مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی میزبان برگزاری بیش از 1000 جشن در دهه کرامت است

کرامت رضوی در هزار جشن اصفهان

دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید اصفهان از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه جشن در طول دهه کرامت توسط خادمان کاروان زیر سایه خورشید در استان اصفهان خبر داد.

تاریخ انتشار: 10:54 - یکشنبه 1403/02/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کرامت رضوی در هزار جشن اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ دبیر جشن‌های زیر سایه خورشید اصفهان از برگزاری بیش از ۱۰۰۰ برنامه جشن در طول دهه کرامت توسط خادمان کاروان زیر سایه خورشید در استان اصفهان خبر داد.

محمد توکلی‌زاده در گفت‌وگو با روزنامه «اصفهان زیبا» از هفدهمین سال برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» در کشور خبر داد و اظهار کرد: جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این کاروان رضوی برای هفدهمین سال متوالی است که برای برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» به استان اصفهان می‌آیند، افزود: مجری این برنامه در استان اصفهان تشکل رهپویان وصال است و از شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه تا سه‌شنبه یکم خردادماه میزبان در اقصانقاط استان در بیش از 1000 جشن شرکت خواهند کرد.

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» اصفهان افزود: هر کاروان شامل یک مبلغ، مداح، خدام حرم رضوی، پرچم و تبرکات رضوی است که در مجموع سه کاروان در شهرستان‌ها و روستاها حضور پیدا می‌کنند.

از این تعداد دو کاروان کل استان اصفهان را پوشش می‌دهند و یک کاوران اختصاص به شهرستان کاشان، آران و بیدگل و نطنز دارد. توکلی‌زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال جشنواره «زیر سایه خورشید» با شعار «با شما سربلندیم» برگزار می‌شود، ادامه داد: این جشنواره در استان اصفهان با همکاری دستگاه‌ها و نهادها و تشکل‌های مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی شده است.

او به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: دهه کرامت و ایام ولادت امام هشتم شیعیان علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) فرصت مغتنمی برای نشر و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» اصفهان با اشاره به اینکه نحوه اطلاع‌رسانی امسال برخلاف سال‌های گذشته توسط متولیان دهه کرامت همچون شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی، کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج و… صورت‌گرفته است، بیان کرد: بنا بر درخواست افراد و نهادها، کاروان‌ها در مراکزی همچون مدارس، دانشگاه، مساجد، زندان‌ها، کارخانه‌ها، مراکز اداری، مراکز نگهداری سالمندان و توان‌بخشی، آسایشگاه جانبازان و بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند و جشن دهه کرامت برگزار می‌شود.

توکلی زاده افزود: دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های کاروان است.

او با اشاره به برگزاری جشن محوری «زیر سایه خورشید» در شهر اصفهان، گفت: استقبال رسمی از کاروان ظهر روز شنبه صورت‌گرفته و مراسم استقبال مردمی 23 اردیبهشت ساعت 9 شب در حرم حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(س) در محله زینبیه برگزار می‌شود؛ همچنین جشن مردمی شهر اصفهان که با همین عنوان در شب میلاد امام رضا علیه‌السلام در میدان امام علی بعد از اذان مغرب برپا می‌شود و میزبان 15هزار نفر خواهیم بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

14 − 3 =