بررسی عملکرد اصفهانی‌ها در شهرآورد نصف‌جهان

سپاهان با شکست همشهری جان دوباره گرفت

هرچند که دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن فردا، یکشنبه، باید بازی‌های خودشان را در هفته 24 لیگ برتر فوتبال ایران برگزار کنند …

تاریخ انتشار: 10:05 - شنبه 1403/02/1
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
سپاهان با شکست همشهری جان دوباره گرفت

به گزارش اصفهان زیبا؛ هرچند که دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن فردا، یکشنبه، باید بازی‌های خودشان را در هفته 24 لیگ برتر فوتبال ایران برگزار کنند؛ اما هنوز بحث و بررسی عملکرد دو تیم در شهرآورد هفته گذشته فوتبال اصفهان ادامه دارد و در شرایطی که ذوب‌آهنی‌ها از نامهربانی داور و بدشانسی سخن می‌گویند، در مقابل سپاهانی‌ها معتقدند حقشان گرفتن سه امتیاز شهرآورد بوده که به این نتیجه هم دست پیداکرده‌اند.

بدون شک یکی از مهم‌ترین موضوعات بازی چهارشنبه هفته قبل دو تیم حواشی و اتفاقات سکوهای نقش‌جهان بود که از ابتدای نیمه دوم شروع شد و آتش شعارها به هیئت‌مدیره، کادر فنی و سرپرستی سپاهان هم کشیده شد تا درنهایت بازیکنان بی‌روحیه سپاهان بتوانند از این میدان سخت با گرفتن سه امتیاز شرایط خودشان را در جدول رده‌بندی بهبود ببخشند.

البته نگاهی به عملکرد فنی بازیکنان دو تیم در شهرآورد فوتبال اصفهان نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها ازلحاظ فنی فشار بیشتری بر روی دروازه حریف آوردند و البته ذوب‌آهن هم با توجه به داشته‌هایش حریف دست‌وپا بسته‌ای نبود.

نیما میرزازاد، 5/8 از 10: بعد از چند هفته حضور ثابت در ترکیب سپاهان، کم‌کم خاطره پیام نیازمند را به دست فراموشی سپرده و در بازی مقابل ذوب‌آهن هم با یکی‌دو واکنش خوب دروازه خودش را بسته نگه داشت تا یک کلین شیت به‌نام خودش ثبت کند.

در دروازه ذوب‌آهن هم پارسا جعفری با وجود تک‌گلی که از نقطه پنالتی دریافت کرد، در چند مرحله بازیکنان سپاهان را ناکام گذاشت تا او هم نمره 8 دریافت کند.

هادی محمدی، 5/7 از 10: با مصدومیتی که نصیب محمد دانشگر شده هادی محمدی، مدافع سپاهان به ترکیب تیمش اضافه شد تا در کنار سیاوش یزدانی زوج خط دفاعی تیمش را تشکیل دهد و همین‌که سپاهان در این بازی گلی دریافت نکرد، نشان می‌دهد عملکرد محمدی خوب بوده است.

در طرف مقابل هم فریبرز گرامی به‌عنوان مدافع میانی بر روی صحنه پنالتی سپاهان مقصر بود تا همین مسئله باخت ذوب‌آهن را رقم بزند و به همین دلیل سهم گرامی از این مسابقه امتیاز 6 است.

سیاوس یزدانی، 8 از 10: سیاوش عصای دست مورایس در این هفته‌های اخیر بوده که به‌عنوان نفر اول خط دفاعی باید شرایط تیمش را سروسامان بدهد. یزدانی در برابر ذوب‌آهن اجازه موقعیت‌سازی به بازیکنان حریف نداد تا تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند. در طرف مقابل هم شایان مصلح در خط دفاعی تیمش نفوذ آن‌چنان زیادی انجام نداد و البته بر روی ضربات سر موفق عمل کرد تا نمره 5/7 دریافت کند.

میلاد زکی‌پور، 8 از 10: مدافع چپ سپاهان همچنان باثبات و کم‌اشتباه بازی می‌کند و در خدمت تیمش است. در طرف مقابل هم امیرحسین رنگرز بیشتر مشغول مهار رامین رضاییان بود که البته فقط در صحنه پنالتی کمی دچار غفلت شد تا سرنوشت بازی تغییر کند. زکی‌پور برای این بازی نمره 7 دریافت می‌کند.

رامین رضاییان، 5/7 از 10: مدت‌هاست که ضربات ایستگاهی رامین به هدف نمی‌نشیند؛ولی او همچنان به خاطر تلاش زیادش محبوبیت زیادی در بین هواداران دارد. در ترکیب ذوب‌آهن هم سید محمد قریشی بیشتر از اینکه به فکر دفاع باشد، مشغول پرتاب‌های بلند اوت بود و نمره 7 دریافت کرد.

محمد کریمی، 5/7 از 10: کاپیتان سپاهان در این بازی در برابر کاپیتان ذوب‌آهن، یعنی کامیابی‌نیا بازی می‌کرد و بارها در میانه میدان با یکدیگر روبه‌رو شدند. کریمی در این بازی وظایف دفاعی بیشتری بر عهده داشت و خیلی به دروازه ذوب‌آهن نزدیک نشد. در سمت مقابل هم کامیابی‌نیا بعد از اخطاری که در نیمه اول گرفت، کمی محتاطانه بازی کرد و درنهایت هم تعویض شد تا نمره 7 بگیرد.

برایان دابو، 7 از 10: هافبک جنگنده سپاهان وظیفه خراب کردن توپ ذوب‌آهنی‌ها را بر عهده داشت که در این مورد موفق عمل کرد. در طرف مقابل هم فردین یوسفی آن‌طور که باید به دروازه سپاهان نزدیک نشد تا درنهایت او هم نمره 7 بگیرد.

رضا شکاری، 5/6 از 10: هافبک چپ سپاهان در برابر تیم سابقش آن‌چنان موفق عمل نکرد و این یکی از بازی‌های معمولی شکاری در این چند هفته بود. در تیم ذوب‌آهن هم گریگول چاپرادزه با نیش متوسط خودش نمره 6 گرفت.

امید نورافکن، 7 از 10: چند بار تلاش کرد تا شوت‌های محکم خودش را به سمت دروازه حریف بزند که ذوب‌آهنی‌ها اجازه این کار را ندادند و در طرف مقابل هم محسن آذرباد آن‌چنان در ترکیب تیمش مؤثر نبود و موقعیتی خلق نکرد تا نمره 6 بگیرد.

فرشاد احمدزاده، 7 از 10: فرشاد هم در برابر ذوب‌آهن یک نمایش متوسط داشت؛ ولی در سمت مقابل او محمدحسین اسلامی پرتلاش و دونده ظاهر شد و نشان داد که می‌خواهد در دربی بدرخشد تا نمره 8 بگیرد.

شهریار مغانلو، 9 از 10: هم پنالتی گرفت و هم آن را تبدیل به گل کرد تا در تاریخ بازی‌های شهرآورد نام خودش را ثبت کند و تبدیل به یکی از برترین گلزنان دربی اصفهان هم بشود. در خط حمله تیم ذوب‌آهن هم محمد جوادمحمدی فقط دوید و موقعیت آن‌چنانی ایجاد نکرد تا با نمره 6 به کار خودش پایان دهد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − یازده =