رسانه؛ شرط لازم یک عملیات نظامی

با گذشت چندروز از عملیات مشروع و موفق و بی‌سابقه سپاه پاسداران در سرزمین‌های اشغالی، حتی بزرگ‌ترین رسانه‌های غربی نیز نتوانستند از آن چشم‌پوشی کنند و با تیترهایی نظیر: «بزرگ‌ترین حمله پهبادی تاریخ» و «ایران درحال‌بلعیدن اسرائیل» به توصیف حرکت تاریخی نیروهای نظامی ایران ضداسرائیل پرداختند.

تاریخ انتشار: 11:08 - چهارشنبه 1403/01/29
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
رسانه؛ شرط لازم یک عملیات نظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ با گذشت چندروز از عملیات مشروع و موفق و بی‌سابقه سپاه پاسداران در سرزمین‌های اشغالی، حتی بزرگ‌ترین رسانه‌های غربی نیز نتوانستند از آن چشم‌پوشی کنند و با تیترهایی نظیر: «بزرگ‌ترین حمله پهبادی تاریخ» و «ایران درحال‌بلعیدن اسرائیل» به توصیف حرکت تاریخی نیروهای نظامی ایران ضداسرائیل پرداختند.

اما به‌نظر می‌رسد این حرکت تاریخی نیاز به یک مرحله دیگر داشت که به‌درستی از آن استفاده نشد. در دنیای امروز درست است که اگر کشوری دارای یک قدرت نظامی مستحکم نباشد، محکوم به تسلیم و شکست است؛ اما دیگر قدرت نظامی به‌خودی خود کافی نیست.

به‌عبارتی دیگر، قدرت نظامی شرط لازم است اما کافی نیست. آن چیزی که باید در این ایام مورد توجه قرار گیرد، مسئله قدرت رسانه‌ای و دراختیار گرفتن افکار عمومی است.

بحث جنگ روانی تا قبل از عملیات وعده صادق به‌نحو احسن توسط ایران انجام شد؛ اما لازم بود بعد از انجام پاسخ مشروع ایران به حمله نامشروع رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، یک کنفرانس مطبوعاتی توسط یکی از مقامات عالی‌رتبه نظامی یا سیاسی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار و به‌خوبی پاسخ ایران تببین و تشریح می‌شد.

با این عمل، روایت اول آن عملیات نیز در اختیار ما بود؛ موضوعی که می‌توان نمونه‌های آن را در ماجرای ترور شهید سلیمانی توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، مشاهده کرد.

ترامپ با برگزاری یک کنفرانس خبری ماجرا را چنان به نفع خود تغییر داد که در نظر افکار عمومی، اقدام آمریکا در به‌شهادت‌رساندن سردار سلیمانی یک اقدام مشروع و ضدتروریستی توسط دولت آمریکا بوده‌است یا در جریان جنگ روسیه و اوکراین زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بارها و بارها از این حربه برای توجه افکارعمومی به جنگ روسیه و اوکراین استفاده کرده و توانسته است حمایت‌هایی از این طریق به‌دست آورد.

این نکته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم صداوسیما در زمان حاضر دیگر تنها مرجع رسانه‌ای نیست و می‌توانیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای به‌خوبی در سطح بین‌المللی از حق مشروع و قانونی خود دفاع کرده و شاهد مظلوم‌نمایی‌های رژیم کودک‌کش در جلسه‌هایی نظیر جلسه شورای امنیت سازمان ملل نباشیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده + هجده =