تیم ملی فوتبال ایران امروز در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌ها به مصاف میزبان می‌رود

یک قطر تا فینال

بازی امشب ایران و قطر در شرایطی برای انتخاب دومین تیم صعودکننده به فینال جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود که قطری‌ها به‌شدت از تیم ملی ایران ترسیده‌اند و حتی خبرنگاران شبکه‌های معروف تلویزیونی این کشور در این چند روز اخیر در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی تأکید کرده‌اند که تیم ملی قطر شانسی برای برتری در مقابل ایران ندارد؛ ولی به‌هرحال این تیم نباید دست‌کم گرفته شود.

تاریخ انتشار: 10:55 - چهارشنبه 1402/11/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک قطر تا فینال

به گزارش اصفهان زیبا؛ بازی امشب ایران و قطر در شرایطی برای انتخاب دومین تیم صعودکننده به فینال جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود که قطری‌ها به‌شدت از تیم ملی ایران ترسیده‌اند و حتی خبرنگاران شبکه‌های معروف تلویزیونی این کشور در این چند روز اخیر در گفت‌وگو با خبرنگاران ایرانی تأکید کرده‌اند که تیم ملی قطر شانسی برای برتری در مقابل ایران ندارد؛ ولی به‌هرحال این تیم نباید دست‌کم گرفته شود.

سعید عزت‌اللهی به‌عنوان بازیکن تیم ملی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته تأکید کرد که بازیکنان برای رسیدن به فینال هم‌قسم شده‌اند. قطری‌ها با اشاره به بازی دوستانه کشورشان در مقابل ایران معتقدند که قدرت فوتبال ایران بسیار بیشتر از قطر است.

هوای قطر گرم شد

در اوایل این هفته به نظر می‌رسید که موج سرمای ایران به کشور قطر هم منتقل شده است. توریست‌ها از ظهر به بعد به خاطر سرمای هوا غافلگیر شده بودند؛ اما از صبح دیروز سه‌شنبه دوباره هوا گرم شده است و بازی امشب ایران و قطر در شرایط آب‌وهوایی مناسب برگزار
می‌شود.

ایرانی‌ها به قطر رسیدند

تا قبل از برگزاری بازی ایران و ژاپن شاید خیلی‌ها پیش‌بینی دقیقی از نتیجه بازی تیم ملی نداشتند و منتظر باخت ایران بودند؛ اما درخشش فوتبالیست‌های ایرانی شرایط را عوض کرد و همین موضوع باعث شد تعداد زیادی از هواداران فوتبال در ایران به هر طریق ممکن راهی کشور قطر شوند تا در بازی نیمه‌نهایی بتوانند بازی تیم ملی را تماشا کنند.

در این یکی‌دو روز اخیر جمعیت زیادی از هواداران ایرانی در خیابان‌های قطر دیده می‌شوند و اگر موفق به تهیه بلیت شوند، بدون شک در بازی امروز تناسب بهتری بین هواداران ایرانی و قطری ایجاد می‌شود.

امید ایران به ورزشگاه کلاهی

قطری‌ها قصد تغییر استادیوم بازی خودشان از الثمامه به استادیوم البیت را داشتند که با این موضوع موافقت نشد.
استادیوم الثمامه مـطابــق با تمام مکان‌هایی که برای جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر طراحی شده‌اند، برای بزرگداشت فرهنگ و سنت‌های عربی طراحی شده است.

شکل دایره‌ای ورزشگاه منعکس‌کننده کلاهی بافته‌شده و سنتی است که برای قرن‌ها توسط مردان و پسران در سراسر خاورمیانه مقدس بوده است. طراحی این ورزشگاه متناسب با فرهنگ عرب بوده و نمادی از عزت و استقلال خانواده‌های عرب‌زبان است.

استادیوم Al Thumama با همکاری استودیوهای معماری معروف بین‌المللی طراحی و ساخته شده است. ساخت این استادیوم به‌طور رسمی در اول مارس ۲۰۱۷ آغاز شد؛ اگرچه کارهای مقدماتی از ۲۰۱۶ آغاز شده بود. در ابتدا قرار بود این ورزشگاه در سپتامبر ۲۰۲۰ به بهره‌برداری برسد؛ اما با شیوع ویروس کرونا، اجرای آن به تعویق افتاد.

نمای این ورزشگاه که با حدود 25هزار مترمربع پانل‌های سوراخ پوشیده شده است، به رنگ سفید بوده و سرشار از تزیینات توری‌مانند است. ازنظر مهندسی، جالب‌ترین جنبه ورزشگاه الثمامه دوحه قطر، سیستم خنک‌کننده آن است که باعث می‌شود در طول بازی‌ها فضای داخلی استادیوم دارای دمایی در حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد. درمجموع ۵۴ عدد تصفیه هوا در این ورزشگاه نصب شده است.

قلعه‌نویی: نسل طلایی فوتبال ایران آماده حماسه‌سازی است

کنفرانس خبری امیر قلعه‌نویی روز گذشته در مرکز اصلی رسانه‌ها برگزار شد. سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خیلی‌ها می‌گویند این آخرین فرصت برای نسل طلایی فوتبال ایران است که افتخار کسب کند، گفت: پرسش بسیار خوبی است. فوتبال مثل زندگی و ابر بهاری است. باید از فرصت‌ها استفاده کرد. برای این نسل این اتفاق افتاده و آن‌ها این فرصت را دارند که حماسه‌ساز باشند. شاید برای خیلی‌ها آخرین فرصت باشد. واقعیت همین است و بازیکنان ما در جایگاهی قرار دارند که به فینال صعود کنند؛ آن‌هم بعد از چهار دهه.

او تأکید کرد: از این فرصت تاریخی باید به نحو احسن استفاده کرد. ابر بهاری همین است. اگر باران بیاید و آن آب را ذخیره کنید و جای درست برای آن در نظر بگیرید می‌توانید بعدا از آن بهترین استفاده را ببرید؛ ولی اگر این کار را نکنید، آب همه‌چیز را خراب می‌کند. من امیدوارم فردا اتفاقی رخ بدهد که همه در آخر خوشحال باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: این بازی حساس‌ترین بازی این مرحله است. به‌هرحال تمام زحمت‌های پنج بازی قبل در این بازی به نتیجه می‌رسد. به بازیکنانم گفتم: شما قبلا هم به این مرحله رسیدید؛ مهم این است که بازی قبل را فراموش کنید. قطر میزبان است و خوشبختانه بازیکنان نشان دادند که می‌خواهند فعل خواستن را صرف کنند. در بازی‌های گذشته انتقادهای زیادی شد؛ ولی به دوستان عرض می‌کنم اینکه شما فرصت ایجاد کنید و از آن‌ها استفاده نکنید با اینکه بد بازی کنید خیلی فرق دارد. به همین دلیل آن انتقادها منصفانه نبود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 4 =