هشدار دبیر کانون مربیان فوتبال اصفهان

نجنبیم، از فوتبال آسیا عقب می‌مانیم

دبیر کانون مربیان فوتبال استان اصفهان معتقد است اگر روند عقب گرد فوتبال ایران ادامه پیدا کند، در آینده از تیم‌هایی چون هند و افغانستان هم شکست می‌خوریم.

تاریخ انتشار: 10:52 - دوشنبه 1402/11/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
نجنبیم، از فوتبال آسیا عقب می‌مانیم

به گزارش اصفهان زیبا؛ دبیر کانون مربیان فوتبال استان اصفهان معتقد است اگر روند عقب گرد فوتبال ایران ادامه پیدا کند، در آینده از تیم‌هایی چون هند و افغانستان هم شکست می‌خوریم.

حسن شفیعی با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های آسیا می‌گوید:  فوتبال ما روز به روز به علت نا کارآمدی  به عقب رفته واگر این منوال ادامه پیدا کند شاهد باخت به فلسطین جنگ زده، افغانستان و هند هم خواهیم بود، البته نباید از اتفاقات در تورنمنت‌هایی چون جام ملت‌ها هم گذشت و ممکن است تیم‌های درجه دو و سه نیز به فینال برسند، همانند اتفاقی که برای تیم اردن رخ داد و به دیدار فینال صعود کرد.

او با اشاره به نتایج تیم ملی در مرحله گروهی تصریح می‌کند: در این تورنمنت تیم ملی ما در مرحله اول با هزار اما و اگر و درد سر  به مرحله دوم راه یافت و اگر قدر موقعیت را می‌دانستیم، می‌توانستیم به فینال راه پیدا کنیم، زیرا تیم‌های مدعی جام مانند کره جنوبی، عربستان، ژاپن و استرالیا از دور خارج شده بودند و می‌توانستیم با اتخاذ یک برنامه ریزی درست، مدیریت صحیح، ترکیب درست و انتخاب پلن وانالیز خوب از عامل شانس که عامیانه به آن اشاره می شودف استفاده کنیم، اما متاسفانه با نداشتن تدبیر وتفکر درست، اطینمان زیاد به لژیونرها و به کار نگرفتن درست همین لژیونرها آنها را هم از بین بردیم.

این مربی فوتبال تاکید دارد پس از برد مقابل ژاپن، غرور تیم ملی ما را گرفت و به خواب زمستانی رفتیم و وقتی بیدار شدیم که با ان بازی بی هدف بازنده در مقابل قطر شدیم.

او می‌افزاید: پس از پایان بازی، بازیکن حرفه ای ما با سر عت به آن سوی زمین می‌دود و به قطری‌ها اعتراض می‌کند که چرا خوشحالی می‌کنید و درگیری ایجاد می‌کند، اما وقتی تیم ما امارات یا ژاپن را شکست می‌دهد، در مقابل دروبین حرکت سر بریدن را نشان می‌دهیم  ویا دستهای خود را روی چشمهای خود تاب می‌دهم، ولی طاقت باخت  خود را نداریم و اگر می‌خواستیم شاهد تصویر گریه کردن بازیکنان نباشیم، باید کار را به کاردن سپرده و فوتبال را با علم فوتبال دنبال همراه  کرده و درست برنامه ریزی کنیم.

شفیعی با انتقاد از اعزام بی حساب و کتاب تماشاگر به قطر برای تشویق تیم ملی می‌گوید: ای کاش به جای لشگرکشی به قطر، مربیان تشنه به دانش وعاشق را به اتفاق یک مدرس به قطر می‌بردیم که دیدن بازی‌های جام ملت‌ها، برای آن‌ها جنبه آموزشی داشته باشد زیرا این کار بیشتر از اقدامات نمادینی که انجام شد، صرفه داشت.

او با طرح این سوال که افرادی که برای تشویق برده بودیم، چه سودی داشت؟ تاکید می‌کند: برای تماشای فوتبال در مدارس ژاپن صدها نفر حضور دارند، اما فوتبال اموزشگاهای ما فقط در سالن انجام می‌گیرد، با این شرایط چه انتظاری داریم فوتبال ایران پیشرفت کند؟ آیا نمی‌توانستیم مربیانی چون محمد ربیعی، سعید دقیقی و چند مربی دیگر را برای تجربه به قطر برد، چرا ما از داشته‌هایمان  به خوبی استفاده نمی‌کنم. امیدوارم مسئولان ورزش کشور به خود بیایند و از آنچه گذشت درس بگیرند، قبل از آنکه دیر شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 1 =