برترین‌های ورزش:

ورزشکار برتر سال 1401 را انتخاب کنید

به روال مرسوم سرویس ورزش اصفهان‌زیبا با نظرسنجی برترین‌های ورزش همراه هستیم تا انتخاب ورزشکار برتر سال را به نظر شما مخاطبان گرامی بسپاریم.

تاریخ انتشار: 02:58 - شنبه 1401/12/20
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
ورزشکار برتر سال 1401 را انتخاب کنید

اولین سال از قرن جدید روزهای پایانی‌اش را سپری می‌کند و ورزش اصفهان که یک سال پرفرازونشیب را پشت سر گذاشته، مهیای یک سال سرنوشت‌ساز خواهد شد. در روزهایی از سال که گذشت، ورزشکاران استان در رشته‌های تیمی و انفرادی در میادین مهمی شرکت کرده و عناوین زیادی کسب کردند تا برگ دیگری بر تاریخ ورزش این دیار اضافه کنند.

به روال مرسوم سرویس ورزش اصفهان‌زیبا با نظرسنجی برترین‌های ورزش همراه هستیم تا انتخاب ورزشکار برتر سال را به نظر شما مخاطبان گرامی بسپاریم. تلاش شده برای این نظرسنجی تنوع رشته‌ای مدنظر قرار گیرد و ورزشکارانی انتخاب شوند که موفق به انجام کار مهمی شده‌اند و درنهایت نیز این نفرات به سلیقه و تصمیم روزنامه اصفهان زیبا انتخاب شده‌اند؛ همچنان که دیگر رسانه‌های استان نیز بنا به اولویت‌هایی که مدنظر داشته‌اند، اقدام به انتخاب گروهی از ورزشکاران برتر کرده‌اند و نظرسنجی‌های دیگری هم در جریان است.

امسال ورزش اصفهان، بازی‌های کشورهای اسلامی را پشت سر گذاشت و ورزشکاران استان مدال‌های زیای کسب کردند که تمام مدال‌آوران می‌توانند در جمع نفرات برتر قرار بگیرند. اعظم بختی در اپه بانوان و محمد رضایی و محمد رضایی‌طادی در اپه مردان، حمیدرضا پاپی در جودو، فرزانه فصیحی در دوومیدانی، سمیه رحیمی در تیراندازی با کمان، علیرضا یاوری و متین سهران در رشته شنا، علی‌رضا موسوی و محمدمهدی بهنام‌نیا در هندبال، شبنم علی‌خانی و مائده برهانی و محدثه مشتاقی در والیبال حائز مدال نقره و برنز شدند

در مسابقات جوانان ووشو جهان ورزشکاران استان مدال‌های زیادی به گردن آویختند که شاهین بنی طالبی، هستی صدیقی و نازنین بازدار از آن جمله بودند. در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، زهرا رضازاده، موفق به کسب مدال برنز کومیته انفرادی شد و چند روز قبل نیز مدال طلای مسابقات کاراته وان امارات را به دست آورد.

در رشته یخ نوردی، طبق سنوات گذشته، محمدرضا صفدریان در مسابقات جهانی شرکت کرد و حائز چندین رتبه شد. در رشته جودو نابینایان هم میثم بنی طبا در کاپ جهانی حضور یافت و موفق به کسب قهرمانی شد؛ البته او به اسم استان آذربایجان شرقی به تیم ملی دعوت می‌شود و قرار بوده مدیران ورزشی استان نظر او را برای مسابقه دادن برای اصفهان جلب کنند.

ارسلان کاظمی، ملی‌پوش تیم بسکتبال هم امسال عملکرد خوبی در تیم ملی و تیم باشگاهی ذوب‌آهن داشت و علاوه بر اینکه به همراه تیم ملی، جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد، در مسابقات غرب آسیا نیز یکی از مهره‌های کلیدی تیم ذوب‌آهن بود.

کیمیا معتمدی در مسابقات شمشیربازی زیر 23 سال آسیا به مدال برنز دست پیدا کرد. علیرضا معتمدی هم در مسابقات جوانان آسیا بر سکوی اول قهرمانی ایستاد. در رشته بوکس نیز علی‌اصغر افشاری، برای نخستین بار در تاریخ این رشته در استان به مسابقات جهانی اعزام شد، در رشته ژیمناستیک هم ابوالفضل کیماسی در مسابقات جهانی ترامپولین شرکت کرد. در رقابت‌های جهانی شنا هم مهرشاد افقری، شرکت کرد و تجربه اندوخت.

