فوتسال ایران به‌دنبال قهرمانی و سهمیه جهانی

قرقیزستان؛ مانع چهارم شاگردان شمسایی

در شرایطی کـه تـا پیـش از آغــاز رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در کشور تایلند همه از ژاپن به‌عنوان رقیب اصلی و جدی فوتسال ایران در راه قهرمانی نام می‌بردند، در مرحله گروهی همه معادلات عوض شد و امروز چهارشنبه شاگردان شمسایی باید با عبور از سد قرقیزستان شگفتی‌ساز، خودشان را به مرحله نیمه‌نهایی برسانند.

تاریخ انتشار: 06:19 - چهارشنبه 1403/02/5
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
قرقیزستان؛ مانع چهارم شاگردان شمسایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ در شرایطی کـه تـا پیـش از آغــاز رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا در کشور تایلند همه از ژاپن به‌عنوان رقیب اصلی و جدی فوتسال ایران در راه قهرمانی نام می‌بردند، در مرحله گروهی همه معادلات عوض شد و امروز چهارشنبه شاگردان شمسایی باید با عبور از سد قرقیزستان شگفتی‌ساز، خودشان را به مرحله نیمه‌نهایی برسانند.

فوتسال ایران بعد از نمایش نه‌چندان قدرتمندانه در دو بازی اول و دوم مقابل افغانستان و بحرین که همراه با گل خورده برای فوتسال ما بود، در مسابقه آخر مرحله گروهی راه افتاد و شکست‌دادن کویت باعث شد فوتسال ایران با کسب 9 امتیاز کامل راهی مرحله حذفی شود. البته در طرف مقابل هم ژاپنی‌های مغرور در گروه تاجیکستان و قرقیزستان به‌عنوان سومی دست پیدا کردند تا در همان مرحله گروهی از مسابقات خداحافظی کنند و این یعنی کار قهرمانی برای فوتسالیست‌های ایرانی کمی راحت‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی شده است. به‌هرحال ژاپنی‌ها در دوره قبلی فوتسال ایران را شکست داده بودند و این موضوع ازلحاظ روحی برای فوتسال ایران آن‌چنان خوب نبود.

تیم ملی فوتسال ایران، قدرت مطلق فوتسال آسیا، که در چند سال گذشته جایگاه ششم رنکینگ دنیا را به خود اختصاص داده بود، با شکست سنگین در دیدار دوستانه مقابل روسیه، پس از سال‌ها با یک پله سقوط در رده هفتم جای گرفت تا سال 2023 برای فوتسال ایران با این خبر بد به پایان برسد؛ ولی تیم ملی کشورمان با حضور در تورنمنت چهارجانبه ویتنام و برتری پرگل برابر نیوزلند و ویتنام امتیازات خودش در رنکینگ جهانی را بالا برد و با عبور از قزاقستان دوباره شاگردان شمسایی جایگاه ششم دنیا را در اختیار خودشان گرفتند و حالا در تایلند این عنوان می‌تواند تثبیت هم بشود.

ایران به‌دنبال بازپس‌گیری قهرمانی

ایران که با 12 عنوان قهرمانی همچنان پرافتخارترین تیم آسیا به‌حساب می‌آید، بعد از قطعی‌شدن حذف ژاپن در مرحله گروهی ،دو چالش صعود به جام جهانی 2024 و پس‌رفتن قهرمانی آسیا در این جام را پیش رو دارد. صعود به نیمه‌نهایی به معنای قطعی‌شدن صعود ملی‌پوشان به جام جهانی ازبکستان خواهد بود. درصورتی‌که میزبان جام جهانی، یعنی ازبکستان هم امروز بتواند ویتنام را شکست دهد و راهی نیمه‌نهایی شود، یک مرحله پلی‌آف بین چهار تیم شکست‌خورده در یک‌چهارم نهایی برگزار می‌شود که تیم برنده پلی‌آف، سهمیه پنجم آسیا را کسب می‌کند.

در غیاب حسین طیبی، ستاره لژیونر فوتسال ایران که با بدشانسی از رسیدن به جام ملت‌های آسیا محروم ماند، در سه‌بازی مرحله گروهی سعید احمد عباسی با زدن شش‌گل در یک مسابقه مرحله گروهی بهترین بازیکن تیم ایران بوده و امیدوار است با ادامه این درخشش تا فینال مسابقات بتواند به ‌عنوان آقای گلی هم‌دست پیدا کند. دراین‌بین بدون‌شک برگزاری منظم و باکیفیت رقابت‌های لیگ برتر فوتسال که در این فصل با عنوان قهرمانی گیتی پسند اصفهان هم به پایان رسید، دست شمسایی را برای استفاده هم‌زمان از بازیکنان جوان و باتجربه باز گذاشته است و بهانه‌ای برای عدم‌موفقیت در رقابت‌های امسال قابل‌پذیرش نخواهد بود.

شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد

وحید شمسایی در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل قرقیزستان، گفت: من به‌عنوان بازیکن و مربی روبه‌روی قرقیزستان حضور داشتم؛ اما به خاطر تفکری که مربی جدید این تیم اضافه کرده، این تیم تغییرات اساسی داشته و مطمئنا ما بازی سخت و پرهیجانی مقابل آن‌ها خواهیم داشت. او با بیان اینکه قرقیزستان تیم خوب و فیزیکی است، ابراز کرد: تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتما قابل‌احترام است. از بازیکنانم راضی هستم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکردمان را داشته باشیم. شعار اصلی تیم ما این است که «به شکلی بجنگیم که شرمنده خودمان نباشیم». سرمربی تیم ملی فوتسال ایران درخصوص کنار رفتن ژاپن از جام ملت‌های آسیا و جام جهانی گفت: از حذف تیم ژاپن ناراحتم. آن‌ها جام جهانی را از دست دادند و نمایش سایر تیم‌ها هم نشان داد که در این مسابقات هیچ مسابقه آسانی وجود ندارد. کافی است به سایر بازی‌ها نگاه کنید و پیشرفت فوتسال را در آسیا ببینید.

شمس: مراقب «پاور پلی» قرقیزستان باشیم

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی و پیشکسوت این رشته، در خصوص دیدار با قرقیزستان به مهر گفت: قرقیزستان نسبت به قبل پیشرفت‌های زیادی کرده است و به دلیل کلاس مربیگری که در این کشور داشتم، به‌وضوح پیشرفت‌های این تیم را مشاهده کرده‌ام. مربی اسپانیایی این تیم بسیار خوب کار کرده است و چیزی که به نظر من بازیکنان تیم ملی ایران باید مراقب باشند، بازی پنج‌نفره یا پاورپلی قرقیزستان است. تیم قرقیزستان در این زمینه بهترین تیم این مرحله از مسابقات بوده است. البته باور دارم کار به اینجا کشیده نمی‌شود و می‌توانیم با اختلاف گل زیاد از این تیم عبور کنیم. معتقدم به‌راحتی از سد قرقیزستان عبور می‌کنیم و علاوه بر صعود به جام جهانی، در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ازبکستان خواهیم رفت که سخت‌ترین بازی ما در این مسابقات خواهد بود و در دیدار نهایی هم تایلند را ملاقات خواهیم کرد.

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی، چهارشنبه 5 اردیبهشت

تاجیکستان- افغانستان، ساعت 10:30
ایران-قرقیزستان، ساعت 12:30
تایلند- عراق، ساعت 14:30
ازبکستان-ویتنام، ساعت 17:30

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده − سه =