران کشورهای مختلف است برای ساعتی این گذر را به تسخیر خودشان درآوردند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

6 + دوازده =