۵ طرح آبخیزداری در اصفهان بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از بهره برداری ۵ طرح آبخیزداری در هفته منابع طبیعی خبرداد.

تاریخ انتشار: 13:55 - پنجشنبه 1401/12/11
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
۵ طرح آبخیزداری در اصفهان بهره‌برداری می‌شود

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری مهر ابوطالب امینی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی که از ۱۲ تا ۲۱ اسفندماه خواهد بود، از افتتاح پنج طرح آبخیزداری در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب و ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی داشته که تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات ملی تحقق یافته است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی ۱۰ پروژه آبخیزداری در سال جاری آغاز شده که این طرح‌ها بین ۲۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت دارد و پنج پروژه آن در هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات استانی دیر انجام شد، مابقی پروژه‌های آبخیزداری در مرحله عقد قرارداد و واگذاری اسناد شروع شده و تا پایان سال مالی (۳۱ شهریور) در صورت تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات، عملیات اجرایی آنها نیز به پایان می‌رسد.

امینی ابراز داشت: هدف از اجرای سازه‌های آبخیزداری جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و افزایش پوشش گیاهی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ‌سازی طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد اصله درخت، با اداره آموزش و پرورش استان و نیز سازمان پارک‌ها و فضای سبز کاری مشترک را در هفته منابع طبیعی آغاز خواهیم کرد، گفت: در این راستا طی توافقنامه‌ای با آموزش و پرورش این مهم پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 3 =