رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تأثیر مدیریت شهری در تحقق شعار سال

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در ایام نوروز ضمن بازدید از مجموعه‌های شهری و بررسی عملکرد آن‌ها جلسه‌های مختلفی برگزار کردند. محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر در این ایام در جلساتی صحبت کرد که اهم سخنان او در این گزارش روایت شده است.

تاریخ انتشار: 00:49 - پنجشنبه 1402/01/17
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تأثیر مدیریت شهری در تحقق شعار سال

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در ایام نوروز ضمن بازدید از مجموعه‌های شهری و بررسی عملکرد آن‌ها جلسه‌های مختلفی برگزار کردند. محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر در این ایام در جلساتی صحبت کرد که اهم سخنان او در این گزارش روایت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ششم فروردین با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار معنویت به عموم مردم ایران، به‌ویژه شهروندان اصفهان، بر این نکته تأکید کرد که مدیریت‌های شهری متأثر از مدیریت‌ها و شاخص‌های کلان کشور می‌توانند در تحقق شعار سال مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» تأثیرگذار باشند.

محمد نورصالحی افزود: مدیریت شهری باید در کل کشور و اصفهان در راستای کنترل افزایش قیمت‌هایی که به دست شهرداری و شوراهاست، تلاش و اقدام کند. امیدوارم سال جدید پر از خیر و برکت و همراه با افزایش شاخص‌های مثبت اقتصادی باشد.

محمد نورصالحی افزود: مدیریت شهری باید در کل کشور و اصفهان در راستای کنترل افزایش قیمت‌هایی که به دست شهرداری و شوراهاست، تلاش و اقدام کند. امیدوارم سال جدید پر از خیر و برکت و همراه با افزایش شاخص‌های مثبت اقتصادی باشد.

او با اشاره به اینکه حدود دو دهه است که رهبر معظم انقلاب، مسائل اقتصادی را در انتخاب شعار سال هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد: به‌دلیل اهمیت زیاد این موضوع، سال ۱۴۰۲ با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری شد.

نورصالحی گفت: در رابطه با رشد تولید در سنوات گذشته اشاره شده بود که افزایش تولید داخلی به افزایش اشتغال کمک می‌کند که در این خصوص رهبر معظم انقلاب سال گذشته را با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند و دولت و مجموعه فعالانی که می‌توانستند در این حوزه مؤثر باشند، اقداماتی انجام دادند. اما کافی نبود. بنابراین با توجه به رشد قیمت‌ها و تورمی که سال گذشته شاهد بودیم، سال ۱۴۰۲ را با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» نام‌گذاری کردند.

او با بیان اینکه مدیریت‌های شهری می‌توانند برای رشد تولید در شهرها به آسان‌سازی مسیر تولید مسکن و ساخت‌وساز در شهر و ارزان‌کردن این فرایند کمک کنند، افزود: مدیریت شهری در تولید مسکن و اشتغال‌زایی و سایر زمینه‌هایی که ممکن است بتواند تأثیرگذار باشد، برای مهار تورم و رشد تولید اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مصوبات زیادی با موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه این شرکت‌ها در سال گذشته در شورای اسلامی شهر اصفهان داشتیم.

نورصالحی ادامه داد: ده‌ها قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص طرحی که شورا مصوب و به شهرداری ابلاغ کرد، منعقد شد که آن‌ها درحال‌حاضر مشغول فعالیت هستند.

او در ادامه افزود: تسهیلاتی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در فضاهای شهری ایجاد شد تا همچون سایر بخش‌ها نظیر پزشکان، مهندسان و وکلا بتوانند در ساختمان‌های مسکونی که معارض و شاکی نداشته باشد و امکان استقرار آن‌ها وجود داشته باشد، فعالیت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: برای صدور پروانه به نام شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات خوبی فراهم و حداکثر تلاش‌ها در سال ۱۴۰۱ انجام شد که امیدواریم سال ۱۴۰۲ نیز با الهام‌گرفتن از شعار سال و اقدام واقعی، در حد توان به جلوگیری از رشد قیمت‌ها و کمک به مهار تورم در سطح مدیریت شهری و به تولیدی که مدیریت شهری متولی آن است، کمک کنیم. البته کمک برای تسریع و تسهیل در امر تولید مسکن و اشتغال‌زایی در این زمینه می‌تواند وجود داشته باشد.

او تأکید کرد: عمده نگاه ما در سال ۱۴۰۲ باید به بازآفرینی شهری و بازسازی بافت‌های فرسوده باشد. زمینه‌های قانونی از گذشته وجود دارد و امسال نیز می‌توانیم تسهیلات بیشتری قائل باشیم و از این طریق به رشد تولید مسکن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده و سایر شاخص‌ها و زمینه‌هایی که مدیریت شهری می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد، کمک کنیم.

نورصالحی در بازدید از مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: شرکت توسعه سیاحتی سپاهان ظرفیت‌های بالقوه‌ای داشت که در دوره جدید مدیریت شهری تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل شد.

او اظهار کرد: مجموعه صفه از گذشته منطقه پرظرفیتی برای گذراندن اوقات فراغت مردم و استفاده از این فضا برای نشاط و تفریح سالم بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به لطف خدا و استقرار مدیریت و هیئت‌مدیره جدید از این ظرفیت‌ها خیلی بهتر از قبل استفاده شده است، ادامه داد: فضایی که ظرفیت داشت تا مردم بتوانند در آن حضور بیشتری داشته باشند احیا شده که این رویکرد مثبتی است.

او تصریح کرد: در بازدید یکی‌دو ساعته از مجتمع گردشگری صفه، مشخص شد که محیط بانشاطی برای مردم ایجاد شده است و البته ظرفیت توسعه بیشتر و اضافه‌شدن به مجموعه همچنان وجود دارد که در این خصوص باید ظرفیت حضور و دسترسی مردم درنظر گرفته شود.

افزایش ۲۰ برابری بودجه گردشگری

نورصالحی با بیان اینکه در مجموع سیاست مدیریت جدید در این دوره توسعه فضای تفریحی، سرگرمی و نشاط سالم مردم است، تصریح کرد: در بودجه ۱۴۰۲ نیز ارقام خیلی خوبی به این بخش اختصاص داده شد که تقریبا در تمام ادوار گذشته شهرداری سابقه نداشته است.

نورصالحی با اشاره به افزایش ۲۰برابری بودجه گردشگری گفت: بودجه افزایش یافت؛ چراکه نیاز مردم بود. ما خواستیم ظرفیت‌های جدید در مجموعه صفه شناسایی و مستقر شود. همچنین در مجموعه‌های متعلق به شهر و شهرداری مانند کوه نخودی در شرق اصفهان، ناژوان، صفه و سایر مکان‌ها ظرفیت‌سنجی و این قبیل اقدامات انجام شود.

او خاطرنشان کرد: شرکت توسعه سیاحتی سپاهان ظرفیت‌های بالقوه‌ای داشت که در دوره جدید مدیریت شهری تبدیل به ظرفیت‌های بالفعل شد و این نشان می‌دهد اگر ما عرصه‌های تفریحی شهر و امکانات نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم در محدوده ظرفیت‌های مُجاز موجود در شهر، امکان استقبال بهتری وجود دارد و این رویکرد جدید مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به شعار «با هم بهتریم» گفت: شعار خوب و خلاقانه‌ای انتخاب شده که مبنای آن گذراندن اوقات فراغت خانواده با همدیگر بوده و در ارتقای فرهنگی شهروندان مؤثر است.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + هفده =