بررسی عملکرد ذوب‌آهنی‌ها در مقابل پیکان

برد نهم در کارنامه تیم هشتم

بعد از سه باخت متوالی در مقابل تراکتور، نساجــی و استقـلال دوبــاره ذوب‌آهنی‌ها توانستند با پیروزی از زمین خارج شوند و این بار پیکان و رضا عنایتی قربانی گاندوها بودند تا نماینده فوتبال اصفهـان در فاصله سه‌هفتـه تا پایان رقابت‌های لیگ بتواند با مجموع امتیازات خودش در پایان فصل لیگ قبلی برابری کند.

تاریخ انتشار: 10:29 - چهارشنبه 1403/02/26
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
برد نهم در کارنامه تیم هشتم

به گزارش اصفهان زیبا؛ بعد از سه باخت متوالی در مقابل تراکتور، نساجــی و استقـلال دوبــاره ذوب‌آهنی‌ها توانستند با پیروزی از زمین خارج شوند و این بار پیکان و رضا عنایتی قربانی گاندوها بودند تا نماینده فوتبال اصفهـان در فاصله سه‌هفتـه تا پایان رقابت‌های لیگ بتواند با مجموع امتیازات خودش در پایان فصل لیگ قبلی برابری کند.

البته ذوب‌آهن در روز غیبت محمدحسین اسلامی، بازیکن باکیفیت خودش، در فاز هجومی این شانس را داشت که بتواند تعداد گل‌هایش در مقابل حریف را به عدد دو هم برساند؛ ولی مشکل گل‌زدن در ضربات پنالتی هنوز برای این تیم وجود دارد و فرصت برای افزایش گل‌ها از دست رفت. این پیروزی باعث شد تا پیکان همچنان کابوس سقوط را در بالای سر خودش ببیند و ذوب‌آهن هم به پله هشتم جدول لیگ برسد. ربیعی هم که در این سه هفته به‌خاطر نتیجه‌نگرفتن با تیمش تحت‌فشار قرار گرفته بود، با این برد تا حدودی اعتماد دوباره هواداران تیمش را جلب کرد و در این سه هفته پایانی باید به‌دنبال جبران نتایج ازدست‌رفته باشد.

محسن فـروزان، 8 از 10: بعد از اشتباهات عجیب پارسا جعفری، دوباره فروزان توانسته اعتماد ربیعی برای قرارگرفتن در درون دروازه ذوب‌آهن را به دست بیاورد و این بار در مقابل پیکان روزی کم‌اشتباه و البته نه‌چندان سخت را پشت سر گذاشت تا بتواند یک کلین‌شیت به‌نام خودش به ثبت برساند. فروزان با وجود تجربه زیادی که دارد، همچنان برای خروج از دروازه کمی با تردید عمل می‌کند و این موضوع در سبک گلری او کاملا به چشم می‌آید؛ بااین‌حال او نقشی مهم در برتری تیمش در این بازی ایفا کرد.

فریبرز گرامی، 9 از 10: این بازیکن زمانی که در هوادار هم بازی می‌کرد، مدافعی مستحکم و کم‌اشتباه نشان می‌داد و حالا هم به‌عنوان بازیکن ذوب‌آهن با این گل سه‌امتیازی باعث شد ذوب‌آهن کمی از حاشیه‌های نتایج این چندهفته اخیر دور شـود. سال‌هـا قبل فرشـاد بهـادرانــی به‌عنوان بازیکن ذوب‌آهن توانسته بود از وسط زمین و در همان دروازه شمالی گلی طولانی به رحمان احمدی بزند و حالا بعد از 11 سال، گـرامــی بـه‌عنـوان بـازیکــن ذوب‌آهن از چندمتر جلوتر با دیدی مناسب و ضربه‌ای دقیق خاطره گل بهادرانی را برای هواداران ذوب‌آهن زنده کرد.

