هفته فرهنگی اصفهان ‌با محوریت و مشارکت مردم برگزار می‌شود

یک هفته با ۴۲۰ برنامه فرهنگی

ساعت 17 عصر روز گذشته مسجد زیبا و تاریخی شیخ لطف‌الله مأمنی شد برای نشست خبری ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان؛ جایی دنج در قلب میدان امام(ره) تا دو مدیر فرهنگی شهرداری روایتگر برنامه‌های این هفته باشند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

تاریخ انتشار: 09:47 - دوشنبه 1403/02/3
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
یک هفته با ۴۲۰ برنامه فرهنگی

به گزارش اصفهان زیبا؛ ساعت 17 عصر روز گذشته مسجد زیبا و تاریخی شیخ لطف‌الله مأمنی شد برای نشست خبری ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان؛ جایی دنج در قلب میدان امام(ره) تا دو مدیر فرهنگی شهرداری روایتگر برنامه‌های این هفته باشند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دهند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: در هفته فرهنگی اصفهان ۳۵۰برنامه در مناطق پانزده‌گانه شهرداری و ۷۰ برنامه شهری اجرا می‌شود. کمال حیدری در نشست خبری ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان که در شبستان مسجد شیخ‌لطف‌الله برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه ما این است که گروه‌های هدف را در جلسات و برنامه‌ها دعوت کنیم تا مردم اصفهان با نعمت‌های شهر خود آشنا شوند.

کمال حیدری تصریح کرد: تلاش شده است از ظرفیت هنرمندان شهر اصفهان در این ایام استفاده شود و حضور نوجوانان نیز در طراحی و اجرای برنامه‌ها پررنگ باشد.

او با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان مفاخر را به مردم، به‌ویژه نوجوان و جوانان معرفی می‌کنیم، گفت: مقام معظم رهبری تعبیر «اصفهان شهر زنده است» را درباره این شهر بیان کردند. بر این اساس، آنچه شهر اصفهان را بر سر زبان‌ها انداخته، زنده‌بودن اصفهان است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هفته فرهنگی اصفهان از سوم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: نشست خبری هفته اصفهان امروز در مسجد شیخ لطف‌الله با محیطی معنوی و بهشتی برگزار شده که در این راستا ملاحظات برای برگزاری این نشست با نظر میراث فرهنگی اندیشیده شده است.

حیدری با بیان اینکه اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق پانزده‌گانه و ناژوان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: هفته فرهنگی اصفهان با هفته سلامت مصادف شده و در این راستا برنامه‌ها با توجه به دو موضوع طراحی و تلفیق شده است. او با تأکید بر اینکه اصفهان پایتخت ورزش زورخانه‌ای است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ویژه هفته فرهنگی اصفهان در میدان امام خمینی(ره) با همین موضوع خواهد بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در هفته فرهنگی اصفهان میزبان جمعی از سفرای کشورهایی که مهمان اتاق بازرگانی هستند خواهیم بود، افزود: برنامه‌های این هفته را به سمتی سوق دادیم که یاد مفاخر، هنرمندان، ایثارگران و بزرگانی که شهر را ساختند، زنده نگه داشته شود و در برنامه‌ها از این شخصیت‌ها تجلیل می‌شود.

او با بیان اینکه از ظرفیت هنرمندان شهر در برنامه‌ها استفاده می‌شود، یادآور شد: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را هزارنفر از نوجوانان رقم زدند که سعی کردیم این ارتباط تداوم داشته باشد.

حیدری افزود: در این راستا استعدادهای نوجوانان شناسایی شد و ۱۰۰ نفر از آن‌ها به مرحله نهایی رسیدند تا در رویدادها ایفای نقش کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده است تا مردم اصفهان نیز هویت خود را فراموش نکنند. البته نیازمند شکل‌گیری و توسعه راه‌های ارتباطی هنرمندان شهر با شهرهای خواهرخوانده هستیم.

