مسمومیت به مدارس اصفهان رسید!

صبح روز گذشته، موقعی که طبق روال همیشه بر سر کلاس درس حاضر می‌شدند، اما دختران دبیرستان «پیام شاهد» اصفهان فکر نمی‌کردند که آن روز قرار است قرعه به نام مدرسه آن‌ها بیفتد و مسمومیت با علت ناشناخته گریبان برخی از هم‌مدرسه‌ای‌هایشان را بگیرد.

تاریخ انتشار: 09:44 - دوشنبه 1401/12/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
مسمومیت به مدارس اصفهان رسید!

دخترها در روزهای گذشته خبر مسمومیت دانش‌آموزان در شهرهای مختلف را دهان به دهان شنیده بودند و کم و بیش چیزهایی از ماجرا می‌دانستند؛ آن‌ها شنیده بودند که روز گذشته اتفاقاتی در دو مدرسه دخترانه سمیرم و کاشان هم افتاده و چندین دانش‌آموز را با علائم مسمومیت راهی بیمارستان کرده است.

صبح روز گذشته، موقعی که طبق روال همیشه بر سر کلاس درس حاضر می‌شدند، اما دختران دبیرستان «پیام شاهد» اصفهان فکر نمی‌کردند که آن روز قرار است قرعه به نام مدرسه آن‌ها بیفتد و مسمومیت با علت ناشناخته گریبان برخی از هم‌مدرسه‌ای‌هایشان را بگیرد.

دیروز اما با همه روزهای دیگر، برای دانش آموزان مدرسه «پیام شاهد» فرق داشت؛ هنوز چند ساعتی از شروع مدرسه نگذشته بود که به‌طور ناگهانی بوی نامطبوعی در یکی از کلاس‌ها پیچید و دانش‌آموزان را به سرفه انداخت و چشم‌هایشان را سوزاند؛ اتفاقی که باعث شد خیلی زود معلمان و اولیای مدرسه از دختران بخواهند که کلاس‌های درس را تخلیه کنند و به فضای باز بروند.

یکی از دانش‌آموزان این مدرسه در این باره به خبرگزاری «صدا و سیما» گفته است: «پای تخته مشغول حل‌کردن ریاضی بودم که بوی بسیار بدی را استشمام کردم؛ بویی که تاکنون مشابه آن را احساس نکرده بودم و همان موقع دچار سوزش گلو و نفس تنگی شدم تا موقعی که معاون مدرسه خواست کلاس درس را ترک کنیم.»

یکی از معلمان هم در این باره گفته است: «گردی گلویم را گرفت و شروع به سرفه کردم. بیشتر دانش‌آموزان هم مثل من سرفه می‌کردند و چــشم‌هـایشان می‌ســوخت. خیلی‌هایشان هم دچار ترس و نگرانی شده بودند و اضطراب داشتند.»

تعطیلی مدرسه در پی مسمومیت دانش آموزان

مسمومیت دانش آموزان از مدرسه‌ای دخترانه در قم شروع شد و حالا چند ماهی است که به سایر مدارس در شهرهای مختلف نیز رسیده است؛ به مدرسه‌ای در اصفهان نیز رسید و روز گذشته 15 دانش‌آموز اصفهانی را روانه بیمارستان کرد و باعث دلهره دانش آموزان دختر و خانواده‌‌های آن‌ها شد.

روز گذشته، اما مسمومیت دانش آموزان اصفهانی در مدرسه «پیام شاهد» باعث شد تا مسئولان این دبیرستان خیلی زودتر از موعد همیشگی مدرسه را تعطیل کنند و خیلی از خانواده‌هایی که نگران سلامتی فرزندان خود بودند به جلوی درِ مدرسه بیایند.

تماس‌های «اصفهان زیبا» با مرکز اورژانس اصفهان، اما راه به جایی نمی‌برد و مدیر روابط عمومی این مرکز پاسخ‌گویی در این باره را به سخن‌گوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان محول می‌کند. البته این درحالی است که این مرجع نیز حاضر به پاسخ‌گویی نشد و تماس‌های «اصفهان‌زیبا» با سخن‌گوی دانشگاه نیز بی‌نتیجه ماند.

اما روز گذشته اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان درباره اخبار منتشر‌شده در خصوص دانش‌آموزان مدرسه پیام شاهد اصفهان توضیحات مختصری ارائه کرد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در این بیانه آمده است: «صبح روز گذشته در مدرسه پیام شاهد شهر اصفهان، تعدادی از دانش‌آموزان پس از استشمام بو و اظهار سوزش گلو از مسئولان مدرسه درخواست بررسی و معاینه را داشتند و پس از آن مسئولان مدرسه برای کسب اطمینان از سلامت دانش‌آموزان با اورژانس تماس گرفته و موضوع را بررسی کردند.

بلافاصله پس از حضور اورژانس ۱۵ نفری که اظهار داشتند سوزش گلوی بیشتری دارند به مراکز درمانی منتقل شدند. پس از بررسی و معاینات لازم، حال دانش‌آموزان مساعد است. لازم به ذکر است، علت این موضوع در حال بررسی است. گفتنی است، والدین و دانش‌آموزان از توجه به اخبار کذب و شایعات که باهدف ایجاد دلهره، استرس و سلب اعتماد از محیط آموزشی در حال انتشار است پرهیز کرده و آرامش خود و فرزندان را حفظ کنند.»

تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است

مسمومیت دانش آموزان به گونه‌ای باعث نگرانی خانواده‌ها شده است که در روزهای گذشته وزیر کشور نیز با صدور بیانیه‌ای اطمینان خاطر داد موضوع مسمومیت دانش‌آموزان با جدیت در حال پیگیری است و تأکید کرد: «سلامت دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسئولان است و برای ایجاد آرامش و تأمین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.»

در روزهای گذشته، اما مسمومیت‌ دانش‌آموزان که هنوز علت اصلی آن مشخص نیست به یکی از مهم‌ترین نگرانی خانواده‌ها بدل شده است و به همین خاطر هم برخی از آن‌ها خواستار تعطیلی مدارس شده‌اند؛ موضوعی که علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها گفته است که هنوز در رابطه با آن تصمیمی گرفته نشده است: «تصمیم گیری در این خصوص بر عهده شورای عالی امنیت ملی است. با نامه‌ای که رئیس مجلس به چهار رئیس کمیسیون بهداشت، آموزش و پرورش، امنیت ملی و امور داخلی کشور زده، با حضور دو نفر از هر کمیسیون، کمیته‌ای برای بررسی مسمومـیت‌های دانش‌آموزان تشکیل شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: جلسه این کمیته در مجلس در حال برگزاری است. حاصل پیگیری‌های این کمیته به زودی به سمع و نظر مردم خواهد رسید.»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت − پنج =