مجمع وزنه‌برداری روی هوا!

در انتخابات گذشته هیئت وزنه‌برداری استان، حمید محمدی با کسب اکثریت آرا، ریاست هیئت را از آن خود کرد. محمدی در دوره مدیریت علی مرادی در فدراسیون، از افراد مورد وثوق او بود و علاوه بر مربیگری در تیم ملی، مسئولیت کمیته آموزش فدراسیون را نیز در اختیار داشت.

تاریخ انتشار: 23:48 - یکشنبه 1401/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مجمع وزنه‌برداری روی هوا!

بااینکه برخی شنیده‌ها از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت وزنه‌برداری در دو روز آینده خبر می‌داد، برخی شنیده‌های دیگر حاکی از منتفی شدن زمان مجمع در تاریخ اعلام‌شده است. مدت زیادی از انتخاب جواد محمدی به‌عنوان سرپرست اداره ورزش و جوانان استان سپری نمی‌شد که حمید محمدی، رئیس هیئت وزنه‌برداری استان، اعلام کرد از طریق کانال تلگرامی متوجه برکناری‌اش شده است.

بااینکه اداره ورزش و جوانان استان در خصوص این تغییر اطلاعاتی منتشر نکرد، پیگیری‌ها نشان می‌داد بر مبنای بند «ج» ماده 14 این تغییر انجام شده است. در دستورالعمل هیئت‌های ورزشی آمده است بر اساس بند «ج» ماده 14 اگر رئیس هیئت فعالیت سیاسی داشته باشد، مشکلات مالی یا پول‌شویی یا مشکلات شخصیتی و اخلاقی داشته باشد یا اینکه نزاع و دعوایی در هیئت ایجاد شود، رئیس فدراسیون با مدیرکل استان هماهنگ کرده و رئیس را برکنار می‌کنند.

پس از برکناری محمدی، آرش ظفریان به‌عنوان سرپرست هیئت معرفی شد که مسئولیت او تا امروز ادامه داشته است. ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت انجام‌شده و آن طوری که به اطلاع ما رسیده بود، با هماهنگی فدراسیون و اداره ورزش و جوانان استان، تاریخ بیست‌وششم بهمن برای مجمع تعیین‌شده بود و سرپرست فعلی هیئت، تنها کاندیدای تأییدشده بود.

بااین‌حال برخی از فعالان وزنه‌برداری استان اعلام کردند مسئولان فدراسیون چنین تاریخی را تأیید نکرده‌اند. یکی ازاهالی وزنه‌برداری استان با اشاره به منتفی‌شدن زمان برگزاری مجمع، تأکید داشت روز شنبه بیست‌ودوم بهمن، دوره سرپرستی فدوی در هیئت وزنه‌برداری، شش ماه شده و طبق آیین‌نامه، در صورت گذشت مهلت قانونی، باید مجددا ثبت‌نام از متقاضیان ریاست انجام شود.

برای استعلام آخرین وضعیت انتخابات هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان، روز گذشته بارها با احمد مرادی، رئیس گروه توسعه ورزش قهرمانی تماس گرفتیم؛ اما موفق به صحبت و کسب اطلاعات کامل نشدیم. طی روزهای گذشته یک صفحه اینستاگرامی، طی مطلبی به وضعیت بلاتکلیف هیئت وزنه‌برداری پرداخت و وضعیت این هیئت را نتیجه تصمیم‌های جواد محمدی، مدیرکل فعلی ورزش استان، دانست و به انتقاد از رویکرد او پرداخت.

این در حالی است که شرایط امروز هیئت وزنه‌برداری معلول بدعتی است که مدیرکل سابق ورزش استان پایه‌ریزی کرد و مدیرکل فعلی آن را استمرار بخشید. پس‌ازاینکه سید محمد طباطبایی، مسئولیت اداره ورزش و جوانان استان را عهده‌دار شد، جمعی از منتقدان حمید فدوی در هیئت وزنه‌برداری استان، موقعیت را مغتنم شمردند و خواستار تغییرات در هیئت شدند که مدیرکل سابق این خواسته را محقق کرد و حکم برکناری رئیس قانونی هیئت وزنه‌برداری ارائه شد.

در انتخابات گذشته هیئت وزنه‌برداری استان، حمید محمدی با کسب اکثریت آرا، ریاست هیئت را از آن خود کرد. محمدی در دوره مدیریت علی مرادی در فدراسیون، از افراد مورد وثوق او بود و علاوه بر مربیگری در تیم ملی، مسئولیت کمیته آموزش فدراسیون را نیز در اختیار داشت.

پس از فشارهایی که به مرادی وارد شد و او به‌ناچار از ریاست فدراسیون کنار رفت، تیم جدید در رأس کار فدراسیون، تمایلی برای همکاری با تیم مرادی نداشتند؛ محمدی نیز یکی از آن‌ها بود. درنهایت پس از توافقی که بین سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون و جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام شد، محمدی از ریاست هیئت کنار گذاشته شد.

جابه‌جایی در هیئت‌های ورزشی امری مرسوم است. اما اگر هر مدیری که در ورزش اصفهان سر کار بیاید، تصمیم به برکناری رئیسی بگیرد که در دوره مدیرکل سابق انتخاب‌شده یا رابطه حسنه‌ای با تیم مدیریتی سابق داشته، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.وزنه‌برداری یکی از چند رشته مدال‌آور ورزش ایران است و تنها مدال المپیکی ورزش اصفهان هم در این رشته به‌دست‌آمده و وضعیت بلاتکلیف به ضرر این رشته ورزشی است.

ورزش اصفهان سال آینده بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد که در رشته وزنه‌برداری، شانس کسب مدال وجود دارد. ضمن اینکه روند کسب سهمیه المپیک نیز آغازشده که ورزش اصفهان نیز این پروسه را پیش رو دارد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود متولیان ورزش استان رویکرد ویژه‌ای به این هیئت داشته باشند و این هیئت پراهمیت را قربانی رفتارهای سلیقه‌ای و خوشایند این‌وآن نکنند.

زیرا آنچه مسلم است هر مدیری سرکار بیاید، عده‌ای او را قبول ندارند؛ همچنـان‌که نظرات موافق و مخالف برای مدیرکل ورزش استان نیز وجود دارد و بنا به اعمال نظرات و سلیقه‌ها باشد، باید یک هفته در میان یک مدیرکل جدید انتخاب کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 4 =