علاوه بر نفراتی که اشاره شد، ورزشکاران دیگری هم هستند که می‌توانستند در این لیست جای بگیرند، اما محدودیت فضا باعث شد تا تعدادی از آن‌ها انتخاب شوند که در ادامه مروری بر این نفرات خواهیم داشت:

یونس خدایی (ووشو)

پس از دو سالی که مسابقات بین‌المللی ووشو به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در دنیا متوقف شده بود، مسابقات جهانی جوانان جهان به میزبانی اندونزی پیگیری شد و همان طوری که اشاره شد، ووشوکاران ایران مدال‌های زیادی به دست آوردند، اما ستاره تیم ایران در این رقابت‌ها، یونس خدایی، ووشوکار نوجوان اصفهانی بود که در فرم‌های نن گوئن، نانچوان و نن دائو تالو سه مدال طلا کسب کرد و پدیده تیم ایران در این دوره بود.

احسان حاج‌صفی (فوتبال)

این بازیکن چپ پای کاشانی در فوتبال اصفهان به رکوردهایی دست یافته که بعید است بازیکن دیگری حتی به آن‌ها نزدیک شود. حاج‌صفی که تجربه دو دوره حضور در جام جهانی را در کارنامه‌اش داشت، به‌واسطه اعتماد کارلوس کی‌روش، برای جام‌جهانی قطر هم در لیست اعزامی تیم ملی بود و در سه دیدار تیم ملی به میدان رفت تا هت‌تریک حضور در جام جهانی در کارنامه او ثبت شود.

پوریا جمالی (شطرنج ناشنوایان)

طی یک سال گذشته نام پوریا جمالی در ورزش اصفهان بارها مطرح شده است. این شطرنج‌باز ناشنوای شهرضایی در مسابقات جهانی لهستان توانست عنوان اول بخش جوانان را کسب کند. جمالی در رقابت‌های برق‌آسای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، نیز عناوین اول و دوم را به دست آورد تا سال خوبش را این‌گونه به پایان ببرد.

یکتا داوری، تینا فتاحی و ملیکا سلطانی (کاراته)

در رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم کاتای دختران کشورمان که از سه ورزشکار اصفهانی تشکیل شده، بر سکوی اولی این مسابقات ایستاد. تیم دختران اصفهان پیش‌تر نیز سابقه مدال‌آوری در رشته کاتا را دارد که البته ترکیب تیم متفاوت‌تر از ترکیب فعلی بوده است.

فرزانه فصیحی (دوومیدانی)

فصیحی در بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال نقره دوی سرعت دست یافت، اما کار بزرگ او در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا بود که در ماده 60 متر بر سکوی اول ایستاد. فصیحی سال آینده بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و مأموریت مهم او در ورزش را باید رسیدن به مدال در این رویداد عنوان کرد.

گلنوش سبقت‌الهی (تیراندازی)

این بانوی اصفهانی که نزدیک به یک دهه است، پای ثابت اردوهای تیم ملی است، در مسابقات جام جهانی برزیل به همراه تیم تپانچه ایران به مقام اول رسید. فاطمه امینی دیگر تیرانداز اصفهانی هم به مدال برنز تیمی این رویداد رسید. سبقت الهی که یک بار تجربه کسب سهمیه المپیک و حضور در این رقابت‌ها را دارد، در تلاش است برای دومین بار به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.

برترین‌های ورزش - اصفهان زیبا

رسول معتمدی (وزنه‌برداری)

در بازی‌های کشورهای اسلامی، معتمدی یکی از مردان طلایی ایران بود که بر سکوی اول ایستاد. این مسابقات حکم آماده‌سازی برای مسابقات جهانی را داشت، با این حال معتمدی به دلیل مصدومیت در لیگ، نتوانست در رقابت‌های جهانی به روی تخته برود، هر چند در رنکینگ وزن 102 کیلوگرم در سال 2022 در صدر این لیست جای داشت.

برترین‌های ورزش - اصفهان زیبا

هادی نوری (تیراندازی با کمان)

این ورزشکار نجف‌آبادی در بازی‌های کشورهای اسلامی که در قونیه به انجام رسید، موفق شد به مدال طلای تیمی و انفرادی کامپوند تیراندازی باکمان دست پیدا کند. نوری که سابقه قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی را دارد، برای مسابقات سال آینده آماده می‌شود، ضمن اینکه روند کسب سهمیه پاراالمپیک را نیز پیش رو دارد.

برترین‌های ورزش - اصفهان زیبا

حامد حق‌شناس (پاراتکواندو)

این تکواندوکار باتجربه اصفهانی امسال هم در رویدادهای برون‌مرزی متعددی شرکت کرد، در گرندپری ترکیه به عنوان قهرمانی رسید. حق‌شناس در مسابقات آسیایی هم مدال طلا را به گردن آویخت. علاقه‌مندان به شرکت در این نظرسنجی، می‌توانند نام ورزشکار مورد نظر را به همراه مشخصات خود به شماره 10003132218182 پیامک کنند. در پایان هفته جاری با تجمیع آرای رسیده، در آخرین چاپ روزنامه اصفهان زیبا در سال 1401 ورزشکار برتر معرفی خواهد شد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شانزده − 10 =