لزوم برخورد با اخلالگران بازار ارز

خارج‌کردن واسطه‌های دلال و برخورد جدی با اخلالگران بازار ارز و نظام اقتصادی از وظایف دولت و حکومت است. بانک مرکزی فقط برای 40 قلم کالا به تجارت جهانی نیاز دارد؛ اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد.

تاریخ انتشار: 01:01 - شنبه 1401/12/13
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
لزوم برخورد با اخلالگران بازار ارز

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف به معنای نبود شکایت نیست، گفت: گرانی‌ها برای معیشت افراد ضعیف و متوسط سخت است. شکر حضور مردم در مقاطع گوناگون انقلاب به این است که حاکمان و مسئولان با خدمت بیشتر برای حل مشکل مردم تلاش کنند. آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: باید تلاش کرد اقتصاد ایران از دلارزدگی خارج شود. / اخلالگران

او افزود: خارج‌کردن واسطه‌های دلال و برخورد جدی با اخلالگران بازار ارز و نظام اقتصادی از وظایف دولت و حکومت است. بانک مرکزی فقط برای 40 قلم کالا به تجارت جهانی نیاز دارد؛ اما در سایر مبادلات می‌توان دلار را حذف کرد. ما نیازمند برخورد جدی با اخلالگران نظام اقتصادی هستیم.

مهدوی گفت: استکبار جهانی که با فشارهای زیاد و نقشه‌های گوناگون فعالیت می‌کند، بداند ملت راه مقاومت را با عزم و اراده جدی انتخاب کرده است و سیطره استکبار جهانی را نخواهد پذیرفت. / اخلالگران

فواید ارتباط یادی و دیداری با امام زمان (عج)

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شب نیمه شعبان اعمال ویژه‌ای دارد که نباید از آن غافل شویم و یاری‌رساندن به فقرا و محرومان در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید اهمیت بسیاری دارد، گفت: در قرآن کریم به برقراری ارتباط با امام معصوم سفارش شده است. در دوران غیبت نیز به دو نحو می‌توان با امام زمان (عج) ارتباط برقرار کرد که شامل ارتباط دیداری و یادکردن از ایشان است. باید سعی کنیم خود را پاک کنیم تا به محضر امام زمان (عج) برسیم. در زمان غیبت امام افراد خود ایشان را نمی‌بینند؛ اما با توصیه‌های ایشان به قله کمال می‌رسند. این افراد دیرتر به نتیجه می‌رسند. اما پیامبر دوست دارند، این افراد را ببینند.

مهدوی گفت: داشتن روح زنده، انقلاب باطنی و روحی، رفع غفلت‌ها، آرامش و تلاش برای تبدیل‌شدن به یاران امام از فواید ارتباط یادی و دیداری با ایشان است.

اسلام و مسلمانان سودای جنگ ندارند

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه استکبار جهانی همیشه به دنبال نابودکردن دین الهی است، عنوان کرد: نگاه ما به پیشرفت علمی و اقتدار است؛ اما دشمن دنبال تثبیت کدخدایی خودش و غارت اموال مردم است. اسلام و مسلمانان سودای جنگ ندارند و دشمن به دنبال اهداف شوم خودش است.

او خاطرنشان کرد: مردم با حضور پرشور در ۲۲ بهمن دوستان را امیدوار و دشمن را ناامید کردند و نشان دادند دست از آرمان و اهداف انقلاب برنخواهند داشت. حضور مردم در صحنه‌های مختلف معنا دارد؛ اما مسئولان توجه کنند که این حضور به این معنی نیست که مردم سختی و شکایت ندارند.

شفاعت پیامبر نزد خداوند پذیرفته است

آیت‌الله مهدوی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: پیامبر در ماه شعبان روزها را روزه بودند و شب‌ها را به عبادت می‌پرداختند و امیدواریم با پیروی از روش پیامبر، به شفاعت ایشان دست پیدا کنیم؛ زیرا شفاعت پیامبر نزد خداوند پذیرفته است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: شایسته است جامعه اسلامی در ماه مبارک شعبان و رمضان فضای معنویت داشته باشد؛ البته همیشه افراد هنجارشکن هستند و به صورت علنی می‌خواهند منکرات را انجام دهند؛ اما وظیفــه همه است که با رعایت قانون به آن‌ها تذکر بدهند و مسئولان نیز حمایت کنند. امیدواریم همه به وظیفه الهی خود که تذکر زبانی است، عمل کنند.

او همچنین در ادامه با اشاره به روز میلاد علی اکبر (س) و روز جوان، گفت: به جوانان توصیه می‌کنم با تأسی و پیروی از علی اکبر (ع) سعی کنند در مقابل امام زمان(عج) آبرومند بوده و ایمان خود را قوی کنند، اخلاق خوب داشته باشند و عمل صالح انجام دهند. اکنون ایمان افراد متوسط است که برای مسیر زندگی متعارف کافی است؛ اما در زمان‌هایی که نیازمند ایثار جان و مال هستیم توانایی آن را نداریم؛ چرا که ایمان قوی نداریم.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دو × چهار =