این بازی به اندازه یک جام می‌ارزد

مدعیان لیگ در مسیر قهرمانی حذفی

سه بازی معوقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز برگزار می‌شود تا تکلیف سه تیم باقی‌مانده صعودکننده به مرحله بعدی این رقابت‌ها هم مشخص شود.

تاریخ انتشار: 09:02 - دوشنبه 1402/12/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مدعیان لیگ در مسیر قهرمانی حذفی

به گزارش اصفهان زیبا؛ سه بازی معوقه مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز برگزار می‌شود تا تکلیف سه تیم باقی‌مانده صعودکننده به مرحله بعدی این رقابت‌ها هم مشخص شود.

سه مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس در شرایطی امروز بازی‌های خودشان را برگزار می‌کنند که قبل از این تیم‌های فجرسپاسی، ملوان، سایپا، مس کرمان، آلومینیوم اراک، چادرملو اردکان، هوادار، گل‌گهر سیرجان، پیکان، ذوب‌آهن، تراکتور، مس سونگون و استقلال ملاثانی با برتری در برابر حریفان خود راهی مرحله بعد شده‌اند و منتظر تعیین‌تکلیف برای بقیه تیم‌های صعودکننده هستند.

به‌هرحال جام حذفی همیشه محلی برای ثبت شگفتی‌های فوتبالی بوده و موارد بسیاری را می‌توان نام برد که تیم‌های کوچک و کم‌نام‌ونشان توانسته‌اند با شگفتی‌سازی خودشان را به مراحل پایانی و حتی فینال برسانند و به‌نوعی، تاریخ‌ساز شوند؛ به همین دلیل هرگز نمی‌توان با توجه به اسامی و جایگاه تیم‌ها قضاوتی درباره کیفیت فنی آن‌ها داشت و همین تیم‌های کوچک به‌راحتی می‌توانند مدعیان را از گردونه مسابقات خارج کنند.

سپاهان به‌دنبال فرار از بحران

سپاهان تیم بحران‌زده این چند هفته اخیر در رقابتی حساس در مقابل شمس‌آذر قرار خواهد گرفت تا شاید با استفاده از امتیاز میزبانی بتواند از سد این حریف سرسخت و خطرناک عبور کند و با این برد به‌نوعی حرکت دوباره‌ای به‌سمت قهرمانی در فوتبال ایران داشته باشد.

دو ماه قبل در هفته پایانی نیم‌فصل اول لیگ سپاهان در شهر قزوین با یک گل مغلوب شمس آذر شد؛ ولی دست قرعه دوباره این دو تیم را این بار در جام حذفی در برابر یکدیگر قرار داد تا این مسابقه حالت انتقامی هم برای سپاهانی‌ها پیدا کند.

شاگردان مورایس در این چند ماه اخیر با ثبت شش شکست متوالی در لیگ و آسیا شرایط خوبی نداشته‌اند و سرمربی پرتغالی سپاهان به‌خوبی می‌داند که شکست دوباره در مقابل شمس‌آذر و خروج از گردونه رقابت‌های جام حذفی می‌تواند کار او را برای ماندن در اصفهان بسیار سخت کند.

مورایس که در بازی لیگ برتر مقابل شمس‌آذر به خاطر اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شده بود، در بازی امروز شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و قطعا دوست ندارد که به ‌مانند سال قبل در پیش چشم تماشاگران خودی از جام حذفی خداحافظی کند. به‌هرحال نماینده فوتبال اصفهان در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و با توجه به بازی‌های باقی‌مانده و نمایش خوبی که استقلالی‌ها از خودشان به‌جا گذاشته‌اند، سپاهان به فکر قهرمانی در مسیر کوتاه‌تر است و چه بهتر که این اتفاق در جریان مسابقات جام حذفی رقم بخورد تا مورایس بتواند یک جام به اصفهانی‌ها هدیه بدهد.

جدا از نتایج اخیر، طلایی‌پوشان ۱۱ سال است که در کسب قهرمانی جام حذفی ناکام مانده‌اند و قطعا مشتاق پایان‌دادن به این ناکامی‌ها در جام حذفی امسال هستند. جالب آنکه آن‌ها در این ۱۱ سال که قهرمان جام حذفی نشده‌اند، حتی به فینال بازی‌ها نیز نرسیده‌اند. سپاهانی‌ها آخرین بار در جام حذفی ۹۲-۱۳۹۱ با شکست پرسپولیس در ضربه‌های پنالتی به قهرمانی مسابقات رسیدند و این همه سال دوری از جام قهرمانی برای هواداران طلایی‌پوش انتظار ایجاد کرده است تا تیمشان امسال بتواند دوباره به این عنوان دست پیدا کند؛ بااین‌حال سپاهان در برابر شمس‌آذر امکان استفاده از سیاوش یزدانی را ندارد؛ ولی چهره ویژه این مسابقه علی‌اصغر اعرابی وینگر سپاهان است که تا نیم‌فصل در شمس‌آذر بازی می‌کرد و بدون شک در تقابل با تیم سابق خودش انگیزه زیادی خواهد داشت. در سوی مقابل هم عیسی مرادی، مهاجم سال گذشته سپاهان در ترکیب شمس‌آذر به میدان خواهد رفت.

میزبانی محرم از نکو

مس رفسنجان در سه مسابقه اخیر خود با هدایت محرم نویدکیا پنج امتیاز به‌دست آورده و بدون شک حریفی خطرناک برای صدرنشین لیگ، یعنی استقلال تهران و جواد نکونام است.

رفسنجانی‌ها که در لیگ شانس آن‌چنانی برای موفقیت ندارند، بدشان نمی‌آید که در جام حذفی نام خودشان را مطرح کنند و این یعنی، استقلال روز سختی را در مقابل مس رفسنجان پیش رو خواهد داشت و استقلالی‌ها برای اینکه بتوانند به فتح دوگانه هم فکر کنند، باید در برابر نارنجی‌های رفسنجان به پیروزی برسند. حضور سجاد شهباززاده، مهاجم سابق استقلال در ترکیب مس رفسنجان می‌تواند اهمیت این بازی را برای دو تیم بیشتر از همیشه کند.

پرسپولیس و قرعه راحت

در آخرین مسابقه امروز پرسپولیس از ساعت 20 در حالی میزبان حریف دسته‌اولی خودش یعنی نفت و گاز گچساران است که سرخ‌ها در این مرحله خوش‌شانس بوده‌اند و حریف لیگ برتری در قرعه‌کشی به آن‌ها برخورد نکرده.

نفت و گاز گچساران با هدایت پیروز قربانی در حال حاضر تیم ششم جدول لیگ دسته‌اول است و همین ناشناخته‌بودن گچسارانی‌ها می‌تواند به ضرر پرسپولیس تمام شود. قرمزهای تهران هم که بعد از جدایی گل‌محمدی با وسمار، سرمربی جدیدشان، دو پیروزی متوالی در مقابل تراکتور و ذوب‌آهن به‌دست آورده‌اند در این مسابقه خانگی باید به پیروزی برسند تا با روحیه‌ای خوب به فکر ادامه کار خودشان در لیگ برتر باشند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × دو =