فروش خودروهای جدید سایپا

سایپا در سال جدید تولید خودروهای آپشنال را شروع کرد و درحال حاضر تیبا2 پلاس و پراید 151 آپشنال پیش‌فروش شده‌اند. آپشن‌های محصولات جدید این شرکت خودروسازی بیشتر به امکانات رفاهی و ظاهری شباهت دارند؛ ولی همین ویژگی‌ها باعث رشد 10 تا16 میلیون تومانی قیمت خودروها شده‌ است. محصولات آپشنال سایپا مجهز به آپشن‌هایی مانند […]

تاریخ انتشار: 13:06 - شنبه 1399/02/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

سایپا در سال جدید تولید خودروهای آپشنال را شروع کرد و درحال حاضر تیبا2 پلاس و پراید 151 آپشنال پیش‌فروش شده‌اند. آپشن‌های محصولات جدید این شرکت خودروسازی بیشتر به امکانات رفاهی و ظاهری شباهت دارند؛ ولی همین ویژگی‌ها باعث رشد 10 تا16 میلیون تومانی قیمت خودروها شده‌ است. محصولات آپشنال سایپا مجهز به آپشن‌هایی مانند رینگ‌اسپرت، مانیتور داخلی، صندلی‌‌های چرم و… هستند؛ ولی با قیمت‌های اعلام شده‌ برای خریدار صرفه اقتصادی ندارند. با وجود انتقادات فراوان به خودروهای آپشنال سایپا، این خودروساز قصد دارد تعدادی محصول آپشنال دیگر به بازار عرضه کند. مردم همیشه تمایل به خرید خودروهای پرآپشن دارند و سایپا با در نظر گرفتن این موضوع به تولید خودروهای آپشنال روی آورده‌ است، ولی سایپا با تولید چنین محصولاتی معنای واقعی آپشن را زیر سؤال برد؛ سایپا حتی چسباندن برچسب رنگی روی خودرو را نیز یک آپشن معرفی می‌کند.

تیبا2 آپشنال

گروه خودروسازی سایپا پیش‌فروش تیبا 2 پلاس یا آپشنال را در آبان سال گذشته بدون مشخص کردن امکانات آن شروع کرد. هفته قبل سایپا مشخصات محصول جدید خود را اعلام کرد، ولی بررسی این مشخصات نشان می‌دهد فقط چند آپشن رفاهی و ظاهری به تیبا 2 اضافه شده و با نام تیبا 2 پلاس یا آپشنال به بازار عرضه می‌شود. سنسور دنده عقب، روف ریل، دیفیوزر سپرهای عقب و جلو، مانیتور داخلی، رینگ اسپرت، صندلی‌‌های چرم و کفپوش قالبی فابریک آپشن‌های تیبا2 پلاس محسوب می‌شوند. همچنین سایپا روی درب و طرح استیل دور جلو‌پنجره تیبا 2 پلاس برچسب کراس نصب کرده است که برای خودرویی با این ابعاد، بدون کوچک‌ترین تغییر درافزایش ارتفاع، عجیب به نظر می‌رسد! وجود این آپشن‌ها موجب شده تیبا 2 آپشنال حدود 10 میلیون تومان گران‌تر از نمونه معمولی خود باشد. حال اگر مشتری بخواهد به‌جای خرید این مدل یک تیبا 2 معمولی را به آپشن‌های نسخه پلاس مجهز کند، چقدر باید هزینه کند؟ سنسور دنده‌عقب باکیفیت خوب بین 120 تا 150 هزار تومان قیمت دارد و دوربین عقب نیز با قیمتی 150 تا 200 هزار تومان عرضه می‌شود. گران‌ترین آپشن تیبا2 پلاس نمایشگر چندرسانه‌ای آن است که به دلیل وارداتی بودن با نرخ 3 تا 3 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. هزینه نصب روکش صندلی چرمی نیز بیش از 300 هزار تومان است و کفپوش‌های قالبی سه‌بعدی قیمتی از 120 هزار تومان به بالا دارند. جلوپنجره تمام‌کروم و دور‌کروم را می‌توان به ترتیب با نرخ 80 و 50 هزار تومان در بازار تهیه کرد، ولی روف ریل درعین سادگی، قطعه‌ای گران در بازار است و دست‌کم 600 هزار تومان قیمت دارد. دیفیوزر جلو و عقب تیبا 2 نیز با 100 تا 120 هزارتومان قابل خریداری است. چهار حلقه رینگ آلومینیمی تیبا 2 پلاس نیز از سری رینگ‌های فابریک سایپاست و از 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان خریدوفروش می‌شوند. قیمت برچسب روی درب‌ها و مشکی شدن پایین سپر جلو ناچیز است، ولی معرفی شدن این برچسب‌ها به‌عنوان آپشن خودرو در رشد قیمت آنها در بازار تأثیرگذار خواهد بود! با یک حساب سرانگشتی، مجموع هزینه تبدیل تیبا 2 به مدل پلاس به حدود 7 میلیون تومان می‌رسد و این قیمت‌ها برای شرکتی همچون سایپا به‌مراتب هزینه کمتری در برخواهد داشت.

