اجرای طرح پاک‌سازی محلات منطقه ۵ اصفهان در آستانه بهار

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: نمای بصری معابر منطقه پنج در آستانه ورود به سال جدید با اجرای فعالیت‌های استقبال از بهار، رنگ تازگی به‌خود می‌گیرد.

تاریخ انتشار: 10:25 - پنجشنبه 1401/12/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اجرای طرح پاک‌سازی محلات منطقه ۵ اصفهان در آستانه بهار

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا  حسین کارگر با تشریح بخشی از فعالیت‌های اجرایی برای نونوار کردن منطقه ۵ شهرداری اصفهان و خانه‌تکانی شهر اظهار کرد: طی رصدهای مستمر معابر و محورهای بزرگراهی، اجرای عملیات‌هایی نظیر لکه‌گیری آسفالت، رفت و روب شهری، جمع‌آوری زباله و نخاله‌های سطح منطقه، شست‌وشوی کانال و جداول در دستور کار این منطقه قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت پاکیزگی شهر به عنوان خانه دوم شهروندان ادامه داد: همزمان با اعیاد شعبانیه و استقبال از بهار، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی به شهروندان به‌ویژه در محلات در اولویت قرار گرفته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: رنگ‌آمیزی ۱۳۸ هزار متر از جداول، ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نرده‌، ۱۶۲۵ مانع، ۲۰۰ سطل زباله قلکی و شست‌وشو و رنگ‌آمیزی ۱۱۶۰ علامت راهنمایی و رانندگی، ۲۶۲ پایه چراغ راهنمایی و رانندگی، ۱۰۸ تابلوی اتوبان‌ها و رفع نازیبایی‌های بصری دیواره‌های فرسوده انجام شده است.

کارگر با تاکید بر لزوم رسیدگی به سیمای شهر در آستانه فصل بهار افزود: ۱۴۴ نفر از پاکبانان شهر به صورت شبانه‌روزی از ساعت ۲:۰۰ بامداد تا ۱۰:۰۰ صبح مشغول رفت و روب سطح منطقه هستند که به‌طور تقریبی هر نفر در شیفت کاری خود بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع از سطح محلات را نظافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح پاک‌سازی محلات در استقبال از بهار با همکاری شهروندان به‌منظور نظافت عمومی، ارتقای کیفیت محلات و رفع زوائد بصری در ۱۴ محله اصلی در حال انجام است.

پاکبانان در طرح خانه‌تکانی محله‌ها، به‌صورت گروهی در حال پاک‌سازی و نظافت محله به محله در سطح منطقه شامل خاک‌روبه‌زدایی، پاک‌سازی برچسب‌ها، امحای دیوارنویسی، حمل نخاله‌های بلاتکلیف، پاک‌سازی جوی‌ها و رفع خطر در دل محله‌ها هستند.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه حجم زباله‌های جمع‌آوری شده در این منطقه ۷۰ تن در روز است، گفت: با توجه به خانه‌تکانی شهروندان و دو برابر شدن حجم ضایعات، این میزان به ۱۰۰ تن در روز رسیده است که نیروها با وقت و انرژی بیشتری در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × پنج =