مجامع هیئت‌های ورزش کارگری، موتورسواری، تکواندو و کاراته در این ماه برگزار می‌شود

اردیبهشتِ چالشی ورزش اصفهان

ورزش اصفهان اردیبهشت پر چالشی را پیش رو خواهد داشت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و به هر دلیلی مجامع هرکدام از این هیئت‌ها ملغا نشود، چهار هیئت از بلاتکلیفی خارج و رؤسای جدید آن‌ها معرفی خواهند شد.

تاریخ انتشار: 10:52 - دوشنبه 1403/02/3
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اردیبهشتِ چالشی ورزش اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ ورزش اصفهان اردیبهشت پر چالشی را پیش رو خواهد داشت و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و به هر دلیلی مجامع هرکدام از این هیئت‌ها ملغا نشود، چهار هیئت از بلاتکلیفی خارج و رؤسای جدید آن‌ها معرفی خواهند شد.

در خبری که در کانال ایتای این اداره منتشر شده، احمد مرادی هرندی، معاون اداره ورزش و جوانان استان گفته زمان برگزاری انتخابات چهار هیئت ورزشی استان اصفهان مشخص شده که طبق برنامه، روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری برگزار خواهد شد.

به گفته مرادی هرندی، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیئت تکواندو برگزار می‌شود، روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت نیز شاهد برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان خواهیم بود. آن‌طوری که اواشاره کرده، روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت مجمع انتخاباتی هیئت کاراته برگزار می‌شود و انتخابات هر چهار هیئت مذکور در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران انجام خواهد شد.

هر چهار هیئتی که قرار است در اردیبهشت رؤسای جدید خود را بشناسند، از زمان پایان دوره ریاست به‌واسطه پایان دوره قانونی، استعفا یا برکناری تنش‌های متعددی را پشت سر گذاشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود شرایط ویژه‌ای پیش روی ورزش نصف جهان قرار بگیرد.به این بهانه مروری بر وضعیت چهار هیئت در روزهای پیش رو خواهیم داشت.

هیئت ورزش کارگری

پس‌ازاینکه در اتفاقی بی‌سابقه در ورزش اصفهان در خرداد 1400، مجمع فوق‌العاده هیئت ورزش کارگری رأی به برکناری قاسم ستاری از ریاست هیئت داد، محمود امدادیان، رئیس اداره امور ورزشی کارگران استان، سرپرستی هیئت را برعهده گرفت که چندماهی بیشتر دوام نداشت و در ادامه، امیرمهدی تیغ‌ساز این مسئولیت را در اختیار گرفت که تا چندی قبل ادامه داشت؛ اما عبدالله شاطری به‌عنوان سرپرست هیئت منصوب شد.

طی سه سال گذشته، چندباری ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست هیئت انجام شده؛ اما تاکنون زمینه برگزاری مجمع فراهم نشده است تا اردیبهشت امسال برای هیئت مبدأ مهمی باشد. طبق اطلاعاتی که به‌دست‌ آمده، رقابت سنگینی بر سر ریاست هیئت وجود دارد و چند متقاضی مدعی، ازجمله رئیس و سرپرست سابق برای مسئولیت این هیئت تلاش می‌کنند.

هیئت تکواندو

انتخابات دوره گذشته این هیئت آبان سال 98 به انجام رسید و از جمع 13 نفری که برای ریاست هیئت ثبت‌نام کرده بودند، شهرام الله‌آبادی در رقابتی نزدیک با امیرحسین پورحبیب و با یک رأی بیشتر، سکان‌دار هیئت برای چهار سال شد که مسئولیت او سال گذشته خاتمه یافت.

از زمان پایان دوره ریاست الله‌آبادی در هیئت، اختلاف‌نظر زیادی بین جامعه تکواندو بر سر سرپرستی هیئت پیش آمد که درنهایت رأی به کناررفتن الله‌آبادی و سرپرستی یدالله رضوانی داده شد و در ادامه نیز دبیر هیئت از مسئولیتش استعفا کرد که این موضوع درآمدی بر حاشیه‌های بعدی شد و دبیر سابق هیئت هجمه سنگینی را علیه اداره ورزش و جوانان به راه انداخت.

اختلاف پیدا و پنهان همیشگی در هیئت تکواندو هم باعث شد این هیئت دوران پرتنشی را طی ماه‌های گذشته پشت سر بگذارد؛ تا جایی که در اتفاقی نادر در تاریخ ورزش اصفهان، رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان در نشستی با حضور جمعی از بزرگان این رشته، خواستار استقرار آرامش در هیئت شدند. بر اساس شنیده‌ها، برای مجمع تکواندو سه گزینه ثبت‌نام کرده‌اند که رئیس سابق و گزینه سرپرستی منتفی‌شده از آن جمله‌اند.

هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی

پس از ماجراهایی که منجر به کناررفتن شهرام شاه‌زمانی از ریاست هیئت موتورسواری شد، طی حکمی از سوی سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل وقت ورزش استان، محمدرضا اعتمادی به‌عنوان سرپرست هیئت موتورسواری و اتومبیل‌رانی استان اصفهان منصوب شد. عمر سرپرستی اعتمادی چندان دوامی نیافت و در پی اختلاف‌هایی که رخ داد، رأی به تغییر دوباره سرپرست داده شد و حمید جمالی، معاون توسعه ورزش این اداره کل، به‌عنوان سرپرست انتخاب شد.

پس از تغییرات اداره ورزش و جوانان در سطح مدیرکلی، به فاصله کوتاهی حکم سرپرستی هیئت برای علیرضا امینازاد صادر شد که چندان دوامی نداشت و مهران معینی سرپرست هیئت شد.بیش از دوسال از بلاتکلیفی هیئت موتورسواری می‌گذرد و این هیئت حاشیه‌های بسیاری را در این مدت پشت سر گذاشته که ماجرای تابوت‌کشان اواخر دوره مدیریت طباطبایی از آن جمله است و با توجه به مجموع شرایط باید منتظر مانده و ببینیم این هیئت چه وضعیتی را در ادامه تجربه خواهد کرد؟

هیئت کاراته

تیر سال 99 مجمع انتخاباتی هیئت کاراته استان اصفهان برگزار شد و حبیب‌الله ناظریان که سرپرستی هیئت را طی یک دوره بلندمدت پس از پایان دوره ریاست علی دوانیان عهده‌دار بود، با کسب بیشترین رأی، مسئولیت هیئت را این بار به‌عنوان رئیس برعهده گرفت.

پس از بازنشسته‌شدن ناظریان از معاونت ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص استعفای او از ریاست هیئت کاراته نیز مطرح شد؛ اما اتفاقی رخ نداد؛ تا اینکه اردیبهشت امسال با صدور بیانیه‌ای که در آن به‌طورتلویحی اشاره کرده بود؛ به‌دلیل برخی مسائل ادامه فعالیت در هیئت برای او مقدور نیست، این موضوع اعلام شد.

پس از قبول استعفای ناظریان، برخی رسانه‌ها از صدور حکم سرپرستی برای اکبر تقیان، رئیس سابق هیئت، خبر دادند و در ادامه نیز سایت اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اعلام کرد علیرضا کمالیان، از کارمندان اداره ورزش، سرپرست هیئت شده است.

هیئت کاراته به نسبت سه هیئت دیگر حاشیه‌های کمتری داشته؛ اما با توجه به اینکه ریاست در این هیئت مدعیان زیادی دارد، باید منتظر رخدادهای زیادی باشیم.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × پنج =