پراید 151 آپشنال

وانت پراید یا سایپا 151 محصولی از پلتفرم x100 در گروه خودروهای سایپا قرار می‌گیرد و به‌تازگی نمونه آپشنال آن معرفی شده‌ است. سایپا امکاناتی برای این نمونه جدید این خودرو در نظر گرفته که شباهتی به یک اتومبیل برای حمل بار ندارد. آپشن‌های خودرو شامل کفپوش اتاق بار، سیستم هشدار دهنده، آینه برقی راهنمادار، سنسور و دوربین دنده‌عقب، رینگ اسپرت، روکش صندلی چرم، کفپوش سه‌بعدی و رول بار می‌شود. این ویژگی‌ها موجب افزایش قیمت پراید 151 آپشنال تا 16 میلیون تومان نسبت به مدل معمولی خود شده است، البته خریدار می‌تواند با هزینه کمتر از 16 میلیون تومان، سایپا 151 معمولی را آپشنال کند. هزینه یک کفپوش باکیفیت برای اتاق بار 151 کمتر از 200 هزار تومان است و برای خرید آینه برقی‌های 151 نیز باید بین 200 تا 300 هزارتومان هزینه کرد. امکان خرید سیستم هشداردهنده خودروهای بار با نرخ 180 هزار تومان وجود دارد. قیمت یک رول بار برای این خودرو بین یک‌میلیون و 600 هزار تا 2 میلیون و 500 هزار تومان است. مجموع نرخ سنسور و دوربین دنده عقب، رینگ اسپرت، روکش صندلی چرم و کفپوش سه بعدی نیز همان‌طور که گفته شد، به حدود 5 میلیون و 700 هزار تومان می رسد و با احتساب هزینه سایر آپشن های 151 نزدیک به دومیلیون و 700 هزارتومان، کل هزینه آپشنال کردن یک پراید بار کمتر از 10‌میلیون تومان خواهد بود. همچنین باید به نرخ سه‌میلیونی رینگ اسپرت 151 اشاره کرد و از آنجایی که رینگ اسپرت کارایی برای یک خودرو حمل بار ندارد، با حذف این آپشن می توان یک 151 را با هزینه پایینی به یک نمونه آپشنال تبدیل کرد.

آپشنال‌های جدید در راه است!

سایپا برنامه دارد تا پایان سال تیبا، ساینا و کوییک‌آر آپشنال را در بازار عرضه کند و به احتمال زیاد آپشن‌های این دو خودرو نیز مشابه تیبا 2 پلاس شامل مواردی مانند سنسور و دوربین عقب، رینگ اسپرت، برچسب و… خواهد بود؛ ولی وجود همین ویژگی‌های معمولی بین 10 تا‌15 میلیون تومان افزایش قیمت خودروهای آپشنال را به دنبال خواهد داشت.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط