سپاهان به ذوب‌آهن رحم‌ نکرد

سپاهان در برابر تیم همشهری برتری چشمگیری داشت و پیروزی دو بر یک کمترین حقی بود که می‌توانستیم برای سپاهان در این بازی قائل شویم. در این گزارش به بررسی عملکرد سپاهانی‌ها و ذوب‌آهنی‌ها در شهرآورد فوتبال اصفهان می‌پردازیم

تاریخ انتشار: 09:54 - چهارشنبه 1401/11/26
مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه
سپاهان به ذوب‌آهن رحم‌ نکرد

پیش از بازی هم می‌شد حدس زد که دفاع فشرده ذوب‌آهن شانسی برای محافظت از دروازه خودی در برابر خط حمله قدرتمند سپاهان نخواهد داشت که همین اتفاق هم در شهرآورد فوتبال اصفهان افتاد و با وجود اینکه شاگردان مهدی تارتار خیلی زود توانستند دروازه سپاهان را باز کنند، در ادامه، فشار طلایی‌پوشان درنهایت مقاومت ذوب آهن را شکست تا سپاهان در ادامه پیروزی‌های خودش بتواند تیم همشهری را هم مغلوب کرده و مقتدرانه جایگاه خودش در صدر جدول لیگ را حفظ کند.

بعد از شکست پرسپولیس در روز دوشنبه، سپاهان بهترین فرصت را داشت تا بتواند با شکست تیم همشهری فاصله خودش را با رقیب اصلی‌اش در جدول بیشتر کند و شاگردان مورایس هم در این مسیر دچار اشتباه نشدند و با زدن دو گل به ذوب آهن خودشان را آماده بازی در برابر زنیت و البته مسابقه جام حذفی در مقابل پرسپولیس کردند.

بارش باران زمستانی در اصفهان و لغزندگی زمین یکی از موضوع‌هایی بود که باعث شد سپاهان بیشتر از گذشته رو به استفاده از ارسال‌ها و ضربات ایستگاهی بیاورد و با وقوع این اتفاق، شاگردان مورایس در اوایل نیمه دوم با دو سانتر توانستند دو گل زیبا به ذوب‌آهن بزنند تا روزهای تاریک مهدی تارتار و تیمش در رقابت‌های لیگ ادامه داشته باشد و از طرف دیگر نام سپاهان هم به عنوان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی در رقابت‌های امسال مطرح شود.

سپاهان در برابر تیم همشهری برتری چشمگیری داشت و پیروزی دو بر یک کمترین حقی بود که می‌توانستیم برای سپاهان در این بازی قائل شویم. علاوه بر نتیجه‌ای که در این دیدار به دست آمد، فوتبال‌دوستان اصفهانی یک بازی با کیفیت را به تماشا نشستند که در بیشتر دقایق بازی توپ در اطراف محوطه جریمه دو تیم در حال حرکت بود و با اینکه هم سپاهان و هم ذوب آهن اولویت اولشان نباختن در این دیدار بود، با این حال هیچ کدام از دو تیم با تفکر احتیاطی و کسب یک امتیاز به میدان نرفته بودند تا این موضوع تفاوت بزرگ دربی اصفهان نسبت به دربی تهران باشد.

این برد صدرنشینی تیم سپاهان را تمدید کرد و این تیم را سه امتیاز از حریف سرخ‌پوش تهرانی پیش انداخت؛ با این حال باخت تیم ذوب آهن در روزی که تیم مس کرمان سه امتیاز دریافت کرد، نگران کننده بود و موقعیت این تیم را به خطر انداخت. در ادامه مروری بر عملکرد فنی بازیکنان دو تیم در این دیدار خواهیم داشت.

برتری تیمی / سپاهان

پیام نیازمند: بهتر بود که روی گل دریافتی از ذوب‌آهن هماهنگی بیشتری با رامین رضائیان داشته باشد؛ اما به نظر می‌رسید که سپاهانی‌ها بازی در مقابل ذوب‌آهن را کمی مغرورانه آغاز کردند و همین موضوع باعث شد ذوب آهن بتواند بر خلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری دروازه سپاهان را باز کند.

