هم‌اندیشی با فعالان صنعتی اصفهان برای برگزاری نمایشگاه‌های کیفی در دستورکار قرار می‌گیرد

پویایی نمایشگاهی با تقاضامحورها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هیئت خارجی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند …

تاریخ انتشار: 10:29 - دوشنبه 1403/05/22
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
پویایی نمایشگاهی با تقاضامحورها

به گزارش اصفهان زیبا؛ مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۵ هیئت خارجی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند؛ همچنین بازبینی و بازطراحی طرح‌های توسعه‌ای سایت نمایشگاه انجام و ساخت فاز ۲ نمایشگاه در سال گذشته آغاز شد و سالن شماره ۲ در حال حاضر در فاز اجرای سازه است.

او افزود: ظرفیت چهارهزار خودرو در نمایشگاه اصفهان محقق شد و حتی در موارد اضطرار حدود پنج‌هزار خودرو در این پارکینگ محل پارک دارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: در سال جاری، ۴۳ عنوان نمایشگاهی تعریف شد که رشد ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم که تقریبا در ماه چهار نمایشگاه برگزار می‌شود و در کنار هر عنوان نمایشگاهی رویدادها و نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود.

طحانیان ادامه داد: از ابتدای سال تا امروز بیش از ۱۴۰ هزار نفر از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند که این استقبال نشان از مسئولیت دشوار ما دارد و هر نمایشگاه با توجه به نیازهای بازار و صنعت کشور برگزار می‌شود و از برگزاری نمایشگاه‌های جدید استقبال می‌کنیم؛ همچنین بیش از چهار کشور غرفه‌دار و ۱۰ کشور بازدیدکننده از سراسر جهان داشتیم.

طحانیان خاطرنشان کرد: برخورداری از اطلاعات صحیح به برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه کمک می‌کند. ما با برنامه‌ریزی به دنبال برگزار کردن هرچه بهتر نمایشگاه هستیم. برای تحقق این امر نقطه نظرات افراد مختلف را در بخش‌های متعدد کیفیت و… جمع‌آوری می‌کنیم تا بتوانیم با جمع‌بندی نظرات معایب را برطرف کرده و نمایشگاه‌های مؤثر برگزار کنیم.او عنوان کرد: در سبد نمایشگاهی اصفهان برخی نمایشگاه‌ها پرطرفدار و برخی کم‌طرفدار بوده‌اند. نمایشگاه سرامیک و فرانچایز نمایشگاه‌های کم‌مخاطب‌تر ما بوده است؛ ولی نمایشگاه‌های ساختمان، فولاد، طلا و فرش نمایشگاه‌های پرمخاطب ما هستند. اگر ازلحاظ زیرساختی تمامی شرایط فراهم بود، حدود 10 نمایشگاه از بخش آی‌تی می‌توانستیم برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان اذعان کرد: 10 درصد نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان مناسب بوده است و 80 درصد نمایشگاه‌های ملی اصفهان نیز مناسب و پرمخاطب برگزار شد. برخی نمایشگاه‌ها نیز در مرحله توسعه قرار دارند.

برق نمایشگاه‌ها را تأمین کردیم

طحانیان بیان کرد: درمجموع برگزاری نمایشگاه‌ها استاندارد بوده است و ما به‌واسطه آسیب‌شناسی نمایشگاه‌ها در حال برطرف کردن نقاط ضعف هستیم. ما در سال 1401 دو ژنراتور برق برای تأمین برق نمایشگاه‌ها خریداری کردیم و تنها سایتی که مشکل برق ندارد نمایشگاه اصفهان است. برای طرح‌های بیرون نمایشگاه نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

او افزود: سالن اجلاس هنوز زیرساخت‌های کاملی ندارد.5 درصد زیرساخت‌های این اجلاس تکمیل نشده است. برای تکمیل این 5 درصد باقی‌مانده به 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. منتظر تأمین منابع هستیم تا زیرساخت‌های سالن اجلاس تکمیل شود.مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تأکید کرد: حمل‌ونقل به نمایشگاه مشکل دیگر ما به شمار می‌رود. برای روشن‌دشت اتوبوس نداریم و رفت‌وآمد به نمایشگاه مشکل است.

طحانیان عنوان کرد: یکی از رسالت‌های نمایشگاه نگاه به مسائل زیست‌محیطی و پایداری آن و توسعه درختکاری و فضای سبز است که به همین منظور به دنبال سازه‌های چندبار مصرف برای ساخت غرفه‌های نمایشگاه هستیم و از زوایای مختلف در حال بررسی است که در آینده نزدیک محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با اشاره به اینکه مزیت‌های بازدیدکنندگان نصیب صنایع استان می‌شود، افزود: ما در نمایشگاه بستر گفت‌وگو و بازدید را فراهم می‌کنیم تا به اقتصاد کشور و به‌ویژه استان اصفهان کمک کنیم تا شاهد بالندگی بیشتر این مرزوبوم باشیم.

تعامل با دانش‌بنیان‌ها برای نمایشگاه‌های باکیفیت

معاون امور نمایشگاهی و برنامه‌ریزی نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بیان کرد: رویکرد ما حرکت کردن به سمت نمایشگاه‌های تقاضامحور است و شبکه‌سازی را مدنظرمان قرار می‌دهیم. ما تعامل خوبی با انجمن دانش‌بنیان و شهرک علمی‌تحقیقاتی برقرار کردیم تا در آینده این تعاملات و برنامه‌ها به نتایج خوبی منجر شود و در جلسات هم‌اندیشی این نگرش را مطرح کردیم تا فرهنگ‌سازی شود و مجریان نمایشگاه این رویکرد را دنبال کنند تا با برگزاری نمایشگاه‌ها مسائل اقتصادی و کسب‌وکارها حل شود.محمد گیوی اذعان کرد: ما تلاش کردیم تا به واسطه هم‌اندیشی با فعالان صنعت نمایشگاه برگزار کنیم تا نمایشگاه از رویکرد نمایش توانمندی‌ها به سمت حل مسئله حرکت کند.

او تأکید کرد: اگر حال صنایع مناسب باشد، حال صنعت نمایشگاهی هم خوب است. معاون امور نمایشگاه‌ها و برنامه‌ریزی و توسعه بازار نمایشگاه بین‌المللی اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی نظرسنجی‌هایی با مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان انجام می‌شود که با بررسی آن‌ها نقاط قوت و ضعف هر رویدادی مشخص می‌شود.در این راستا می‌توانیم در بهبود هرچه بیشتر برگزاری نمایشگاه‌ها تلاش کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 + 20 =