مروری بر مهم‌ترین رخدادهای 1403 که در انتظار ورزش اصفهان است:

نیک و نیک‌تر!

ورزش اصفهان یک سال پراهمیت را پیش رو دارد، سالی که رقم‌خوردن برخی اتفاق‌ها می‌تواند آن را به سالی ماندگار در تاریخ ورزش نصف‌جهان تبدیل کند.

تاریخ انتشار: 10:43 - چهارشنبه 1403/01/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نیک و نیک‌تر!

به گزارش اصفهان زیبا؛ ورزش اصفهان یک سال پراهمیت را پیش رو دارد، سالی که رقم‌خوردن برخی اتفاق‌ها می‌تواند آن را به سالی ماندگار در تاریخ ورزش نصف‌جهان تبدیل کند.

کم‌شدن حاشیه‌های پیرامونی ورزش، موفقیت ورزشکاران اصفهانی در رویدادهای برون‌مرزی و نتیجه‌گیری تیم‌های استان مهم‌ترین سرلیست اتفاق‌های خوبی است که امیدواریم در 1403 در انتظار ورزش دیار زاینده‌رود باشد؛ اما از جمع رخدادهای خوب، برخی حائز اهمیت بیشتر هستند که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

المپیک پاریس

با توجه به برگزاری بزرگ‌ترین فستیوال ورزشی دنیا، تمرکز ورزش ایران و اصفهان نیز همانند دیگر نقاط دنیا معطوف به این رخداد مهم است. روند کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها که از سال گذشته آغازشده، در چند ماه ابتدایی سال نیز ادامه دارد و ورزشکاران ایرانی می‌توانند از فرصت باقی‌مانده برای حضور در این رویداد بزرگ استفاده کنند.

تاکنون سهمیه فاطمه امینی در رشته تیراندازی قطعی شده است؛ اما چند ورزشکار دیگر استان هنوز امید به حضور در پاریس دارند؛ هرچند بعید است به رکورد پنج المپین دوره قبل برسیم. ورزش اصفهان تنها سابقه یک مدال المپیکی دارد و با وضعیت فعلی، همین‌که بتوانیم سهمیه بیشتری برای حضور در این رویداد کسب کنیم، اتفاق مهمی قلمداد می‌شود و نمی‌توان به مدال امیدی داشت.

پاراالمپیک پاریس

هر چه در المپیک پاریس، شانس کسب مدال کم است، در پاراالمپیک می‌توانیم به کسب مدال‌های خوش‌رنگ امیدوار باشیم.

در سالی که گذشت، علیرضا مختاری و رشید مسجدی در رشته پارادوومیدانی، هادی نوری و سمیه رحیمی در رشته پاراتیراندازی با کمان و حامد حق‌شناس در رشته پاراتکواندو سهمیه حضور در پاراالمپیک 2024 را کسب کردند و میثم بنی‌طبا نیز در رشته پاراجودو با کسب سهمیه فاصله‌ای ندارد. در رشته‌های پارادوومیدانی، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته احتمال کسب سهمیه‌های دیگر هم وجود دارد.

از جمع نفراتی که تاکنون سهمیه گرفته‌اند، احتمال مدال‌آوری دور از دسترس نیست و می‌توانیم امیدوار باشیم پس از طلای علی نادری در آتن 2004، بیست سال بعد خوش‌رنگ‌ترین مدال پاراالمپیک بار دیگر برای ورزش اصفهان به ارمغان بیاید.

سهمیه آسیایی فوتبال

دو تیم اصفهانی لیگ برتر فوتبال سال 1402 را در حالی به پایان بردند که تیم سپاهان با 37 و تیم ذوب‌آهن با 27 امتیاز به ترتیب رتبه‌های چهارم و هشتم را در اختیار داشتند.

عملکرد دو تیم، به‌ویژه سپاهان که در قامت یک قهرمان وارد لیگ شده بود، نتوانست رضایت هواداران را جلب کند؛ اما با توجه به فاصله امتیازی تقریبا کمی که بین تیم‌های بالانشین وجود دارد، احتمال اینکه یک تیم با چند برد متوالی جایگاهش را در بین تیم‌های بالانشین تثبیت کند، دور از دسترس نیست.

تیم سپاهان که به‌واسطه عملکرد نزولی طی چند هفته لیگ برتر، امتیازهای زیادی را از دست داد، با صدرنشین لیگ 9 امتیاز فاصله دارد و کسب قهرمانی در واقعیت امری دور از ذهن و دشوار است؛ اما روی کاغذ همچنان می‌توان برای این تیم شانس قهرمانی قائل بود؛ بااین‌حال سپاهانی‌ها می‌توانند به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشند؛ البته هر دو نماینده اصفهان می‌توانند نیم‌نگاهی نیز به کسب سهمیه از مسیر جام حذفی داشته باشند.

قهرمانی تیم‌های منهای فوتبال

برای ورزش اصفهان که داعیه قطب‌بودن در بسیاری از لیگ‌های ورزشی را دارد، قهرمانی در لیگ‌های منهای فوتبال انتظار زیادی نیست. تیم‌های فوتسال گیتی‌پسند، وزنه‌برداری ذوب‌آهن، ووشو و دوچرخه‌سواری سپاهان مدافع عنوان قهرمانی هستند و انتظار می‌رود در سال تازه نیز این روند را ادامه دهند. گمانه‌زنی‌ها از حضور دوباره تیم کشتی سپاهان در لیگ برتر حکایت دارد که با توجه به سابقه قبلی مدعی‌بودن این تیم دور از انتظار نیست.

به سرانجام رسیدن پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام

زمانی که بحث پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام مطرح می‌شود، حواس اهالی ورزش به سمت دهکده المپیک و خاک‌خوردن پروژه‌های عظیم پیست دوچرخه‌سواری، استخر سه‌گانه و سالن سرپوشیده می‌رود؛ اما در پهنه استان پروژه‌های برزمین‌مانده دیگری وجود دارد که برخی به‌واسطه طولانی‌شدن روند احداث، در معرض تخریب قرارگرفته‌اند و تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اختصاص بودجه ملی است.

از سوی دیگر، نیاز ورزش اصفهان به برخی زیرساخت‌ها مانند زمین ساحلی و پیست دوومیدانی به دغدغه‌ای برای ورزشکاران این رشته‌ها تبدیل ‌شده است و بااینکه نمی‌توان انتظار داشت در سال پیش رو این نیاز سخت‌افزاری تأمین شود، می‌توانیم امیدوار به جدیت برای احداث این فضاها باشیم و با نگاهی خوش‌بینانه، کلنگ احداث آن‌ها به زمین بخورد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

15 + سیزده =