عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بودجه ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد/ تصویب ۱۳ لایحه کمک به مجموعه‌های مردمی و غیردولتی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در هشتادمین جلسه علنی شورا را تشریح کرد.

تاریخ انتشار: 14:57 - یکشنبه 1401/12/21
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
بودجه ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شد/ تصویب ۱۳ لایحه کمک به مجموعه‌های مردمی و غیردولتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از هشتادمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: نخستین دستور امروز تعیین تکلیف لایحه مربوط به کرایه تاکسی‌های گردشگری، خطی، فرودگاه و دربستی و آژانس‌ها برای سال ۱۴۰۲ بود که با بررسی‌های انجام شده در کمیسیون‌های مورد نظر، با تعدیلات و اصلاحاتی نسبت به لایحه پیشهادی شهرداری موضوع به تصویب رسید که پس از طی مراحل قانونی اطلاع رسانی می‌شود. / بودجه

وی افزود: توصیه شورا این بود که افزایش قابل توجه هزینه‌ها در حوزه تامین خدمات و قطعات خودروها را مدنظر داشته باشد و هم شرایط اقتصادی را ارزیابی کند ضمن اینکه شرایط برای حفظ میانگین مسافر هر خودرو فراهم شود و میزان استفاده از تاکسی‌ها کاهش پیدا نکند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز طرح پیشنهادی اعضای شورا در خصوص ساماندهی مساعدت‌ها به مجموعه‌های مردمی و غیردولتی به تصویب رسید. با عنایت به طرح پیشنهاد شده و توجه به اینکه نیاز داشتیم در ماه‌های پایانی سال تکلیف قانونی حمایت از مجموعه‌های مردمی را به نتیجه برسانیم امروز پس از تصویب طرح، ۱۳ مورد لایحه درباره موضوع مشارکت، مساعدت و کمک به مجموعه‌های مردمی داشتیم.

وی ادامه داد: مواردی که در راستای حمایت از کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست، مواردی در حمایت از ایتام، مجموعه‌های حامی توان‌خواهان، خیریه‌های حمایتی خصوصا در حوزه معیشتی در قالب این ۱۳ لایحه مطرح و با نظرات مختلفی که در کمیسیون تلفیق و تخصصی ارائه شد با اصلاحاتی به شورا رسید.

صالحی خاطرنشان کرد: امروز همچنین ارائه گزارش عملکرد شش ماهه شورای اسلامی شهر در سال ۱۴۰۱ و گزارش شش ماهه شهرداری در سال ۱۴۰۲ ارائه و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید. شهروندان می‌توانند پس از بارگذاری مستندات به سایت شورای اسلامی شهر مراجعه کرده و گزارش همراه با جزییات را مطالعه کنند.

وی بیان کرد: امروز اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر و بودجه سال ۱۴۰۲ شورا را به تصویب رساندیم. بخشی از هزینه‌های جاری شهرداری اصفهان در راستای کمک به مجموعه‌های مختلف و اعطا یا تامین هزینه‌های خارج از مجموعه شهرداری و یکی از بندها مربوط به شورا و دبیرخانه آن است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وزارت کشور هر سال چارچوبی را برای سطح بودجه شوراهای شهر مطرح می‌کند ما نیز در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و بودجه ۱۴۰۲، به رغم مجوزات قانونی که بر اساس جمعیت از سوی وزارت کشور ارائه می‌شود پایین‌تر از سقف قانونی، بودجه را جمع بندی کردیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان به دنبال ارائه این پیام به مردم و مدیریت شهری است که باید در شرایط فعلی با حداقل کردن هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری خروجی‌های موثرتری داشته باشیم و این بودجه تلاش می‌کند که این نگاه را در عمل نیز به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × دو =