حیدری با بیان اینکه نشست‌های تخصصی برای معرفی آثار هنرمندان متأخر و قدیمی خواهیم داشت، گفت: سعی شده با دعوت از سرمایه‌های اجتماعی شهر از ظرفیت قشرهای مختلف بهره‌مند شویم. او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به مشکلاتی همچون فرونشست هم توجه خواهد شد، تأکید کرد: به این موضوعات در زمان خود و در جایگاه ویژه خود باید پرداخته شود.

او افزود: در این راستا در هفته فرهنگی اصفهان درباره این موضوعات برنامه‌ای نخواهیم داشت. حیدری با بیان اینکه با برگزاری نشست خبری آیین افتتاحیه هفته فرهنگی اصفهان کلید خورده است، تصریح کرد: هر منطقه شهری در هفته اصفهان سه برنامه بزرگ دارد، برنامه‌ها در محله‌ها با محوریت و مشارکت مردم انجام می‌شود.

او ادامه داد: برای برگزاری و اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان ۱۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری اصفهان افزود: بنا بر پیشنهادی که از سوی فعالان رسانه اکنون مطرح شد، دبیرخانه دائمی هفته فرهنگی اصفهان از هم‌اکنون شکل گرفت و اهالی رسانه می‌توانند نظرات خود را مطرح کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: در این راستا با بازنگری برنامه‌های هفته اصفهان سعی شده است که برنامه‌ها تکراری نباشد.

ارائه شاخص‌های هویتی شهر مهم‌ترین هدف برگزاری هفته فرهنگی اصفهان است

در ادامه این نشست دبیر هفته فرهنگی اصفهان با اشاره به اینکه  مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، ارائه شاخص‌های هویتی شهر در ابعاد مختلف است،  اظهار کرد: مهم‌ترین هدف برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، ارائه شاخص‌های هویتی شهر در ابعاد مختلف است تا مخاطبان اعم از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی با تاریخ و فرهنگ اصفهان آشنایی پیدا کنند.

میثم بکتاشیان  افزود: برگزاری اختتامیه مسابقه بین‌المللی نقاشی پوپک یکی از برنامه‌های مهم هفته فرهنگی اصفهان در حوزه بین‌الملل است که دستاوردهای بزرگی داشته است.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان ادامه داد: کودکان ۲۹۴ شهر کشور و ۲۸ شهر خارجی به دبیرخانه این مسابقه  آثارشان را ارسال کرده‌اند.

برگزاری چهار رویداد بزرگ ورزشی در میدان امام(ره)

بکتاشیان تصریح کرد: برنامه‌های ورزش همگانی در قالب چهار رویداد بزرگ شامل ورزش پهلوانی، ورزش زورخانه‌ای، بازی چوگان و پیاده‌روی دسته‌جمعی در میدان امام(ره) از برنامه‌های شاخص شهری در هفته فرهنگی اصفهان است.

او ادامه داد: عرصه ناژوان به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جذاب در اصفهان، در هفته فرهنگی اصفهان میزبان برنامه‌های متنوعی با موضوع سلامت خواهد بود.

دبیر هفته فرهنگی اصفهان با اشاره به تقویت مسئله گردشگری در جهان‌شهر اصفهان گفت: توسعه گردشگری در شهر اصفهان، ویژه شهروندانی است که دسترسی کمتری به جاذبه‌های گردشگری در مرکز شهر دارند و این موضوع از رویکردهای مهم برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است.

بهره‌مندی همه اقشار جامعه از برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

بکتاشیان در پاسخ به سؤال «اصفهان زیبا» مبنی بر اینکه آیا برنامه‌های هفته فرهنگی در مناطق کمتربرخوردار نیز برگزار می شود، اذعان کرد: کمیته مخاطبان ما تلاش کرده است با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کند تا در برنامه‌ها از حضور کودکان مناطق کم‌برخوردار و افراد دارای معلولیت استفاده شود و تدبیری اتخاذ کنیم که همه شهروندان از همه سنین در برنامه‌ها حضور داشته باشند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک + 9 =