محمد دانشگر: روی گلی که سپاهان دریافت کرد، دانشگر می‌توانست در صحنه ابتدایی دفع مناسب‌تری روی توپ داشته باشد؛ با این حال او هم بعد از گل ذوب‌آهن به‌خوبی خط دفاعی تیمش را رهبری کرد و اجازه موقعیت‌سازی به ذوب آهن نداد.

نیلسون جونیور: به نظر می‌رسد رقابت بسیار فشرده‌ای با سیاوش یزدانی برای رسیدن به ترکیب اصلی سپاهان پیش رو داشته باشد؛ اما با وجود لغزنده‌بودن زمین به‌خوبی حرکات محمدرضا سلیمانی را مهار کرد تا سپاهان به یک برد مهم دست پیدا کند.

میلاد زکی‌پور: سانتر او روی گل اول سپاهان بسیار بی‌نقص بود و همین موضوع باعث شد مغانلو مانند یک شوت با ضربه سر دروازه حریف را باز کند. زکی پور بعد از اشتباهی که در برابر استقلال داشت، در این چند هفته یکی از بازیکنان خوب تیم بوده است.

رامین رضائیان: اگر آن ساده‌انگاری را روی گل اول ذوب آهن انجام نداده بود، می‌توانست برترین بازیکن دربی فوتبال اصفهان شود؛ اما در ادامه خیلی برای گلزنی تلاش کرد و با ضربات ایستگاهی خودش در چند مرحله دروازه حبیب فرعباسی را با خطر روبه‌رو کرد؛ اما در نهایت پایش به گل باز نشد.

محمد کریمی: حضور جلال‌الدین علی‌محمدی در ترکیب اولیه سپاهان و بستن بازوبند کاپیتانی باعث شد کریمی با فراغ‌بال بیشتری در برابر ذوب‌آهن بازی کند؛ یک بار هم در نیمه اول ضربه‌اش به تیر دروازه فرعباسی برخورد کرد.

مسعود ریگی: ذوب‌آهن خط هافبک آن‌چنان قدرتمندی نداشت که بتواند ریگی را اذیت کند و هافبک دفاعی سپاهان روز بسیار آرامی را در مقابل تیم همشهری پشت سر گذاشت.

جلال‌الدین علی‌محمدی: حضور او در ترکیب اصلی سپاهان یک غافلگیری بزرگ از جانب مورایس بود؛ اما کاپیتان سپاهان همچنان یک بازیکن معمولی در درون زمین‌است.

فرشاد احمدزاده: مهم‌ترین بازی سپاهان را برای گلزنی انتخاب کرد و شاید ارزش این گل سه‌امتیازی فرشاد در پایان‌فصل اهمیت بیشتری هم پیدا کند. احمدزاده با این گل نشان داد که به خوبی می‌تواند جای خالی سید محمدرضا حسینی را پر کند.

امید نورافکن: اگر ضربه او در دقایق ابتدایی توسط فرعباسی مهار نمی‌شد و سپاهان به گلی زودهنگام دست پیدا می‌کرد، شاید یکی از پرگل‌ترین شهرآوردهای تاریخ فوتبال اصفهان در این بازی به ثبت می‌رسید. با این حال نورافکن هم مثل همیشه خوب بازی کرد و بعد از یک هفته غیبت دوباره طراوت تازه‌ای به ترکیب سپاهان داد.

شهریار مغانلو: یک پاس هوشمندانه در اوایل بازی به امید نورافکن داد که می‌توانست گل برتری را برای سپاهان به همراه بیاورد و البته یک گل زیبا هم به ثمر رساند تا نشان دهد که اصلی‌ترین مدعی برای کسب عنوان آقای گلی رقابت‌های این فصل است. گلزنی های شهریار می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل قهرمانی سپاهان در این فصل باشد.

زور ذوب آهن نرسید

حبیب فرعباسی: هرچند دو گل از سپاهانی‌ها خورد، اما یک تنه در برابر حمله‌های سپاهان به‌خصوص در نیمه اول مقاومت کرد و اگر او نبود شاید تعداد گل‌های سپاهان در این بازی به تعداد انگشتان یک دست هم می‌رسید؛ ولی باوجوداین، مقاومت فرعباسی در اوایل نیمه دوم شکست و همین موضوع باعث شد تا ذوب‌آهن سه امتیاز بازی را تحویل سپاهان دهد.

