اجوکیشن به تاریخ پیوست

همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی شده بود، فضای استادیوم اجوکیشن سیتی دوحه قطر به خاطر حضور پرشور هواداران ایرانی کاملا در تسخیر تیم ملی کشورمان بود …

تاریخ انتشار: 09:31 - دوشنبه 1402/11/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجوکیشن به تاریخ پیوست

به گزارش اصفهان زیبا؛ همان‌طور که از قبل هم پیش‌بینی شده بود، فضای استادیوم اجوکیشن سیتی دوحه قطر به خاطر حضور پرشور هواداران ایرانی کاملا در تسخیر تیم ملی کشورمان بود و ایرانی‌ها که به خاطر دو پیروزی قبلی در برابر فلسطین و امارات خاطره بسیار خوبی از این ورزشگاه داشتند با خاطره‌ای بسیار خوب اجوکیشن را ترک کردند و این استادیوم به خاطره تاریخی ایرانی‌ها پیوست. جالب اینجاست که علاوه بر هواداران ایرانی، جمعی از تاجیک‌ها، هندی‌ها، فلسطینی‌ها و بنگلادشی‌ها هم با در دست‌گرفتن پرچم ایران در کنار ایرانی‌ها نشسته بودند و پیروزی تیم ملی را با چشمان خودشان دیدند. در جایگاه خبرنگاران هم فضا بسیار جالب بود و اشک شوق خبرنگاران ایرانی سوژه دوربین خبرنگاران ژاپنی شده بود.

سخت‌گیری برای حق کپی‌رایت

در روزهای برگزاری بازی‌های مرحله گروهی سخت‌گیری آن‌چنانی برای جلوگیری از فیلم‌برداری با گوشی موبایل انجام نمی‌شد؛ اما در مراحل حذفی کار بسیار سخت شده و در زمان برگزاری بازی هیچ خبرنگاری در جایگاه خودش امکان فیلم‌برداری را ندارد و در چند مورد کارت شناسایی خبرنگاران به خاطر عدم رعایت قانون کپی‌رایت از آن‌ها گرفته شد. همین موضوع نشان می‌دهد که در سطح حرفه‌ای موضوع حق پخش تلویزیونی و پولی که برای آن پرداخت می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

تقابل ایران و قطر در سوق واقف

صعود ایران به مرحله نیمه‌نهایی دو ساعتی زودتر از بازی قطر و ازبکستان بود و خیلی‌ها منتظر مشخص‌شدن حریف ایران در این مرحله بودند. پیروزی قطر در ضربات پنالتی تیم میزبان را به مرحله نیمه‌نهایی فرستاد تا بازار کری‌خوانی در بازار سوق واقف داغ شود. هواداران ایرانی و به‌خصوص اصفهانی‌ها شنبه‌شب راهی سوق واقف شدند و تقابل آن‌ها با قطری‌هایی که مستقیما از استادیوم جنوب به بازار آمده بودند صحنه‌های هواداری جذابی را در بازار رقم زد؛ البته قطری‌ها به خاطر سابقه قبلی خودشان و ناکامی‌هایی که در مقابل ایران داشته‌اند کمی بااحتیاط در مورد کری‌خوانی با ایرانی‌ها عمل کردند.

قطر خلوت شد

حذف تیم‌هایی مثل عربستان، عراق، ژاپن، سوریه و تاجیکستان از لحاظ توریستی به ضرر قطری‌ها تمام شد و در شرایطی که در این سه هفته بازارها و خیابان‌های قطر پر از توریست بود، در دو روز گذشته شهر به‌شدت خلوت شده و خبری از هواداران عربی نیست. البته ایرانی‌ها و اردنی‌ها همچنان پای ثابت قطر هستند و منتظرند تا تیم‌هایشان شانس رسیدن به فینال را پیدا کنند.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در کشور قطر

حضور هواداران فوتبال ایران در کشور قطر و هم‌زمانی رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا با دهه فجر فرصت مناسبی را فراهم کرده و جامعه هواداری ایران قرار است امروز دوشنبه در یکی از هتل‌های شهر دوحه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کنار یکدیگر جمع شوند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، قرار است برنامه‌های متنوع فرهنگی‌ورزشی در این مراسم دورهمی انجام شود.

اتفاق کم‌سابقه در قطر

صبح یکشنبه در اتفاقی کمتردیده شده و غیرقابل‌پیش‌بینی یکی از خطوط پرتردد شهر دوحه دچار مشکل شده بود و مسافران زیادی در ایستگاه سرگردان بودند. اما قطری‌ها خیلی زود وارد عمل شدند و با جایگزین‌کردن دیگر خطوط بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند تا هیچ نکته منفی درمورد حمل‌ونقل قطر در ذهن توریست‌های حاضر در این شهر نماند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × یک =