مسابقه دانستنی‌های انتظامی

برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

تاریخ انتشار: 08:49 - دوشنبه 1403/02/10
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسابقه دانستنی‌های انتظامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ برای شرکت در این مسابقه جذاب که هر هفته برگزار می‌‌شود، شما می‌توانید با توجه به متن زیر، به سؤال مربوطه پاسخ دهید تا به قید قرعه هدایایی ارزنده تقدیم شود.

آثار و بركات حجاب بر فرد و جامعه

انسان‌های مؤمن و موحد، حجاب را به عنوان تكليف الهی، تلقي كرده و در انجام رعايت آن، مثل ساير واجبات الهی، خود و ديگران را ملزم می‌دانند و در انجام تكليف و پوشش اسلامی از سرزنش و ملامت ملامت‌گران و توهين و تحقير اين و آن، افسرده و عصباني نمی‌شوند؛ بلكه آن را به عنوان تكليف الهی كه باعث عفاف و پاكدامنی افراد و بهداشت و سلامت خانواده و اجتماع شده و رشد، ترقي و كمال آنان را به همراه دارد؛ با عشق و علاقه، رعايت می‌‌كنند و به ديگران نيز توصيه می‌کنند.

بهره‌مندی از پاداش الهی

هر دين و آييني برای خود احكام و دستوراتی دارد، پيروان اديان و مذاهب، براي اثبات ادعای پيروی، چاره‌ای ندارند جز اينكه در عمل، ضوابط و قوانين دين و آيينشان را رعايت کرده و در زندگي خود به آن، عمل کنند. در مكتب اسلام رعايت حجاب اسلامی از جمله احكام مسلم و قطعي و لازم‌الاجرا است كه بايد از سوی افراد مؤمن و مسلمان، رعايت شود.

رعايت حجاب اسلامي از سوی مسلمانان علاوه بر آثار ارزشمند ديگر، پايبندی نسبت به احكام شرع و اطاعت از دستورات الهی را نشان مي‌دهد كه پاداش الهی را به دنبال دارد.

آرامش روحی

دسترسی به آرامش روحی و روانی، سهم قابل ملاحظه‌ای در پيروزی و موفقيت انسان داشته و دارد. كم نيستند انسان‌هايی كه رسيدن به آرامش را به عنوان آرزوی ناياب، جست وجو می‌کنند ولی به آن نمی‌رسند، به‌كارگيری دستورات سعادت بخش اسلام، موجبات آرامش روحی و روانی انسان‌ها را يقيناً فراهم خواهد کرد. بالعكس عمل نكردن به آنها، آثار مخرب افسردگی روحی و روانی را به همراه خواهد داشت. رعايت حجاب اسلامی از جمله علل و عواملی است كه تاثير زيادی در ايجاد آرامش روحی و روانی دارد.

برعكس، نبودن حريم ميان زن و مرد و آزادی در معاشرت و بی‌بند و باری، هيجان‌ها را فزونی می‌بخشد و تقاضای هر دو طرف را به صورت يك عطش روحی و يك خواست اشباع نشدنی در مي‌آورد و اين همان اضطراب روحی و روانی است. اگر دختران و زنان در اجتماع، پوشش لازم را نداشته باشند از آثار و پيآمدهای طغيان و سركشی اين غريزه خطرناك درامان نخواهند ماند و سرانجام آرامش‌خاطر خود را به دريای مواج و خروشانی مبدل خواهند کرد.

امنيت بيشتر زنان در جامعه

امنيت، يكي از اصلي‌ترين نياز انسان‌ها در زندگی فردی و اجتماعی است؛ چراكه در سايه امنيت و آرامش، زمينه‌های تلاش و فعاليت و در ادامه آن، رشد و تكامل فراهم خواهد شد. در طرف مقابل، اضطراب و ناامنی، فعاليت‌های تكاملي انسان را در عرصه‌های مختلف زندگي متوقف می‌سازد.

نتيجه آنكه حجاب و پوشش اسلامي به عنوان يك وظيفه و تكليف الهی و شرعی مطرح است كه رعايت آن علاوه بر اينكه عمل به تكليف شرعی و پيروی از سنت پيامبر اكرم(ص) به حساب می‌آيد، باعث تزكيه و خودسازی انسان و بهره‌مندی او از اجر و پاداش جاويدان و هميشگی الهی در دنياي بعد از مرگ خواهد شد. در زندگی دنيوی نيز رعايت پوشش اسلامی، مقام و منزلت زن محجبه را افزايش داده و باعث آرامش و امنيت او، خانواده‌ها و جامعه خواهد شد.

پرسش مسابقه

مهمترین آثار و بركات حجاب بر فرد و جامعه کدامند؟

1-افزایش نشاط روحی و روانی افراد

2-بهره‌مندی از پاداش الهی، آرامش روحی، امنيت بيشتر زنان در جامعه

3-‌ارتقاء اجتماعی زنان

4-همه گزینه‌ها

نحوه شرکت در مسابقه

برای شرکت در این مسابقه می‌‌توانید پاسخ خود را به شماره 09306032197 همراه با نام و نام‌ خانوادگی و ذکر «مسابقه دانستنی‌‌های انتظامی» پیامک کنید. ضمناً آخرین مهلت شرکت در مسابقه پنج روز پس از چاپ است.

نام برنده مسابقه پیش و نحوه دریافت جوایز

فرشته صفایی. برگزیده عزیز شما می‌توانید برای‌ دریافت جایزه خود ضمن تماس با شماره 21825602 و به همراه داشتن کارت شناسایی، به معاونت اجتماعي فرماندهي انتظامي استان واقع در میدان امام مراجعه کنید.‌(نهایت فرصت دریافت جایزه دو هفته پس از چاپ است و پاسخ هفته گذشته گزینه‌ 2 بود.)

معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان

اداره آموزش‌همگانی

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده − 12 =