توزیع 34 قلم کالای اساسی با تخفیف ویژه در آستانه شب عید

عرضه گوشت قرمز و برنج با قیمت مناسب و همچنین توزیع 34 قلم کالای اساسی با تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برنامه‌ریزی متولیان برای بازار شب عید و ماه رمضان است.

تاریخ انتشار: 01:38 - چهارشنبه 1401/12/3
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
توزیع 34 قلم کالای اساسی با تخفیف ویژه در آستانه شب عید

عرضه گوشت قرمز و برنج با قیمت مناسب و همچنین توزیع 34 قلم کالای اساسی با تخفیف در فروشگاه‌های زنجیره‌ای برنامه‌ریزی متولیان برای بازار شب عید و ماه رمضان است. هم‌زمان با نزدیک‌شدن به ایام نوروز باتوجه به شلوغی بازارها و افزایش خرید مردم زمینه برای فعالیت سودجویان فراهم می‌شود تا با گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و… از فرصت خرید عید مردم سوءاستفاده کنند و سودها به جیب بزنند. گلایه‌های مردم در این زمان به یک داستان تکراری تبدیل شده است. باتوجه به اینکه عید امسال با ماه رمضان مقارن می‌شود اهمیت بازرسی‌ها نیز دوچندان خواهد شد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره کمبود یا فراوانی کالاهای موردنیاز مردم در آستانه شب عید و ماه‌رمضان به اصفهان‌زیبا می‌گوید: خوشبختانه ذخایر استراتژیک کشور شرایط مساعدی دارد و دولت قراراست چندین قلم کالا ازجمله گوشت قرمز و برنج را با قیمت مناسب عرضه کند تا پایان سال نیز توزیع این دو قلم کالا به‌طور مستمر انجام خواهد شد.

امید شریفی با تأکید بر توزیع اقلام تخفیف‌دار در فروشگاه‌های رسمی بیان می‌کند: توزیع این اقلام در فروشگاه‌های رسمی و زنجیره‌ای و کاسبان منتخب شبکه توزیع انجام می‌شود. تاکنون طی چهار مرحله برنج توزیع‌شده و بازهم توزیع این محصول ادامه‌دار خواهد بود؛ ضمن اینکه توزیع هزار تن گوشت به نیمه رسیده و به‌طور مجدد هزار تن دیگر در صورت اتمام توزیع خواهد شد تا درزمینه توزیع این دو قلم کالا مشکلی نداشته باشیم.

توزیع اقلام تخفیف‌دار در فروشگاه‌های رسمی

شریفی درباره قیمت کالاهای اساسی در آستانه شب عید تصریح می‌کند: بر اساس یک طرح ویژه ملی نیز 34 قلم کالای اصلی به‌واسطه تعامل با فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تخفیف‌های مناسب در اختیار مردم قرار می‌گیرد. ضمن اینکه تأمین میوه شب عید نیز در دستور کار قرار می‌گیرد. هرچند دولت نباید ورود پیدا کند و این وظیفه با بخش خصوصی است ولی به جهت احتیاط و پشتیبانی دولت نیز ورود پیدا می‌کند تا مشکلی در فراوانی و قیمت میوه ایجاد نشود.

سرپرست دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره تأمین میوه شب عید عنوان می‌کند: مرکبات مانند سیب و پرتقال و سایر میوه‌جات به‌اندازه کافی تأمین شده است و با قیمت مناسب عرضه می‌شود؛ دولت نیز با کمک نهاد متولی و حمایت بخش خصوصی ذخیره اطمینانی را تأمین کرده که اگر نیاز بود برای توزیع شب عید انجام شود.

شریفی خاطرنشان می‌کند: برای تأمین ارزاق مردم مشکلی وجود ندارد، طرح ویژه نظارتی نیز در نظرگرفته شده تا در کل استان با همکاری دستگاه‌های نظارتی با محوریت استانداری و فرمانداران در ایام نوروز از 15 اسفند تا 15 فروردین اجرایی شود؛ البته اصناف مختلف، هتل‌ها تا مکان‌های بین‌راهی را تحت پوشش قرار می‌دهیم تا آرامشی بین مردم برقرار شود.