نادر محمدی: اگر نورمحمدی در زمین باقی مانده بود، شاید می‌توانست رهبری خط دفاعی ذوب‌آهن را برعهده بگیرد؛ اما خیلی زود جای خودش را به نادر محمدی داد و البته مدافع تعویضی ذوب آهن هم نتوانست به خوبی جای نورمحمدی را در ترکیب تیمش پر کند و سپاهانی‌ها بارها با ارسال‌هایی از جناحین دروازه ذوب‌آهن را با خطر روبه‌رو کردند.

امیرحسین صدقی: با ارسال یک پاس گل در این بازی وظیفه خودش را به خوبی انجام داد؛ ولی با این حال قدرت سپاهان آن‌قدر زیاد بود که یک گل برای گرفتن سه امتیاز توسط ذوب‌آهن کافی نبود.

سید محمد قریشی: اصلی‌ترین بازیکن ذوب‌آهن برای مهار ضربه‌های سر شهریار مغانلو بود که البته حریف مهاجم گلزن سپاهان نشد و در اکثر دقایق مسابقه این فرصت را به سپاهانی‌ها داد تا از ضربه‌های سر خودشان استفاده کنند.

آرمان اکوان: وظیفه او در ترکیب ذوب آهن آن‌چنان تعریف‌شده نیست و گاهی اوقات که تیم تارتار در رسیدن به گل کم می‌آورد، این وظیفه به اکوان سپرده می‌شود تا بیشتر از همیشه خودش را به محوطه جریمه حریف برساند؛ ولی بااین‌حال او روز خوبی را در برابر سپاهان پشت سر نگذاشت.

امیرحسین رنگرز: بازی‌کردن در مقابل رامین رضائیان کار آن‌چنان ساده‌ای نبود و رنگرز در بیشتر دقایق مسابقه مجبور بود قدرت سپاهان را از سمت راست زمین خودشان کنترل کند که البته برای دقایقی در این کار موفق بود.

صادق صادقی: به‌عنوان تخریبچی وظیفه داشت با انجام بازی فیزیکی فرصت را برای بازی‌سازی خط هافبک فانتزی سپاهان بگیرد. صادقی در این مسابقه زور کافی برای انجام این کار نداشت و آن‌چنان در زمین دیده نشد.

محمد سلطانی‌مهر: تقابل او با محمد کریمی می‌توانست یکی از جذاب‌ترین جنگ‌های میانه میدان این بازی باشد؛ اما بارش باران و لغزندگی زمین توپ را به هوا برد تا سلطانی‌مهر آن‌چنان در جریان بازی نباشد.

سجاد آشوری: آن‌قدر بد بازی می‌کند که در این چند بازی اخیر گزینه اصلی مهدی تارتار برای انجام تعویض در بین دو نیمه بوده است و این موضوع برای بازیکنی مثل او اصلا خوب نیست. آشوری در صورت ادامه این روند کم‌کم به نیمکت ذوب‌آهن قفل خواهد شد. جانشین او، یعنی پوریا پورعلی هم اصلا در بازی به چشم نیامد.

محمدحسین اسلامی: محصول آکادمی فوتبال اصفهان در شهرآورد فوتبال اصفهان هنر خودش را نشان داد و ذوب‌آهنی‌ها اگر کمی زرنگ‌تر عمل می‌کردند، می‌توانستند مهم‌ترین برد این هفته را به نام خود رقم بزنند؛ اما در نهایت گل اسلامی در این بازی سوخت.

محمدرضا سلیمانی: خط دفاعی سپاهان به‌جز اشتباهی که در دقایق ابتدایی انجام داد، در بقیه زمان مسابقه بسیار هماهنگ و پرقدرت عمل کرد و همین موضوع باعث شد سلیمانی نتواند صاحب موقعیت شود؛ البته او بیشتر از آنکه از عملکرد خودش ضربه بخورد، بیشتر به خاطر نبود یک هافبک طراح و گل‌ساز در ترکیب ذوب‌آهن آسیب می‌بیند.

 

 

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × 1 =