مورایس به عنایتی هدیه سه امتیازی داد

سپاهان اسیر ویروس ناکامی

باخت پشت باخت و ناکامی پشت ناکامی نتیجه‌ای است که سپاهانی‌ها در این چند هفته اخیر تحویل هوادارانشان داده‌اند و حتی برتری سه بر صفر مقابل شمس آذر در جام حذفی هم باعث نشده تا هواداران سپاهان نسبت به عملکرد تیمشان امیدوار باشند.

تاریخ انتشار: 10:22 - دوشنبه 1402/12/21
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
سپاهان اسیر  ویروس ناکامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ باخت پشت باخت و ناکامی پشت ناکامی نتیجه‌ای است که سپاهانی‌ها در این چند هفته اخیر تحویل هوادارانشان داده‌اند و حتی برتری سه بر صفر مقابل شمس آذر در جام حذفی هم باعث نشده تا هواداران سپاهان نسبت به عملکرد تیمشان امیدوار باشند.

بازیکنانی با قراردادهای سنگین و میلیاردی این روزها تبدیل به چهره‌هایی معمولی و بی‌کیفیت شده‌ که حتی از پس ناشناخته‌های لیگ برتر هم بر نمی‌آیند و شکست در مقابل پیکان اوج این اتفاق بود که کام هواداران فوتبال در اصفهان را تلخ‌تر از همیشه کرد. بررسی عملکرد بازیکنان سپاهان در این مسابقه به‌خوبی نشان می‌دهد که چرا نماینده فوتبال اصفهان پنجمین باخت متوالی خودش در لیگ برتر را پذیرفت.

پیام نیازمند 4 از 10: بر اساس اطلاعات موجود نیازمند گران‌ترین بازیکن این فصل لیگ برتر است و به‌صورت طبیعی انتظار می‌رود که به همین اندازه هم در موفقیت تیمش نقش ایفا کند. اما پیام بعد از روزهای درخشان ابتدای فصل و حتی بازی‌های خوب زمانی که پدرش را از دست داد این روزها تبدیل به یک دروازه‌بان معمولی شده و دیگر خبری از آن فوق‌واکنش‌های نجات‌دهنده نیست.

پیام در هفته‌ای که دروازه‌بانان کلکسیونی از اشتباهات را داشتند هم بر روی گل اول و به‌خصوص بر روی گل دوم مقصر بود تا بیشتر از 45 دقیقه درون زمین نباشد و در ابتدای نیمه دوم جای خودش را به میرزازاد بدهد. میرزازاد هم با وجود تلاش خوبی که انجام داد، در نهایت یک گل دریافت کرد تا باخت سپاهان در این بازی قطعی شود. البته میرزازاد نسبت به نیازمند روز موفق‌تری را پشت سر گذاشت و در چند صحنه اجازه نداد پیکانی‌ها بتوانند بر روی ضد حملات خودشان به گل برسند و به همین خاطر نمره 5/7 را دریافت می‌کند.

سیاوش یزدانی 7 از 10: بر روی گل اول سپاهان مقصر بود و حتی گل به نام او نوشته شد و روی گل دوم هم اجازه داد تا بازیکن پیکان به سمت دروازه نیازمند نزدیک شود. البته دکتر یزدانی در نیمه دوم یک بار توپ را از روی خط دروازه برگشت داد تا یک گل برای تیمش بخرد و در شرایطی که می‌توانست در ادامه کار به تیم کمک کند دچار مصدومیت شد تا مجبور به ترک زمین شود. با این حال در روزهایی که خط دفاعی سپاهان عملکرد خوبی نداشته نام یزدانی هم در بین مقصرین به چشم می‌خورد.