بازرسی‌های عیدانه تا چهارم اردیبهشت‌

هرساله در آستانه نوروز باید نظارت‌ها بر بازار شب عید تشدید شود تا هم تخلفی صورت نگیرد هم مشکلی برای مردم ایجاد نشود. مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اصفهان دراین‌باره به اصفهان‌زیبا می‌گوید: طرح تشدید نظارت‌ها روی بازار عید از یکم اسفند شروع می‌شود. در این مقطع زمانی کارگران و کارمندان عیدی دریافت کرده و خریدها بیشتر می‌شود؛ به همین خاطر بازرسان به‌صورت سه شیفته در حال آماده‌باش و نظارت هستند.

جواد محمدی فشارکی با اشاره به تعداد بازرسی‌ها در آستانه شب عید و ماه رمضان تصریح می‌کند: 90 بازرس رسمی و 245 بازرس افتخاری در این بازه زمانی فعالیت می‌کنند و تا چهارم اردیبهشت‌نیز این بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت. کالاهایی که باید مورد بازرسی قرار بگیرند نیز مشخص شده است تا بازرسان سراغ کالاهایی که در این بازه زمانی نیازی به نظارت ندارند نروند؛ به‌عنوان‌مثال در تاریخ یکم مردم زولبیا و بامیه نمی‌خرند، بلکه بیشتر سراغ خرید پوشاک و کفش می‌روند. به همین دلیل نظارت‌ها باید روی بازار کفش و پوشاک باشد. محمدی فشارکی خاطرنشان می‌کند: در اسفند 90 بازرس رسمی و 245 بازرس افتخاری روی بازارها نظارت می‌کنند و تا چهارم اردیبهشت‌ این بازرسی‌ها ادامه خواهد داشت.

عدم درج قیمت؛ بیشترین تخلف در اصفهان

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اصفهان با اشاره به مکان‌های تحت بازرسی اذعان می‌کند: پارکینگ‌ها، قالی‌شویی‌ها، پایانه‌ها، باغ غدیر، باغ پرندگان، پارک حاشیه رودخانه، واحدهای صنفی آرایشی و بهداشتی، میوه و صیفی‌جات، سردخانه‌ها، خشک‌شویی‌ها، واحدهای کیف و کفش، چینی و بلور، صنایع‌دستی، خدمات فنی سبک و سنگین، گل‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، کباب و بریانی‌ها، آرایشگاه‌های زنانه یا مردانه، نانوایی‌ها، پارچه‌فروشان، مواد غذایی، فست‌فودی‌ها، فروشندگان گوشت سفید (مرغ و ماهی)، فروشندگان لاستیک، خیاطی‌ها، خرازی‌ها و تریکوها در این ایام مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.

محمدی فشارکی با اشاره به تخلفات بازار اصفهان از ابتدای امسال تاکنون خاطرنشان می‌کند: از ابتدای امسال تاکنون مجموعا 316 هزار و 93 بازرسی انجام ‌شده که از این میزان حدود هفت‌هزار و 713 پرونده برای تعزیرات حکومتی ارسال شده است؛ ضمن اینکه عدم درج قیمت اولین تخلف و گران‌فروشی دومین تخلفی بوده که در اصفهان محرز شده است.

او با اشاره به نحوه برخورد با متخلفان اظهار می‌کند: از اسفند سال گذشته مبالغ جریمه افزایش یافته است؛ به‌گونه‌ای که اگر واحد صنفی در سال گذشته تخلف عدم درج قیمت را داشت حدود 75 هزار تومان جریمه می‌شد که بازدارنده نبود؛ ولی جریمه این تخلف الان 10 میلیون تومان شده است. علاوه بر این عدم ارائه فاکتور در سال 1400 حدود 72 هزار تومان جریمه داشت ولی الان میزان جریمه این تخلف 10 میلیون تومان شده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف اصفهان با تأکید بر اهمیت نصب برچسب قیمت روی کالاها اذعان می‌کند: تمامی کالاهایی که کسبه عرضه می‌کنند باید برچسب قیمت داشته باشند؛ ضمن اینکه به‌طور حتم فاکتور در اختیار مشتریان قرار دهند تا درمواقع لزوم این فاکتورها در اختیار بازرسان قرار گیرد. از سوی دیگر مردم نیز باید از واحدهایی خرید کنند که برچسب قیمت داشته باشد و مطلع باشند کسبه‌ای که برچسب قیمت درج نمی‌کنند، به دنبال تخلف هستند.

محمدی‌فشارکی تأکید می‌کند: مردم در این ایام باید برای گزارش تخلفات با شماره تلفن 32352012 تماس گرفته و شکایات مردمی را به شماره 09140403039 پیامک بزنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − نه =