اداره‌کار و بازرسی به بی‌عدالتی پیمانکاران به‌ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار می‌کنند، در پرداخت حق‌وحقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند.

تاریخ انتشار: 16:11 - دوشنبه 1403/02/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اداره‌کار و بازرسی به بی‌عدالتی پیمانکاران به‌ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند

به گزارش اصفهان زیبا؛ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران در استفاده از نیروی کارگر، برده‌داری می‌کنند، کار چند نفر را به یک نفر واگذار می‌کنند، در پرداخت حق‌وحقوق آن‌ها نیز کوتاهی می‌کنند.

در این راستا می‌طلبد که اداره‌کار، بازرسی و متولیان به بی‌عدالتی پیمانکاران به‌ویژه شرکت خدماتی رسیدگی کنند. محمدرضا فلاح در نطق خود در صد‌و‌سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک روز معلم و روز کارگر به معلمان و کارگران اظهار کرد: این روزها بهانه‌ای است تا به نیاز و مشکلات این اقشار پرداخته شود؛ زیرا اگر این دو قشر نباشند، چرخه علمی و تولیدی در کشور و شهر مختل می‌شود.

او افزود: در این راستا باید دولت و وزرا به خواسته آن‌ها رسیدگی کند، عملکرد شرکت‌ها و پیمانکاران نباید به صورتی باشد که این قشر زحمت‌کش به دلیل بی‌توجهی و بی‌عدالتی برای خواسته‌های خود به تحصن و اعتصاب روی آورند. فلاح در ادامه با تبریک هفته اصفهان افزود: در این هفته برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری، معاونت فرهنگی در اصفهان در گذر چهارباغ، کوه صفه و ناژوان و دیگر نقاط برگزار می‌شود که این برنامه‌ها نشاط و شادی برای شهروندان به همراه دارد.

او یادآور شد: مهمانان که از شهرهای دیگر به اصفهان آمده‌اند، اذعان کرده‌اند که یک‌دهم برنامه‌های فرهنگی که در اصفهان اجرا می‌شود، دیگر شهرها ندارند. از سوی دیگر از زیبایی شهر اصفهان یاد می‌کنند که حتی در میان کشورها و شهرهای جهان منحصربه‌فرد است. فلاح با تأکید بر اینکه شوراها نماد مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران هستند و در این راستا تقویت شوراها ضروری است، یادآور شد: شعار امسال رهبری که جهش تولید با مشارکت مردم است در شوراها متبلور است.

اگر به ۲۳ وظیفه شوراها نگاه کنیم، انجام بیشتر آن‌ها با مشارکت مردم تعریف شده است. او ادامه داد: در قانون اساسی هم ذکر شده که پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از طریق همکاری مردم و با توجه به مقتضیات محلی انجام شود؛ هرکجا مردم مشارکت کنند، بر مشکلات آن کار فائق می‌شویم. فلاح گفت: اگر بر تحقق مدیریت واحد شهری تأکید داریم به دلیل آن است که مشارکت مردم می‌تواند کمک شایانی برای دولت و مدیریت شهرها به همراه داشته باشد.

در قانون اساسی نیز با اقتباس از قرآن و آموزه‌های قرآنی به امر شوراها پرداخته‌ شده است، شورا هر کجا قدم گذاشته با مشارکت مردم در آن کار موفقیت کسب کرده است و نقش مهمی در آبادانی شهر و روستاها دارد. او از دولتمردان خواست از حمایت‌ها از جنس حرف دوری کنند و به حمایت واقعی از شوراها بپردازند. فلاح گفت: اگر بخواهیم جامعه آباد، شهر و روستای آباد داشته باشیم، باید به اختیارات شورا بیفزاییم؛ نه به دنبال کاهش اختیارات شورا باشیم.

فلاح با بیان اینکه قانون مدیریت واحد شهری به تقویت شورا و مدیریت شهر کمک می‌کند، از موازی‌کاری و حیف‌ومیل بیت‌المال جلوگیری خواهد کرد. در این راستا باید قانون مدیریت واحد شهری در همه شهرها و کل ایران اجرایی شود و از دولت انتظار داریم این قانون را تا تحقق کامل دنبال کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه + 10 =