مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از آمادگی برای پشتیبانی از مسافران هم‌زمان با تقارن ماه رمضان و نوروز خبر داد

افزایش 5 درصدی سفرهای نوروزی

نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

تاریخ انتشار: 09:58 - شنبه 1402/12/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
افزایش 5 درصدی سفرهای نوروزی

به گزارش اصفهان زیبا؛ نشست خبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان روز پنجشنبه در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد.

در این نشست فرزاد دادخواه گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم 5درصد سفرها نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد و به دلیل تقارن ماه رمضان و عید، ساعات پیک ترافیک تغییر خواهد کرد.

او تصریح کرد: اصفهان با حمل بیش از ۵۵ میلیون تن بار در سال، سرآمد حمل بار در کشور است. حدود ۹ میلیون نفر مسافر درون‌استانی و برون‌استانی جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه حمل‌ونقل استان اصفهان بر کل کشور اثرگذار است، افزود: ۶۰ باب مجتمع خدمات رفاهی اکنون در حال بهره‌برداری و تعدادی در حال ساخت است تا این تعداد در دو سال آینده به ۱۸۰ برسد. البته نیازمند همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

دادخواه گفت: با پیش‌بینی افزایش ۵درصدی سفرها در نوروز ۱۴۰۳ آمادگی لازم برای پشتیبانی آن ایجاد شده است. او تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های راهداری هم‌زمان با اجرا افتتاح شده است. به‌رغم همه اقداماتی که برای ایمنی راه‌ها انجام می‌شود، لازم است مردم نیز از بی‌احتیاطی خودداری کنند.

خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در سال ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ ارتقای راه‌ها به‌صورت ویژه‌تر با پروژه‌های شاخص‌تر انجام خواهد شد.

او افزود: نوسازی ناوگان راهداری و خرید ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در سال آینده انجام خواهد شد. تفاهم‌نامه‌ای نیز برای تجهیز محورهای اصلی و شریانی استان به سامانه‌های هوشمند بین استاندار و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای منعقد شده است.

دادخواه اضافه کرد: در سال جاری ۱۰۰۰میلیارد افتتاح پروژه و ۱۱۰۰ میلیارد آغاز عملیات با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد. در دهه فجر ۷۷ پروژه افتتاح شد که ۸۱۰ میلیارد تومان هزینه آن بوده است.

او تصریح کرد: در وضعیت فعلی یک کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت ۳.۵میلیارد تومان هزینه دارد، هزینه یک کیلومتر روشنایی دومیلیارد تومان و احداث هر کیلومتر راه روستایی ۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: سال جاری ۶۷ نقطه پرتصادف مصوب داشتیم که ۵۱نقطه آن رفع شد، ۲۵ نقطه پرتصادف جدید نیز شناسایی شده است که از این تعداد نیز تاکنون ۱۸ نقطه رفع شده و باقیمانده نقاط نیز سال آینده به‌طور کامل رفع خواهد شد. دادخواه اضافه کرد: در بارش‌های اسفند همه امکانات به کار گرفته شد تا عملیات برف‌روبی انجام شود و اکنون نیز طرح راهداری نوروز در دستور کار قرار گرفته است. طی دوسال گذشته ۱۰هزار تابلوی راهنما در سطح استان نصب شده است.

او درباره آزادراه اصفهان‌شیراز گفت: قطعه سوم آزادراه شرق اصفهان در حال ساخت است که قرار است در پلیس‌راه مبارکه به محور اصفهان‌شهرضا متصل شود. برای این قطعه ایزدخواست هنوز برنامه اجرایی وجود ندارد. در همین راستا شش‌خطه‌کردن اصفهان‌شهرضا در دستور کار قرار گرفته است تا هدایت ترافیک به‌خوبی انجام شود.

دادخواه همچنین درباره تخلف حمل بار ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: اتوبوس‌ها مجاز به حمل ۱۶۰۰ کیلوگرم بار هستند. بر اساس قانون باید بار از شرکت‌ها تحویل گرفته شود؛ اما تخلفاتی انجام می‌شود که به‌دنبال حذف محل انبارک‌های متخلف در حاشیه راه هستیم.

او گفت: سال ۱۴۰۲ پر از پروژه و اقدامات مؤثر نسبت به سال قبل از آن بود؛ بیش از پنج‌هزار میلیارد تومان اعتبار و مجوز مناقصه را اخذ کردیم.

دادخواه افزود: یکی از موارد شاخص سال گذشته کسب رتبه برتر در بین ۶۵ دستگاه اجرایی استان و کسب رتبه برتر عملکرد اداره کل بین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سطح کشور بوده است. تلاش ما این است که استان اصفهان شاخص و برتر باشد.

کمتر از 100 ناوگان وارد شد

در این نشست معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز با اشاره به دلایل کاهش ناوگان مسافربری گفت: از سال 96 باتوجه به تحریم‌ها واردات ناوگان و تولید ناوگان در کشور متوقف شد. در حال حاضر سن ناوگان افزایش یافته و به بیش از 14 سال رسیده است؛ ضمن اینکه بسیاری از ناوگان‌ها به سمت فعالیت در کارخانه‌ها رفته‌اند. این عوامل باعث شده ظرفیت ناوگان عمومی کاهش پیدا کند.

محمدعلی صلواتی بیان کرد: در سال 96 حدود هزار و 800 ناوگان فعال در استان اصفهان داشتیم که در سال جاری این تعداد به کمتر از هزار ناوگان رسیده است که از این میزان 30درصد ناوگان‌ها نیز به سمت فعالیت در صنایع رفته‌اند؛ به‌گونه‌ای که در 9ماهه امسال تعداد 100 ناوگان کاهش یافته است. او گفت: مصوبه‌ای در هیئت دولت داشتیم مبنی بر واردات دوهزار ناوگان که از این میزان زیر 100 ناوگان وارد کشور شده است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 + یازده =