محمد دانشگر 5/7 از 10: آن‌قدر از دانشگر به‌عنوان بهترین بازیکن خط دفاعی سپاهان تعریف کردیم که به نظر می‌رسد چشم خورد و او هم دیگر نشانی از آن مدافع مستحکم ابتدای فصل ندارد. اشتباهات مقطعی و آسان‌گیری در خط دفاع سپاهان باعث شده تا دانشگر هم در لیست مدافعان متوسط سپاهان قرار بگیرد و همین موضوع دروازه سپاهان را با خطرات زیادی روبه‌رو کرده است. به‌هرحال انتظار می‌رود در روزهایی که سپاهان دچار بحران شده بازیکنانی مثل دانشگر تیمشان را نجات دهند که این اتفاق نیفتاده است.

رامین رضاییان 5/7 از 10: رامین بازیکن محبوب هواداران سپاهان است؛ اما باید بداند که یک مدافع راست فقط قرار نیست که در کارهای هجومی تیمش شرکت داشته باشد و گاهی اوقات باید در وظایف دفاعی هم به تیمش کمک کند. رامین آنقدر میل به نفوذ دارد که یادش می‌رود پشت سرش ممکن است بازیکنان حریف از فضاهای خالی استفاده کنند و همین اتفاق هم افتاد و پیکان دو مرتبه از جایی که رامین رضاییان نبود به دروازه سپاهان نزدیک شد و گل زد. البته ای کاش که خطای پنالتی روی رامین در نیمه اول اعلام می‌شد تا او بتواند نقشی بزرگ در پیروزی تیمش ایفا کند.

میلاد زکی‌پور 8 از 10: در نیمه اول آن‌قدر از سمت راست خط دفاعی پیکان نفوذ کرد که رضا عنایتی مجبور شد دفاع راست تیمش را عوض کند؛ ولی با این حال سانترهای زکی‌پور بر روی سر مهاجمان سپاهان ننشست تا در نهایت آن باخت خانگی رقم بخورد.

برایان دابو 5 از 10: گاهی اوقات آن‌قدر خوب بازی می‌کند که همه از خرید و ابراز رضایت می‌کنند و گاهی آن‌قدر اشتباه می‌کند که صدای اعتراض همه بلند می‌شود. اخراج بچگانه او در برابر پیکان و در شرایطی که تیم برای زدن گل دوم تلاش می‌کرد نیروی سپاهان را کم کرد و شاگردان مورایس نتوانستند فشار لازم را بر روی دروازه حریف بیاورند.

امید نورافکن 6 از 10: اصرار بیش از حدی برای شوت‌زنی دارد و همین موضوع توقعات را از نورافکن بالا برده است؛ ولی به نظر می‌رسد که او هم بعد از آن مصدومیت طولانی‌مدت هنوز نتوانسته به شرایط ایدئال فصل گذشته نزدیک شود.

علی‌اصغر اعرابی 7 از 10: مورایس در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی گفت که برای نیم‌فصل خودش درخواست خرید اعرابی را داده است؛ اما با وجود صحبت مورایس این بازیکن هنوز نتوانسته با بقیه تیم هماهنگ شود و هواداران هنوز در انتظار درخشش اعرابی هستند.

فرشاد احمدزاده 5/7: حیف که تیزهوشی او بر روی گل اول سپاهان منجر به ثبت برد نشد؛ وگرنه احمدزاده بعد از بازی رفت در مقابل الهلال سعی بسیار زیادی داشته تا آن روز تلخ را به دست فراموشی بسپارد ولی ویروس ناکامی به طرز عجیب‌غریبی بدن سپاهان را ضعیف کرده است.

شهریار مغانلو 6 از 10: هیچ نشانی از آن مهاجم خوب و گل زن ابتدای فصل ندارد و آن‌قدر درگیر استپ و چرخش به سمت دروازه حریف شده که مدافعان هم به‌خوبی سبک بازی او را شناخته‌اند.

رضا اسدی 7 از 10: هرچند یک گل زد، دو گل هم نزد تا درنهایت سپاهان بازی را به حریف واگذار کند. اسدی در روزهایی که سپاهان شرایط خوبی ندارد، تلاش بسیار زیادی نشان می‌دهد تا شاید بتواند تیمش را از این وضعیت نجات دهد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج − پنج =