سپاهان پیروز ال‌کلاسیکوی ایرانی:

این بازی برد می‌خواست

در مهم‌ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر که حکم فینال لیگ را داشت، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم اصفهانی مزد بازی خوب و موقعیت‌های بی شمارش را گرفت و با تک‌گل دقیقه 90+4 فاتح این دیدار شد.

تاریخ انتشار: 01:44 - یکشنبه 1401/12/21
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
این بازی برد می‌خواست

در مهم‌ترین دیدار نیم فصل دوم لیگ برتر که حکم فینال لیگ را داشت، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که تیم اصفهانی مزد بازی خوب و موقعیت‌های بی شمارش را گرفت و با تک‌گل دقیقه 90+4 فاتح این دیدار شد.

رقابت دوتیم در شرایطی آغاز شد که در جام حذفی سرخ‌پوشان تهرانی در اصفهان و در ورزشگاه نقش‌جهان حکم به حذف زردها داده بود تا دیدار دور برگشت جنبه انتقامی هم پیدا کند؛ ضمن اینکه با توجه به تک‌امتیازی که سپاهان در لیگ برتر از پرسپولیس پیش بود، نتیجه‌گرفتن در این دیدار از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود؛ تا جایی که برخی کارشناسان فوتبال بر این باور بودند که تیم برنده این دیدار عمده مسیر قهرمانی را طی خواهد کرد.

تیم سپاهان که منهای دیدار جام حذفی، در لیگ برتر و پس از تعطیلات لیگ روندی صعودی را طی کرده است، توانست با پیشی‌گرفتن از پرسپولیس به صدر جدول رده‌بندی برسد؛ هرچند که تساوی برابر آلومینیوم، از اختلاف آن‌ها با تیم دوم جدول رده بندی کم کرد.

در آن سوی میدان تیم پرسپولیس که در مقطعی دچار افت شده بود، یک‌بار دیگر نام خودش را به‌عنوان مدعی شماره یک قهرمانی مطرح کرده تا دیدار دو تیم در هفته بیست‌وسوم لیگ حساسیتی بیش از یک دیدار لیگ برتری پیدا کند. این دیدار در حالی آغاز شد که زردهای اصفهانی نمایشی به نسبت متفاوت‌تر از دیدار جام حذفی داشتند و تیم برتر نیمه اول شناخته می‌شدند. سپاهان در دقیقه 22 بازی به گل رسید؛ اما کمک‌داور اعلام افساید کرد. این تصمیم داور اعتراض هواداران سپاهان در ورزشگاه را به دنبال داشت و در شبکه‌های مجازی هم طرفداران این تیم، تصمیم داور را اقدامی علیه مصالح تیم سپاهان عنوان کردند. باشگاه سپاهان هم در اقدامی که کمتر سابقه داشته، در بین دو نیمه با صدور بیانیه‌ای نسبت به اعلام آفساید گل این تیم اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است: «طلایی‌پوشان اصفهانی که بازی را بهتر از میزبان خود آغاز کرده بودند، در دقیقه ۲۱ توسط محمد کریمی به گل اول دست یافتند؛ ثانیه‌هایی از شادی سپاهانی‌ها نگذشته بود که داور اعلام آفساید کرد. بررسی تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد چند بازیکن پرسپولیس آفساید را پر کرده بودند و تصمیم داور مسابقه در این صحنه به شکل کاملا واضحی اشتباه بود. کارشناسان داوری از جمله تورج حق‌وردی، نوذر رودنیل، غلام‌رضا جباری، ابراهیم میرزابیگی و حیدر سلیمانی در اظهار نظرهایی جداگانه بر تصمیم اشتباه داور در این صحنه تأکید داشتند.»

علی دهقانی، کارشناس داوری، هم طی یک متن خطای کمک داور در اعلام آفساید را تأیید کرد و نوشت: «اگر از این توپ ارسالی که آفساید نبود، مهاجم به‌صورت مستقیم گلی به ثمر می‌رساند می‌شد گفت که آفساید اشتباه، گل مسلم سپاهان را مردود کرد؛ اما بعد از این پاس مهاجم سپاهان توپ را به لب خط عرضی زمین در انتهای محوطه جریمه برد و از آنجا یک پاس به عقب ارسال کرد و طی یک فعل و انفعال شوت مهاجم سپاهان وارد دروازه شد و این در حالی بود که عده‌ای از بازیکنان پرسپولیس به علت پرچم کمک‌داور که مدت‌ها قبل بالا رفته بود در جای خود ایستاده بودند. پس، از آنجایی که بعد از ارسال توپ، مهاجم مستقیما دروازه را باز نکرد نمی‌توان گفت که گل مسلم سپاهان مردود شد؛ اما اعلام آفساید قطعا اشتباه بود.»

در دقایق پایانی نیمه اول هم پرسپولیس یک موقعیت خوب داشت که نتیجه‌ای در بر نداشت تا رقابت دو تیم به نیمه دوم کشیده شود. در 45 دقیقه دوم، تیم سپاهان بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز کرد و تیم پرسپولیس با توجه به ده‌نفره‌شدن، احتیاط بیشتری در دستور کار داشت.

 

روند هجومی سپاهان در نیمه دوم هم ادامه‌دار بود و این تیم موقعیت‌های زیادی را بر روی دروازه حریف ایجاد کرد که با درخشش بیرانوند و بی‌دقتی بازیکنان توپ‌ها وارد دروازه نمی‌شد؛ تا اینکه در وقت‌های اضافه مسابقه، پاس‌کاری سپاهانی‌ها در شلوغی محوطه جریمه پرسپولیس نتیجه داد و محمد کریمی به زیبایی دروازه میزبان را باز کرد تا سپاهان اختلاف را به چهار امتیاز برساند.

رقابت ذوب‌آهن برای صعود چندرتبه‌ای

در ادامــه رقابـت‌های هفتـه بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، فردا تیم‌های هم امتیاز ذوب‌آهن و نساجی مازندران در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم می‌روند. تیم ذوب‌آهن که سرانجام در دور برگشت و در هفته بیست و یکم نخستین بردش را دشت کرده بود، به دنبال کسب پیروزی دیگری است تا با وضعیت بهتر مهیای تعطیلات سال نو شود.برد ذوبی‌ها علاوه بر اینکه فشار را از روی دوش تیم برداشت، صعود چندرتبه‌ای این تیم را به همراه داشت و شاگردان مهدی تارتار در ادامه لیگ، با خیال آسوده‌تری به میدان می‌روند. تیم ذوب‌آهن با 24 امتیاز و به واسطه تفاضل گل مثبت، یک رده بالاتر از تیم نساجی ایستاده است. با توجه به اختلاف امتیازی کم با رقیبان بالاتر، اگر برد ذوبی‌ها با لغزش حریفان مواجه شود، احتمال صعود چندرتبه‌ای این تیم دور از ذهن نیست.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یازده + 1 =