نیم‌نگاه سپاهان به نایب‌قهرمانی

جنگ صدرنشینی در تهران و تبریز

در شرایطی که عصر دیروز سه‌شنبه دو تیم شمس‌آذر و پیکان، زنگ آغاز رقابت‌های هفته 25 لیگ برتر را به صدا درآوردند، رقابت‌های نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران به اوج حساسیت رسیده و کورس تیم‌های مدعی برای کسب …

تاریخ انتشار: 10:44 - چهارشنبه 1403/02/12
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
جنگ صدرنشینی در تهران و تبریز

به گزارش اصفهان زیبا؛ در شرایطی که عصر دیروز سه‌شنبه دو تیم شمس‌آذر و پیکان، زنگ آغاز رقابت‌های هفته 25 لیگ برتر را به صدا درآوردند، رقابت‌های نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال ایران به اوج حساسیت رسیده و کورس تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باعث شده است امتیازهای این شش هفته پایانی از اهمیتی بسیار زیاد برخوردار باشد.

در حال حاضر رقابت استقلال و پرسپولیس تنها به واسطه یک امتیاز اختلاف در صدر جدول ادامه دارد و دو تیم سپاهان و تراکتور هم نیم‌نگاهی به تیم‌های بالاسری و کسب سهمیه در لیگ امسال خواهند داشت و بدون شک، تقابل مهم سرخابی‌های تهران با مدعیان فوتبال شهرستانی و پرهوادار در هفته 25 می‌تواند خیلی از معادله‌های صدرجدول لیگ را تغییر دهد.

دوئل اوسمار با مورایس

مهم‌ترین بازی این هفته را دو تیم پرسپولیس و سپاهان در استادیوم آزادی برگزار خواهند کرد و سابقه مسابقات این دو تیم نشان می‌دهد که تقابل شاهینی‌های سابق در قالب ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران می‌تواند بسیار جذاب باشد.

از یک‌طرف پرسپولیس در حالی میزبان سپاهان است که باخت هفته گذشته سرخ‌ها در جریان رقابت‌های جام‌حذفی در برابر آلومینیوم اراک باعث شد تنها امید شاگردان اوسمار برای قهرمانی و رسیدن به جام فقط در رقابت‌های لیگ برتر امکان پذیر باشد و این یعنی پرسپولیسی‌ها اگر در مقابل سپاهان ناکام شوند، دیگر شانسی برای رسیدن به عنوان قهرمانی نخواهند داشت و به همین خاطر بازی امروز علاوه بر بحث کری‌خوانی‌های روی سکو می‌تواند ارزش یک جام هم برای قرمزها داشته باشد؛ البته در طرف مقابل، مورایس و تیمش در حالی به تهران سفر کرده‌اند که به‌نظر می‌رسد سپاهان کم‌کم از آن بحران چندماهه خارج شده و همین موضوع سپاهان را امیدوار کرده است تا شاید در لیگ هم با تکیه بر اتفاق‌های غیرقابل‌پیش‌بینی شانسی برای نزدیک شدن به پرسپولیس و استقلال هم داشته باشد؛ البته سپاهانی‌ها علاوه بر لیگ در جام حذفی هم هنوز در قامت یک مدعی هستند و باید در مرحله یک‌چهارم نهایی در برابر ملوان بازی کنند و همین موضوع امیدهای این تیم را برای رسیدن به یک عنوان قهرمانی در فوتبال ایران زنده نگه داشته است؛ ولی بازی دو تیم در لیگ جنبه حیثیتی هم دارد و سپاهانی‌ها دوست ندارند در بازی مقابل رقیب سنتی خودشان بدون امتیاز از زمین خارج شوند.

مورایس در یک هفته اخیر درگیر حواشی زندگی شخصی خودش بوده و به خوبی می‌داند که باید مانند بازی رفت تیمش را در برابر پرسپولیس به سه امتیاز برساند تا شاید محبوبیت قبلی را در بین هواداران سپاهان پیدا کند و از طرف دیگر، اوسمار برزیلی که جام حذفی را از دست داده است باید برای رسیدن به پیروزی در مقابل سپاهان تلاشی مضاعف داشته باشد. بازی امروز دو تیم پر از چهره‌هایی است که به خاطر حواشی اطرافشان بدون شک از سمت رسانه‌ها با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شوند و این بازی می‌تواند تبدیل به مسابقه‌ای پرحاشیه در نیم‌فصل دوم لیگ شود.

در همه رقابت‌ها از دهه ۴۰، سپاهان 21 بار و پرسپولیس ۲۸ بار پیروز شده‌اند؛ ضمن اینکه ۳۶ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است؛ همچنین تاکنون ۱۹2 گل در بازی‌های دو تیم زده شده که ۸6 گل سهم سپاهان و ۱۰۶ گل سهم پرسپولیس بوده است.دو تیم امروز در حالی برای چهل‌وششمین بار در رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند که در 45 تقابل قبلی لیگ برتری، سپاهان عملکرد بهتری داشته است و 16 برد مقابل رقیب سنتی داشته و در سوی مقابل پرسپولیس ۱۲ بار پیروز شده و بقیه مسابقات با نتیجه تساوی همراه بوده است.

استقلال به دنبال حفظ صدرنشینی

اما قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان یک مسابقه مهم دیگر باید در تبریز برگزار شود و تراکتور که همچنان درگیر انتخاب سرمربی است، باید در خانه از استقلال صدرنشین میزبانی کند. شاگردان جواد نکونام بعد از خروج از گردونه رقابت‌های جام حذفی همه تمرکزشان را برای مسابقات لیگ گذاشته‌اند و هفته‌هاست در صدر جدول حضور دارند؛ اما جواد نکونام به خوبی می‌داند که بازی در خانه تراکتور و تماشاگران پرتعدادش کار ساده‌ای نیست و امتیاز از دست دادن آبی‌ها می‌تواند منجر به از دست رفتن صدرنشینی لیگ هم بشود.

تراکتور هم بعد از شکست ذوب‌آهن در ضربات پنالتی و صعود به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی می‌خواهد با هدایت حمید مطهری در مقابل چشم تماشاگران تبریزی دوباره نشان دهد که تیمی غیرقابل پیش‌بینی در فوتبال ایران است. تیم‌های تراکتور و استقلال تاکنون ۳۱ بار در چهارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف یکدیگر رفته‌اند که ۱۳ برد برای استقلال و ۱۰ برد برای تراکتور به‌دست آمده، ضمن اینکه هشت دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. تقابل‌های دو تیم دیدارهای پر گل زیاد داشته، به طوری که در ۳۱ رویارویی، ۸۲ گل به ثمر رسیده که سهم استقلال ۴۷ گل و تراکتور ۳۵ گل بوده است.

در هفت رویارویی اخیر بین استقلال و تراکتور، آبی پوشان تهرانی در شش دیدار پیروز بوده‌اند. تراکتور تنها یک بار برده که مربوط به نیم‌فصل نخست فصل گذشته در ورزشگاه بنیان‌ دیزل تبریز بوده است.

برنامه هفت بازی پایانی هفته 25 لیگ

هوادار- صنعت نفت ساعت 17

تراکتور- استقلال ساعت 17

مس رفسنجان_ گل گهر ساعت 17:45

ذوب آهن_نساجی ساعت 18

استقلال خوزستان_ ملوان ساعت 18:15

آلومینیوم اراک-فولاد خوزستان ساعت 18:15

پرسپولیس-سپاهان ساعت 19:30

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 1 =