آنها معتقدند:« این طرح از همان روزهای اول تصویبش تأثیر زیادی در مهار چرخه انتقال ویروس کرونا و کنترل رفت و آمدهای خانوادگی و کاهش تردد شهروندان نداشته است.» برخی دیگر از کارشناسان، از جمله علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی بیمارستان مسیح دانشوری و مسعود یونسیان، رئیس کمیته راهبری واکسیناسیون وزارت بهداشت نیز در اظهار نظرهایی قابل توجه گفتهاند:« در یک سالی که از اجرای این طرح میگذرد، هنوز هیچ آمار و ارقام رسمی از کارآمدی این طرح منتشر نشده و هیچ گونه شواهد علمی دال بر تأثیر اجرای طرح منع تردد شبانه بر کاهش و کنترل بیماری موجود نیست.» تردد خودروهای شخصی در ساعت منع تردد نیز جای خود را به جولان تاکسیهای اینترنتی داده و از طرفی مردم زمان دورهمیهای خانوادگیشان را به ساعاتی غیر از طرح ممنوعیت تردد موکول کردهاند. در این میان، رئیس ستاد عملیات فرماندهی مدیریت کرونا در تهران نیز که از جمله مخالفان سر سخت اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه است، در گفت و گو با رسانهها اظهارکرده است که:«از نظر علمی منع تردد شبانه کاربردی در کنترل کرونا نداشته و نتیجهای جز به کارگیری و خستگی نیروهای انسانی پلیس در پی نداشته است. از طرفی شکل تردد شبانه تغییر کرده و ساعتهای انتهایی شب خلوتتر و ساعات ابتدایی شلوغتر شده است.» سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران هم ادامهدار بودن ایجاد محدودیت برای منع خودروها در ساعات تعیین شده را یکی از عوامل مهم ترافیک پایتخت عنوان کرده و در گفت و گو با رسانهها اعلام کرده است که «طرح منع تردد شبانه در ساعات تعیین شده موفق نبود و پلیس راهور چندین بار نظر خود را رسماً به ستاد ملی کرونا اعلام کرده است».
تمام این اما و اگرها در حالی رخ داده است که تا کنون« نزدیک به ۴۵۰ میلیارد تومان بابت نقض تمام محدودیتها، قرنطینهها و تردد شبانه در ایام کرونا به حساب دولت واریز شده و اصلاً [مبلغی] به پلیس تعلق پیدا نکرده است» سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام این خبر در نشستی خبری که به تازگی برگزار شده است، ماحصل ممنوعیت تردد شبانه با وسائل نقلیه در ساعات محدودیت را بیاثر دانسته و به طور مشخص اظهار کرده است که «مبالغ این جریمهها به پلیس تعلق پیدا نکرده» بنابراین به خزانه دولت واریز شده و لابد گوشه ای از مخارج کشور را برعهده گرفته است. وزارت کشور هم به مکاتبات متعدد پلیس راهور مبنی بر بی اثر بودن اعمال محدودیت ها پاسخِ روشنی نداده و در نهایت، استدلال کرده است که باید کشته های کرونا به زیر 100 نفر برسد تا محدودیت ها برداشته شده و در نتیجه جریمه ای اعمال نشود. این در حالی است که فرمانده ستاد مقابله باکرونای پایتخت به تازگی در اظهاراتی از رویت نشانه های کرونا پلاس در کشورهای همسایه، آن هم در آستانه ورودِ احتمالی کشور به پیک ششم کرونا خبرداده، آمار نگران کننده ضدواکسن ها و تبلیغاتی که در این زمینه از سوی برخی صورت می گیرد به نگرانی ها دامن زده و سردشدن هوا و استفاده مکرر مردم از وسایل نقلیه جمعی و حضور در اماکن سرپوشیده به اضافه شیوع بیماری های تنفسیِ فصل سرد، استدلال وزارت کشور را کمرنگ خواهد کرد. چرا؟ چون به تجربه در این سال های کرونایی دریافته ایم که تقریبا هیچ گاه کشته های کرونا به زیر 100 نفر نمی رسد، به خصوص که در آستانه شروع یک پیک جدید باشیم. بنابراین به نظر می رسد دولت باید از این منبع درآمد چشم پوشی کرده و بگذارد تا مردم به رفت و آمد شبانه شان ادامه دهند.