او با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه فولاد، سنگ، طلا، دام و طیور، گل و گیاه، فرش و… حرف نخست را در کشور میزند، اظهار داشت: در چنین شرایطی لازم است نمایشگاه بینالمللی اصفهان به عنوان نقطه معرفی و ایجاد ارتباطات و تعاملات تجاری میان فعالان اقتصادی نقشآفرینی ویژهای داشته باشد؛ این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که محلی استاندارد و بینظیر برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی وجود داشته باشد. مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان با اشاره به اختصاص زمینی به مساحت 47 هکتار برای ساخت محل دائمیبرگزاری رویدادهای نمایشگاهی استان تصریح کرد: این نمایشگاه، استانداردترین نمایشگاهی است که در سطح کشور اجرا شده؛ چراکه یک سالن 21 هزار متری و 30 هزار مترمربع محوطه روباز برپایی رویدادهای نمایشگاهی را دارد و امکان برگزاری نمایشگاههای بینالمللی مدرن را با زیر ساختهای مناسب را برای مشارکت کنندگان فراهم میکند.
او با تأکید بر اینکه فعالان اقتصادی در بستر این نمایشگاه میتوانند به توسعه ارتباطات تجاری خود بپردازند، اضافه کرد: پیش از ساخت محل جدید نمایشگاهها و در زمانی که رویدادهای نمایشگاهی در پل شهرستان برگزار میشد، شرکتهای خارجی حاضر به مشارکت در نمایشگاهها نبودند، چرا که فضای مناسبی برای برگزاری این نمایشگاهها وجود نداشت؛ اما اکنون شرایطی فراهم آمده که شرکتهای خارجی بتوانند در نمایشگاه اصفهان حضور یابند و با فعالان اقتصادی ایرانی و اصفهانی به تعاملات تجاری بپردازند. یارمحمدیان ادامه داد: اگر قرار باشد کشور به رشد اقتصادی دست یابد و صادرات غیرنفتی را افزایش دهد، لازم است رویدادهای نمایشگاهی تقویت شوند؛ بر همین اساس، باید شرایطی فراهم آید تا شرکتهای فعال در حوزههای مختلف بتوانند در نمایشگاههای داخلی و خارجی شرکت کنند و دستاوردهای خود را به نمایش گذارند. او با تشکر از شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان سهامداران شرکت نمایشگاههای بینالمللی یادآور شد: در صورتی که همراهی شهرداری و اتاق بازرگانی اصفهان وجود نداشت، اجرای این پروژه به سرانجام نمیرسید؛ اما اکنون شرایطی فراهم آمده تا اصفهان میزبان یکی از استانداردترین مراکز نمایشگاهی در سطح کشور باشد.
فضای پیشین نمایشگاه اصفهان
یارمحمدیان با اشاره به اینکه فضای سرپوشیده نمایشگاه پیشین اصفهان 10 هزار و 500 مترمربع بود، گفت: نمایشگاه پیشین چهار سالن داشت که 1500 مترمربع فضای باز نیز به آن اضافه میشد. این فضا در چهار سالن پذیرای مشارکتکنندگان در برگزاری نمایشگاهها بود که موقعیت به نسبت مطلوبی برای ارائه توانمندیها و پتانسیلهای آنان ایجاد میکرد. به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان، قرار گرفتن سایت پیشین نمایشگاه اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان با قدمت بیش از 2500 سال، تاریخ و مدرنیته را با یکدیگر پیوند میداد و فضایی مطلوبی برای بازدیدکنندگان و مشارکتکنندگان ایجاد میکرد. به گفته او، هدف شرکت نمایشگاه اصفهان، تسهیل توسعه صنعت نمایشگاهی ایران و ترویج تبادل و رقابت نمایشگاهی در محدوده این صنعت است.مدیرعامل شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاهها از مهمترین و مؤثرترین ابزارهای بازاریابی در دنیای امروز تجارت محسوب میشوند و از دیدگاه اقتصادی تأثیر بسزایی در اقتصاد جوامع داشتهاند، به طوری که امروزه متراژ و تنوع برگزاری نمایشگاه در کشورهای توسعه یافته، بسیار بیشتر از کشورهای در حال توسعه است. بنا بر گزارشهای UFI همه ساله بیش از چهار هزار نمایشگاه در فضایی به مساحت بیش از 12 میلیون مترمربع برگزار میشود. یارمحمدیان افزود: شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان نیز تلاش میکند شرایطی فراهم آورد که شرکتهای مختلف با ارائه توانمندیهای خود، گامهای محکمیدر توسعه بردارند.
محل دائمیبرگزاری نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان در منطقه روشندشت ساخته شده است. این نمایشگاه منطبق با تکنولوژیها و استانداردهای نمایشگاههای مونیخ، دوبی و کیش طراحی و ساخته شده و از جمله مدرنترین پروژههای نمایشگاهی کشور به شمار میرود. این مجموعه که مطابق با آخرین مدل نمایشگاهی جهان شامل یک سالن پیوسته با قابلیت تفکیک به سه سالن پنج هزار متری پیوسته طراحی و ساخته شده، فضاهایی مانند ساختمان رجیستری، پاویون مذاکرات بینالمللی، سالن گردهماییها و نشستهای خبری، سالنهای مذاکره، مجموعه رستوران و کافیشاپ، پارکینگ متمرکز، فضای باز برگزاری نمایشگاه و… را در خود جای داده است. این مجموعه 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی ساخته شده دارد و نخستین شهرک نمایشگاهی کشور به شمار میرود.برنامهریزی حضور شرکتهای داخلی در حدود 70 نمایشگاه خارجی در قالب پاویون ایران در نمایشگاههای معتبر بینالمللی، برنامهریزی اعزام بیش از 60 تور بازدید از نمایشگاههای معتبر جهانی، برگزاری 500 عنوان نمایشگاه داخلی و بیش از 200 عنوان نمایشگاه بینالمللی در 10 سال گذشته، برگزار کننده انحصاری پاویونهایایران در نمایشگاههای معتبر جهانی، پذیرایی بیش از 80 هیئت خارجی بازدیدکننده در دو سال گذشته و تخصص در برپایی نمایشگاههای اختصاصی ایران در کشورهای مختلف جهان از جمله توانمندیها و ویژگیهای شرکت نمایشگاههای بینالمللی استان اصفهان به شمار میرود. این نمایشگاه همچنین نسبت به برگزاری 15 دوره نمایشگاه صنایع کارگاهی، 17 دوره نمایشگاه صنعت خودرو، 12 دوره نمایشگاه صنعت فولاد، 26 دوره نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری، 15 دوره نمایشگاه صنعت سنگ، 13 دوره نمایشگاه صنعت ماشینآلات طلا و فلزات گرانبها و سنگهای تزئینی، 18 دوره نمایشگاه ماشینآلات کشاورزی، 18 دوره نمایشگاه صنعت دام و طیور، چهار دوره نمایشگاه ملی صنعت سیمان، 12 دوره نمایشگاه صنعت گردشگری و 23 دوره نمایشگاه ملی صنعت ساختمان اقدام کرده است.