سهمیه المپیکی دوومیدانی از دسترس خارج شد

ورزش اصفهان شانس کسب دو سهمیه المپیکی در رشته دوومیدانی را از دست داد و مهدی صابری نتوانست از طریق رنکینگ مسافر پاریس شود.

تاریخ انتشار: 09:07 - دوشنبه 1403/04/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
سهمیه المپیکی دوومیدانی  از دسترس خارج شد

به گزارش اصفهان زیبا؛ ورزش اصفهان شانس کسب دو سهمیه المپیکی در رشته دوومیدانی را از دست داد و مهدی صابری نتوانست از طریق رنکینگ مسافر پاریس شود. پس از پایان مسابقات انتخابی، مهلت کسب سهمیه از طریق رنکینگ نیز به پایان رسید و همان‌طوری که قابل پیش‌بینی بود، فرزانه فصیحی در دو سرعت جزو نفراتی بود که از طریق رنکینگ به سهمیه رسید.

فصیحی دوره گذشته با سهمیه یونیورسالیتی که فدراسیون جهانی دوومیدانی، در المپیک توکیو شرکت کرد و این دوره با اینکه به‌طور مستقیم نتوانست به سهمیه برسد، موفق شد به‌واسطه امتیازاتی که از رویدادهای مختلف کسب کرده، از طریق رنکینگ برای دومین بار راهی رویداد مهم المپیک شود.بااین‌حال این فرایند در خصوص مهدی صابری به سرانجام نرسید و این دونده اصفهانی که برای استان خراسان رضوی مسابقه می‌دهد، نتوانست در جمع مسافران پاریس قرار گیرد. صابری از اردیبهشت تاکنون در چند رویداد مختلف شرکت کرده که در تور قاره‌ای ازبکستان به‌عنوان نایب‌قهرمانی رسید.

در تور قاره‌ای نیجریه، مهدی صابری مقام اول را کسب کرد و در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، این پرتابگــر اصفهانی توانست با ثبـت حدنصاب ۱۹.۲۷ متــر عنــوان نخست و مدال طلای ماده پرتاب وزنه را از آن خود کند و بر بام قاره آسیا بایستد. صابری در رقابت‌های قهرمانی کشور که آخرین مقصد کسب امتیازات برای دستیابی به سهمیه المپیک بود، نیز به‌عنوان نایب‌قهرمانی دست پیدا کرد؛ اما درنهایت نتوانست در جمع 32 نفر برتر رنکینگ جای بگیرد. مسعود کامران، دونده کاشانی دو با مانع هم با اینکه جزو گروه ورزشکاران دسته شانس کسب سهمیه محسوب نمی‌شد، در چند رویدادی که شرکت کرد، با کسب امتیازات خوب موقعیتش را بهبود بخشید؛ اما او هم نتوانست به سهمیه برسد؛ درصورتی‌که اگر برای اعزام کامران هماهنگی‌های لازم انجام‌شده بود و فدراسیون از او حمایت می‌کرد، می‌توانست با شرکت در چندین رویداد بین‌المللی، امتیازات لازم جهت حضور در پاریس 2024 را جمع‌آوری کند.

بدین ترتیب و با بسته شدن پرونده کسب سهمیه در رشته دوومیدانی، فرزانه فصیحی تنها نماینده استان خواهد بود، هر چند با توجه به سکونت فصیحی در تهران، نگارنده اطلاع موثقی از اینکه این دونده سهمیه اصفهان یا تهران محسوب شده، اطلاع دقیقی ندارد. در حالی با یک تک سهمیه دوومیدانی و یک سهمیه تیراندازی سهم نمایندگان ورزش اصفهان در المپیک مشخص شده که طی ادوار گذشته نمایندگان پرتعدادتری در این رویداد داشتیم و حتی تک‌مدال اصفهان نیز در دو دوره قبل به دست آمد، اما برای پاریس ورزش نصف‌جهان سهم حداقلی از کاروان اعزامی ایران خواهد داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 − شش =