شهردار و فرماندار اصفهان از رضا واثقی، پیش‌کسوت خیران اصفهان تجلیل کردند:

لزوم قدردانی از شخصیت‌های بزرگ در مناطق 15‌گانه

نخستین نشست هم‌اندیشی معتمدان و مؤثران محلات منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حضور شهردار و فرماندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون شهردار و مسئولان منطقه 10 و جمعی از هنرمندان و نخبگان برگزار شد.

تاریخ انتشار: 10:51 - دوشنبه 1403/01/27
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
لزوم قدردانی از شخصیت‌های بزرگ در مناطق 15‌گانه

به گزارش اصفهان زیبا؛ نخستین نشست هم‌اندیشی معتمدان و مؤثران محلات منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حضور شهردار و فرماندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون شهردار و مسئولان منطقه 10 و جمعی از هنرمندان و نخبگان برگزار شد.

در این نشست دکتر علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ صحبت کردند و در پایان جلسه از رضا واثقی، پیش‌کسوت خیران اصفهانی تجلیل شد.

شهردار اصفهان در این جلسه گفت: نباید از شخصیت‌های بزرگ و وارسته در مناطق 15‌گانه شهر غافل شویم. دکتر علی قاسم‌زاده افزود: خدا را شاکرم که در این جلسه با استاد واثقی از چهره‌های خیر و ارزشمند منطقه 10 آشنا شدم.

او افزود: امیدوارم خداوند امثال این استاد نیکوکار را در شهر زیاد کند. من از نزدیک استاد را نمی‌شناختم. شهردار اصفهان با بیان اینکه از زمان آشنایی با استاد نگاهم به زندگی تغییر کرد، اذعان داشت: بنده معلمی هستم که در طول زندگی هزاران شخصیت و انسان در عالم سیاست و اجرا دیده‌ام؛ اما استاد واثقی انسان بزرگی است که در طول عمرم مانند ایشان ندیده بودم و در یک جمله بگویم که تمام صفت‌های خوب در این شخصیت شهیر نهفته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه گاهی اوقات دچار فراموشی می‌شویم و به خودبزرگ‌بینی دست پیدا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مراوده و نشست‌وبرخاست با این بزرگان باعث می‌شود که انسان متوجه کوچکی و حقارتش شود.

او افزود: گاهی اوقات خواب غفلت باعث می‌شود متوجه نشویم که چه عظمت و تواضعی در برخی انسان‌ها وجود دارد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: استاد واثقی در این جلسه عنوان کردند در حال حاضر چند قطعه زمین دارم که علاقه‌مند هستم به‌صورت عام‌المنفعه در اختیار مردم قرار دهم. نگاه کنید یک انسان چگونه تمام اموالش را برای امور خیر مصرف می‌کند و ازخودگذشتگی نشان می‌دهد. امیدوارم خداوند به او طول عمر با برکت بدهد و بر حسنات و برکاتش بیفزاید.

تجلیل از رضا واثقی، خیر نیکوکار منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان

در ادامه این نشست مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: حضرت علی علیه اسلام در حدیثی در غررالحکم می‌فرمایند «الإحسانُ، ذخرٌ و الکريمُ، من حازَه.» نيکى کردن، گنج است و کريم کسى است که مالک اين گنج شود.

محمد صیرفی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: اصفهان استانی بسیار مهم در انجام کارهای خیر و عام‌المنفعه است و خیریه‌ها و خیرین بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که اقدامات خداپسندانه‌ای انجام می‌دهند و منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: خیراندیش نیکوکار جناب آقای واثقی از خیران خدوم و پیش‌کسوت در موضوعات مختلف هستند که علاوه بر کمک و یاری به آسیب‌دیدگان در سوانح طبیعی، پس از حادثه زلزله بم کرمان نیز ۲۲۰ منزل مسکونی احداث کردند که این امر ماندگار شد و در تقویم اعمال نیکوکارانه ایشان به ثبت رسیده است.

او خاطرنشان کرد: خیر ارزشمند رضا واثقی از بنیان‌گذاران بیمارستان عسگریه، مهدیه اصفهان و بنیاد فرهنگی امام محمد باقر (ع) است و اخیرا برای احداث بیمارستان پیوند اعضا مبلغ قابل‌توجهی جهت این امر عام المنفعه اهدا کرده‌اند.

او با بیان حدیث شریف «من لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق»، اظهار کرد: اخیرا زمینی به وسعت ۲۶۰۰۰ متر مربع با کاربری پارک در محله حصه که از محلات کم برخوردار است، از جانب او اهدا شده است. احداث این پارک اقدام مؤثری در راستای ارتقای کیفی محله حصه است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اضافه کرد: محله حصه یکی از محله‌های کم‌برخوردار منطقه ۱۰ است که در راستای تکریم شهروندان چنین اقدامی اجرا شد.

صیرفی‌نژاد اظهار کرد: در منطقه ۱۰ خیریه‌های متعددی در سطح منطقه و استان در حال فعالیت هستند و خدمات ویژه‌ای به محرومان ارائه می‌دهند که از آن جمله می‌توان به خیریه ‌ام‌البنین(س)، خیریه محمد رسول‌الله(ص)، خیریه مکتب الحسین، خیریه ناصرین، خیریه رضوان و خیریه منتظران مهدی اشاره کرد که از خیریه‌های بزرگ منطقه ۱۰ است و خدمات ارزنده‌ای به شهروندان منطقه ارائه می‌دهد.

من اگر کاری انجام داده‌ام برای رضای خدا بوده است

در ادامه این جلسه رضا واثقی از خیران پیش‌کسوت اصفهان ضمن تشکر از مسئولان شهری و حاضران در جلسه با تواضع و فروتنی گفت: من اگر کاری انجام داده‌ام و قدمی برداشته‌ام، در راه حق و برای رضای خداوند سبحان بوده است.

او ادامه داد: بدانید و آگاه باشید هر کاری که انجام می‌شود بدون رضای الهی نیست و بی‌نتیجه نمی‌ماند. من این موضوع را تجربه کرده‌ام و هر کاری انجام داده‌ام نتیجه آن را دیده‌ام.

واثقی تأکید کرد: از هر دستی بدهید از همان دست پس می‌گیرید و هیچ خللی در کار خداوند وجود ندارد. این خیر نیکوکار ادامه داد: من در آستانه صد سالگی هستم و با این کهولت سن، تمام کارهای شخصی خودم را انجام می‌دهم و همه این‌ها نشئت‌گرفته از الطاف الهی است. در پایان این جلسه با اهدای هدیه و لوح سپاس توسط شهردار و فرماندار اصفهان از خدمات شایسته این خیر نیکوکار تجلیل شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفت − 2 =