دو جوان طلایی شبانه جدا شدند

مصلحت سپاهان؛ قربانی قراردادهای عجیب

در شرایطی که همه در انتظار بازی حساس الهلال عربستان و سپاهان ایران در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند و کاروان سپاهان خودش را آماده کرده بود که صبح دیروز، سه‌شنبه از اصفهان راهی کشور عربستان و شهر ریاض شود، خبری عجیب و غیرمنتظره جامعه هواداری فوتبال سپاهان را به تعجب وادار کرد.

تاریخ انتشار: 04:32 - چهارشنبه 1402/12/2
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مصلحت سپاهان؛ قربانی قراردادهای عجیب

به گزارش اصفهان زیبا؛ در شرایطی که همه در انتظار بازی حساس الهلال عربستان و سپاهان ایران در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بودند و کاروان سپاهان خودش را آماده کرده بود که صبح دیروز، سه‌شنبه از اصفهان راهی کشور عربستان و شهر ریاض شود، خبری عجیب و غیرمنتظره جامعه هواداری فوتبال سپاهان را به تعجب وادار کرد.

جدایی عجیب قربانی

بامداد سه‌شنبه خبر رسید که محمد قربانی، هافبک سپاهان به اورنبورگ روسیه پیوسته است و این یعنی این بازیکن جوان در ادامه فصل شانسی برای همراهی با سپاهان نخواهد داشت. قربانی در ابتدای لیگ بیست‌ودوم یکی از خریدهای نه چندان سرشناس ژوزه مورایس بود و در شرایطی که در لیگ بیست و یکم در نساجی فرصت آنچنانی پیدا نمی‌کرد، در سپاهان توانست در هفته هفتم مقابل هوادار خودش را به ترکیب اصلی برساند و از آن بازی به بعد هفته به هفته و بازی به بازی جایگاه خود را در ترکیب تیم حفظ کرد. البته با جدایی محمد قربانی به نظر می‌رسد مورایس هم برای جایگزینی او دست به کار خواهد شد و برای این بازیکن که در پست هافبک دفاعی و در برخی مواقع در پست دفاع میانی بازیکنی اثرگذار برای سپاهان بود، جایگزین جذب خواهد شد. محمد قربانی فصل گذشته با پیراهن سپاهان پنج حضور ثابت و 15حضور تعویضی داشت و در فصل جدید 14 مرتبه به عنوان بازیکن ثابت برای طلایی پوشان اصفهانی بازی کرد. با این شرایط دیدار با شمس آذر را باید آخرین بازی محمد قربانی 22ساله با پیراهن طلایی سپاهان دانست. گفتنی است؛ اورنبورگ در پایان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر روسیه رتبه چهاردهم را در اختیار دارد و مأموریت محمد قربانی جوان و هم‌تیمی‌هایش حفظ سهمیه این تیم در لیگ برتر روسیه است.

اورنبورگ در حد قربانی نیست

اما در رابطه با این انتقال می‌توان سؤالات بسیار زیادی مطرح کرد و پرسید که چرا سپاهان در شرایطی که خودش در این فصل در کورس رقابت با تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس است و باید در دوجبهه لیگ و جام حذفی هم بجنگد، اینطور راحت اجازه جدایی قربانی را صادر کرده و اصلا چقدر پول رضایت‌نامه توانسته این انتقال را نهایی کند؟ قربانی و حسین‌نژاد از جمله بازیکنان بی حاشیه و با کیفیت سپاهان در لیگ امسال بودند و قربانی به‌نوعی عصای دست مورایس برای بازی در قسمت‌های مختلف زمین بود. مورد بعد اینکه، به هر حال هر بازیکنی برای رسیدن به مرحله لژیونری همه شرایط را موردبررسی قرار خواهد داد و در این بین تیم چهاردهم لیگ روسیه که برای فرار از سقوط تلاش می‌کند چه آورده فنی و تاکتیکی به محمد قربانی اضافه می‌کند که او حاضر شده سپاهان مدعی را رها کند و برای ادامه بازی به لیگی برود که حتی تیم‌هایش مجوز حضور در فوتبال اروپا را هم ندارند.

سپاهانی‌ها در نقل و انتقالات نیم‌فصل که تا هفتم اسفند ماه هم ادامه دارد، هرچه تلاش کردند بازیکن آنچنان بزرگ و قابل‌اتکایی در بازار پیدا نکردند و در نهایت به علی اصغر اعرابی و عیسی عباس رضایت دادند حالا چطور می‌توانند برای پیداکردن جانشین محمد قربانی یک بازیکن چندپسته با قیمت مناسب پیدا کنند که این هم در جای خودش عجیب و غیرقابل‌باور است. البته شایعاتی درمورد پیوستن حسین‌نژاد به لیگ روسیه هم وجود دارد که باید امیدوار باشیم این ستاره جوان و ملی‌پوش راه قربانی را نرود و برای ادامه فوتبال خودش در سپاهان بماند.

طاهری در مسیر آزمون

اما در شرایطی که هنوز خبر جدایی قربانی هضم نشده بود، شوک دیگری به هواداران سپاهان وارد شد. کسری طاهری که به‌عنوان یکی از ستاره‌های تیم زیر ۱۷سال فوتبال ایران در جام جهانی جوانان با عملکرد درخشان خود موردتوجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته و پیراهن نوجوانان سپاهان را هم بر تن کرده بود، به پیشنهاد باشگاه روبین‌کازان جواب مثبت داد تا دومین بازیکن جوان و آینده‌دار سپاهان هم از این تیم جدا شود. این مهاجم 17ساله که مدتی قبل در جام جهانی نوجوانان درخشش چشمگیری داشت و توانست دو گل هم در برابر برزیل و نیوکالدونیا به ثمر برساند و یک پاس گل برابر برزیل بدهد، حالا لژیونر شده و به روسیه رفته است تا آینده فوتبالی خودش را در این کشور دنبال کند.

به هر حال قبل از این، بازیکنی مثل سردار آزمون هم در سنین نوجوانی از سپاهان به روسیه راه پیدا کرده بود و شاید طاهری هم در امیدهای خودش با همین شرایط به روسیه رفته باشد؛ ولی به هر حال ای کاش که سپاهانی‌ها در سال‌های آینده به مانند سردار آزمون حسرت ازدست‌دادن این بازیکن با کیفیت را نخورند. البته انتخاب طاهری نسبت به قربانی بهتر بوده و حداقل این امیدواری وجود دارد که روبین‌کازان تیم معروف‌تر و بهتری نسبت به اورنبورگ است و این مسئله می‌تواند در ادامه طاهری را تبدیل به یکی از ستاره‌های فوتبال ایران کند؛ اما ای کاش که سپاهانی‌ها در بحث امضای قرارداد موضوعات مهم و تأثیرگذار را رعایت کرده باشند تا در صورت انجام انتقال بزرگ‌تر طاهری از روسیه به اروپا بتوانند از قانون حق رشد استفاده لازم را ببرند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + سه =