شایان مصلح، 5/8 از 10: در این فصل آن‌چنان بازیکن باثباتی برای ذوب‌آهن نبوده؛ ولی در برابر پیکان یکی از بهترین بازی‌های خودش در این چندهفته را انجام داد تا خاطرات قبلی را به دست فراموشی بسپارد. او یک‌بار هم از یک‌متری خط دروازه موقعیت پیکانی‌ها را دفاع کرد و البته اجازه نفوذ آن‌چنانی هم به بازیکنان حریف نداد تا بتواند رنگ پیروزی در استادیوم فولادشهر را ببیند.

سیدمحمد قریشی، 8 از 10: همین‌که دروازه محسن فروزان با تهدید آن‌چنان جدی روبه‌رو نشد، نشان می‌دهد که خط ذفاعی ذوب‌آهن و در رأس آن‌ها سیدمحمد قریشی نمایش خوب و مطمئنی داشته‌اند و باتجربه‌ترین بازیکن ذوب‌آهن که سابقه حضورش در اصفهان از بقیه بیشتر است توانست به‌خوبی خط دفاعی تیمش را در برابر حریف تهرانی رهبری کند.

امیرحسین رنگرز جدی، 5/7 از 10: استیل و فیزیک مناسبی برای عبور از مدافع مستقیم و ارسال توپ بر روی دروازه حریفان دارد؛ ولی به‌نظر می‌رسد که در این چند سال هنوز نتوانسته اعتمادبه‌نفس لازم را در حد بازیکنی مثل رامین رضاییان پیدا کند؛ بااین‌حال هنوز هم می‌توان از او به‌عنوان یکی از بازیکنان باثبات ذوب‌آهن در این فصل نام برد.

محسن آذرباد، 6 از 10: از بازیکن باتجربه‌ای مثل او بعید بود که در این موقعیت حساس پنالتی تیمش را هدر دهد و اگر گل دقایق پایانی علی قربانی آفساید اعلام‌نشده بود، بدون‌شک محسن آذرباد مقصر اصلی این تساوی به حساب می‌آمد؛ ولی او در روزی که مهرداد رضایی را در کنار خودش نداشت خوش‌شانس بود که ذوب‌آهنی‌ها توانستند برتری خودشان در برابر پیکان را حفظ کنند.

گریگول چاپرادزه، 5/7 از 10: او نه آن‌قدر باکیفیت است که یک‌نفره بتواند درون زمین تیمش را به پیروزی برساند و نه آن‌قدر بی‌کیفیت است که بتوان از او قطع امید کرد؛ ولی بازیکن گرجستانی ذوب‌آهن اعتماد سرمربی تیمش را به دست آورده و بازیکنی باثبات و باکیفیتی متوسط در ترکیب ذوب‌آهن است.

فردین یوسفی، 5/7 از 10: برای مقطعی نه‌چندان بلند از لیست اندیشه‌های تاکتیکی محمد ربیعی خارج شده بود؛ ولی در روز غیبت رضایی و اسلامی دوباره توانست در ترکیب اصلی تیمش به میدان برود و تقریبا کم‌اشتباه هم ظاهر شد.

عرفان معصومی، 7 از 10: فیزیک مناسبی برای بازی در خط هافبک دارد و از آن دسته بازیکنانی است که برای نبردهای فیزیکی در میانه میدان کارایی بسیار زیادی دارد و به همین خاطر ربیعی در برابر پیکان او را به زمین فرستاد تا معصومی بتواند کمربند میانی تیمش را محکم کند.

محمـدجواد محمدی، 7 از 10: یکی‌دو بار با شوت‌های خودش برای گلزنی تلاش کرد؛ ولی توپ آن‌چنان خوبی به محمدی نرسید تا مهاجم ذوب‌آهن آن‌چنان بر روی دروازه حریف خطرناک ظاهر نشود.

مجید علیاری، 6 از 10: موقعیت تک‌به‌تک عجیبی را در برابر دروازه‌بان پیکان از دست داد و اگر برد ذوب‌آهن با تساوی عوض شده بود، علیاری در کنار آذرباد می‌توانست مقصر اصلی این ناکامی باشد که البته علیاری خوش‌شانس بود و این اتفاق نیفتاد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

7 + هفت =