رینگ چهارم در مسیر اجراست

روز گذشته جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شــهـر اصـفـهـان در مسیر 2.5 تا 4 رینگ حفاظتی با حضور شهردار اصفهان، معاونان شهرداری و مدیران ارشد شهری برگزار و مشکلات اصلی پروژه رینگ چهارم مطرح و تصمیم‌هایی برای آن اتخاذ شد. همچنین هم‌زمان با برگزاری این جلسه عملیات اجرایی پروژه 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی شهر اصفهان آغاز شد.

تاریخ انتشار: 09:53 - پنجشنبه 1400/08/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

شهردار اصفهان در این جلسه گفت: مقرر شد که هر 15 روز یک‌بار و در هر چهارشنبه چنین جلساتی برگزار شود و در محل اجرای پروژه‌ها حاضر شویم؛ هدف اصلی برگزاری این جلسات حل مشکلات پیش روی هر پروژه است.
علی قاسم‌زاده تصریح کرد: جلسه کنونی پروژه‌های عمرانی، مربوط به رینگ چهارم است و مشکلات و موانع پروژه کیلومتر 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی بیان و راه‌حل‌های این مشکلات توسط معاونان مطرح شد که امیدوارم نتیجه خوبی به همراه داشته باشد. هم‌اکنون عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.او با اشاره به اهمیت احداث رینگ چهارم برای اصفهان، تصریح کرد: حلقه حفاظتی یکی از پروژه‌هایی است که از دیرباز مدنظر شهرداری اصفهان بوده است و با توجه به توسعه و رشد جمعیت اصفهان مجبور هستیم رینگ‌های شهر را افزایش دهیم. اکنون احداث رینگ چهارم موجب می‌شود تا بار ترافیکی رینگ سوم کاهش پیدا کند که این اقدام تسهیل در سفرهای شهری و کاهش آلودگی هوا را به همراه دارد.

الزام ورود شهرستان‌های مجاور برای احداث رینگ

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمام مسیر حلقه حفاظتی مربوط به شهر اصفهان نمی‌شود و بـخـشــی از آن را بـایــد شهرستان‌های مــجـاور در دســت بگیرند و شاید آن‌ها توان انجام این کار را نداشته باشند؛ راهکاری با عنوان «شرکت پروژه» در نظر گرفته شد. در حال حاضر «شرکت پروژه» تنها یک پیشنهاد است که در آینده باید بیشتر بررسی شود و اگر این پیشنهاد به جمع‌بندی رسید باید یک شرکت پروژه وارد عرصه شود و ادامه احداث رینگ را اجرا کند.
قاسم‌زاده با بیان اینکه بخشی از فعالیت رینگ، بین‌بخشی است که باید این موضوع از طریق استانداری پیگیری شود، گفت: برای هر آنچه از رینگ چهارم که مربوط به اصفهان می‌شود تـصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ و منابع مالی آن پیش‌بینی شد که امیدوارم هرچه زودتر بتوانیم احداث این حلقه حفاظتی را به نتیجه برسانیم.

پایان کیلومتر 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی تا 10 ماه آینده

در ادامه معاون عمران شــهـری شهرداری اصفهان گفت: با تـوجـه به تغییر مـدیـریـتـی انـجـام‌شــده، جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی شهر و سیاست‌گذاری‌های آن برگزار شد.ایرج مظفر افزود: حلقه حفاظتی برای شهرداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همین موضوع باعث شد تا این جلسه را به این پروژه اختصاص دهیم. او با اشاره به برگزاری این جلسه در محل رینگ چهارم تصریح کرد: در حال حاضر، عملیات اجرایی کیلومتر 2.5 تا 4 که از اولویت‌های رینگ چهارم است، آغاز می‌شود و مقرر شده است ظرف مدت 10 ماه این پروژه را در اختیار مردم قرار
دهیم.
معاون عمران شهری شهــرداری اصفهان با بیان اینکه معـاونت معماری و شهرسازی شهــرداری اصـفـهــان بـه دنــبـال کــشـــــف ظرفیت‌های اطراف رینگ چهارم است، تصریح کرد: کیلومتر 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی شامل خود مسیر و یک تقاطع مقابل روستای بهاران می‌شود؛ اما سیاست‌هایی برای کل رینگ اتخاذ و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های اطراف رینگ نیز استفاده کنیم و به منابع مالی کافی برسیم.
مظفر اضافه کرد: چگونگی برآورد مباحث مالی نیز در این جلسه بیان شد و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان برای کمک به آزادسازی رینگ چهارم قول‌هایی داد که امیدوارم نتایج خوبی به همراه داشته باشد تا بتوانیم این پروژه را که اولویت اول ماست تا سال 1401 به بهره‌برداری برسانیم.

برنامه زمان‌بندی؛ اصل مهم در اجرای پروژه رینگ چهارم

همچنین مدیر پروژه کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم گفت: سمت شرق، اولویت اول ما برای حلقه حفاظتی است که این مسیر شامل کیلومتر صفر تا 5/7 است. کیلومتر صفر این مسیر، تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی است. ناصر کریمی تصریح کرد: از تقاطع آفتاب تا ورودی بهاران5/3کیلومتر است و این مسیر جزو اولویت‌های ماست، عرض این مسیر ۷۶ متر در چهار باند کندرو و تندرو است؛ عرض باندهای تندرو این مسیر 20 متر و باندهای کندرو آن 5/8 متر است.او با بیان اینکه پل روی کانال که یکی از پروژه‌های بزرگ بود، اکنون به بهره‌برداری رسیده است، گفت: دو کالبرت دسترسی محلی در مسیر وجود دارد که در حال تکمیل شدن است و 83درصد پیشرفت فیزیکی در کیلومتر 4 تا 7.5 داشته‌ایم. این مسیر 3.5 کیلومتری در مناطق 15 و 10 وجود دارد که مدیران مناطق برای آزادسازی این مسیر تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند. مدیر پروژه کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم با بیان اینکه تا دو ماه آینده این مسیر تکمیل می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان عمران شهرداری اصفهان، پیمانکار این پروژه است و تاکنون کار را با کیفیت و سرعت زیادی پیش برده است. کریمی افزود: کیلومتر 2.5 تا 4 رینگ چهارم به تازگی در اختیار سازمان عمران شهرداری قرار گرفته و اول آبان این زمین به سازمان عمران تحویل داده شد و تجهیز کارگاهی نیز صورت گرفت. او گفت: آزادسازی یکی از مباحث مهم عمرانی است که باید به آن توجه شود، اگر این کار انجام شود، دست افراد دیگر نیز برای اجرا کردن پروژه‌ها باز است.
به گفته مدیر پروژه کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم، تاکنون حدود ۶۳درصد از مسیر5/2تا حلقه حفاظتی ۴ آزادسازی شده است که امیدوارم آزادسازی‌ها هرچه زودتر به نتیجه مـطـلـوب خود برسد. کریمی با تأکید بر اینکه باید برنامه زمان‌بندی تدوین شود، خـاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای ما امری مهم است و در اجرای خوب کارهای عمرانی تأثیر مستقیمی دارد، برنامه‌ریزی‌ها باید به درستی انجام شود تا بتوانیم ادامه مسیر پل بهاران را احداث کنیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط