26 بهمن، همایش گز اصفهان

علی سرشوقی با اشاره به اینکه گز اصفهان به عنوان میراثی ناملموس در دنیا بی نظیر است، تصریح کرد: 26 بهمن، همایش گز اصفهان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار می شود.

تاریخ انتشار: 17:30 - یکشنبه 1401/11/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
26 بهمن، همایش گز اصفهان
26 بهمن، همایش گزاصفهان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار می شود رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با اشاره به اینکه این انجمن از سال 1373 آغاز به کار کرده است، گفت: این انجمن تحت پوشش وزارت کار و اتاق بازرگانی است و اولین همایش خود را به به همت اتاق بازرگانی به مناسبت روزجهانی غذا برگزار کرد.
علی سرشوقی با اشاره به اینکه گز اصفهان به عنوان میراثی ناملموس در دنیا بی نظیر است، تصریح کرد: 26 بهمن، همایش گز اصفهان در تالار پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار می شود. او ادامه داد: برگزاری همایش‌های صنایع غذایی نخستین فعالیت‌های این انجمن بوده و در بسیاری از موضوعات صنایع غذایی و مواد خام رتبه بسیار بالایی دارد.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان افزود: برای برندسازی این محصول همچنان باید تلاش کرد و اصفهان می‌تواند سبد کاملی در بخش غذایی را تأمین و ارائه کند و در زمینه صادرات، ارزآوری، ایجاد سرمایه، کارآفرینی و … مؤثر واقع شود. او گفت: جایگاه گز اصیل اصفهان یک ظرفیت بزرگ است و با قدمت‌ترین سوغات اصفهان به شمار می‌رود که به زمان صفویه برمی‌گردد و می‌تواند اشتغال آفرینی و در سطح بین‌المللی ثروت‌آفرینی کند.
سرشوقی خاطر نشان کرد: روز گز اصفهان در تقویم کشوری ثبت شده که ۲۶ بهمن ماه بزرگداشت آن را برگزار خواهیم کرد، همچنین در این همایش از ترانه گز به عنوان اثری از یک خواننده اصفهانی رونمایی و در کنار آن سمفونی گز آماده شده است. او گفت: استان اصفهان می تواند سبد کاملی از مواد غذایی را داشته باشد و در این زمینه جایگاه خوبی پیدا کند.
رئیس هیأت مدیره انجمن صنایع غذایی استان اصفهان خاطر نشان کرد: استان اصفهان می تواند در زمینه تولید گز کار آفرینی کند و ارز آوری خوبی برای این استان داشته باشد. سرشوقی با اشاره به اینکه مسئولان اصفهان می توانند فضای خوبی برای کسب و کار در تولید گز اصفهان ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: گز اصیل اصفهان یکی از باقدمت ترین سوغات های اصفهان است که تولید آن به زمان صفویه بر می گردد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو + 13 =