بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها درمقابل شمس‌آذر

حرکت ربیعی و ذوب‌آهن روی ریل ناکامی

چهارمین باخت خانگی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شرایط را برای نماینده فوتبال اصفهان سخت کرد تا ربیعی مجبور شود استعفای شفاهی خودش را در کنفرانس مربیان اعلام کند …

تاریخ انتشار: 09:31 - دوشنبه 1403/01/20
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حرکت ربیعی و ذوب‌آهن روی ریل ناکامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ چهارمین باخت خانگی ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شرایط را برای نماینده فوتبال اصفهان سخت کرد تا ربیعی مجبور شود استعفای شفاهی خودش را در کنفرانس مربیان اعلام کند که البته موردپذیرش هم قرار نگرفت؛ اما با ادامه این روند ممکن است در هفته‌های آینده کار خیلی زود برای ذوب‌آهن به مراحل خطرناک برسد.

ذوب‌آهن که در بازی رفت موفق شده بود شمس آذر را در قزوین شکست دهد، در مسابقه برگشت سه امتیاز را تحویل سعید دقیقی و شاگردانش داد تا هواداران گاندوها صدای اعتراضشان به عملکرد کادر فنی و البته مدیریت باشگاه به آسمان بلند شود؛ البته نباید فراموش کرد که مصدومیت چند بازیکن اصلی و تأثیرگذار ذوب‌آهن در ثبت این نتایج بی‌تأثیر نبوده است؛ ولی با‌وجوداین از تیمی مثل ذوب‌آهن انتظار می‌رود با همین بازیکنان فعلی هم بتواند جایگاه خودش در میانه‌های جدول لیگ را حفظ کند؛ اما عملکرد بازیکنان این تیم در مقابل شمس‌آذر جایی برای دفاع باقی نگذاشت تا ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم لیگ همچنان بدون پیروزی کار را ادامه دهد.

پارسا جعفری 4 از 10: دو سال و سه ماه قبل و در اولین روزهای حضور خودش درون دروازه ذوب‌آهن یک گل بد از وحید امیری در ورزشگاه آزادی دریافت کرد و خیلی‌ها معتقدند که آن گل باعث شد جعفری دو سال از روند حرفه‌ای فوتبال خودش دور شود؛ اما در شرایطی که جعفری مورد اعتماد محمد ربیعی قرارگرفته بود، دوباره یک گل بد دیگر از شمس‌آذر دریافت کرد تا به‌نوعی مقصر اصلی شکست تیمش لقب بگیرد.

به‌هرحال برای دروازه‌بانان جوانی مثل او فرصت آن‌چنانی برای درخشش وجود ندارد و ای‌کاش جعفری می‌توانست از همین فرصت‌های اندک هم استفاده لازم را ببرد و کاری نکند که ذوب‌آهنی‌ها حسرت از دست دادن حبیب فرعباسی را داشته باشند.

سید محمد قریشی 5 از 10: کاپیتان ذوب‌آهن در واکنش به استعفای سرمربی تیمش اعلام کرده که اگر لازم باشد برای بازگرداندن ربیعی به درب خانه او هم خواهد رفت؛ اما این کافی نیست و قریشی برای ابقای ربیعی باید درون زمین تلاش بیشتری از خودش به نمایش بگذارد تا دروازه ذوب‌آهن این‌طور راحت در مقابل رقبا باز نشود. قریشی به‌عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم باید در این شرایط سخت بیشتر از این‌ها به تیمش کمک کند.

امیرحسین رنگرز جدی 7 از 10: به نظر می‌رسید که جدی قرار است جور گل نزدن بقیه بازیکنان ذوب‌آهن را در برابر شمس‌آذر بکشد و به همین خاطر جدی‌ترین حمله‌های ذوب‌آهن با ضربات جدی ایجاد شد؛ ولی او هم بدشانس بود و در روزی که یکی از بهترین نمایش‌های خودش برای ذوب‌آهن را ارائه داد، درنهایت تیمش بازی را با دو گل به شمس‌آذر باخت.

فریبرز گرامی 6 از 10: اگر در نیمه دوم ضربه سر خودش را با دقت بیشتری زده بود و گل تساوی برای ذوب‌آهن به ثمر می‌رسید، کار برای شاگردان ربیعی آسان‌تر شده بود؛ ولی گرامی که مدافع گل‌زنی هم است، قدر موقعیت به‌دست‌آمده را ندانست تا در پایان به‌عنوان بازنده از زمین خارج شود.

سعید کریمی 5 از 10: عملکرد ضعیف شایان مصلح در این چند هفته و مصدومیت آریا کیا باعث شده سعید کریمی فرصت بازی فیکس در ترکیب ذوب‌آهن را داشته باشد؛ اما این مدافع هم باوجود فیزیک خوبی که دارد تا به امروز انتظارها را برآورده نکرده است و شاید در هفته‌های بعد دوباره روی نیمکت ذوب‌آهن برگردد.

گریگول چاپرادزده 6 از 10: غیرمنصفانه است که از گریگول انتظار داشته باشیم مثل هم‌وطنش کاوارتسخلیا بازیکن تیم ناپولی ستاره تیمش باشد؛ اما گریگول هنوز نتوانسته است به هماهنگی لازم با هم‌بازی‌های خودش در تیم ذوب‌آهن دست پیدا کند و این موضوع باعث شده خرید جدید ذوب‌آهن باوجود ظرفیت مناسبی که دارد، همچنان یک بازیکن معمولی در ترکیب تیمش باشد.

مهرداد رضایی 5/6 از 10: نتایج ضعیف ذوب‌آهن در این چند هفته اثرات زیادی بر وضعیت روحی بازیکنان تیم گذاشته است و عصبانیت چهره‌هایی مثل مهرداد رضایی نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر تحت‌فشار هستند. رضایی دیروز در میانه میدان جنگندگی بسیار زیادی داشت؛ اما روی یک صحنه ساده در نیمه دوم آن‌قدر اعتراض کرد که نزدیک بود کارت قرمز داور را در مقابل چشمانش ببیند.

محمدحسین اسلامی 6 از 10: مشخص نیست که مشکل اسلامی چیست که هنوز نتوانسته است یک بازی درست برای ذوب‌آهن انجام دهد و در مقابل شمس‌آذر هم یک موقعیت مناسب را در مقابل دروازه حریف به بالا زد تا تیمش را از یک گل محروم کند. برای او خوب نیست که بی‌دقت و بی‌انگیزه بازی کند. با ادامه این روند خیلی زود از فوتبال محو می‌شود.

محسن آذرباد 5 از 10: کاپیتان سابق مس رفسنجان هنوز نصف بازی‌هایش در مس را برای ذوب‌آهن تکرار نکرده و همین موضوع از او یک هافبک معمولی ساخته است.

مجید علیاری 6 از 10: پاس خوبی که به اسلامی داد، می‌توانست زمینه‌ساز گل تساوی ذوب‌آهن شود؛ ولی در بقیه دقایق بازی کار خاصی از او ندیدیم.

محمدجواد محمدی 5 از 10: برترین گل‌زن ذوب‌آهن هفته‌هاست که موتور گل‌زنی‌اش خاموش شده و در خط حمله تیمش یک بازیکن کم اثر است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 + ده =