پایان نظرسنجی برترین ورزشکار سال 1401 استان:

حامد حق‌شناس از رقبا پیشی گرفت

با تجمیع آرای نظرسنجی برترین ورزشکار سال 1401 استان، حامد حق‌شناس، تکواندوکار اصفهانی با کسب بیشترین رأی این عنوان را کسب کرد.

تاریخ انتشار: 01:47 - پنجشنبه 1402/01/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
حامد حق‌شناس از رقبا پیشی گرفت

با تجمیع آرای نظرسنجی برترین ورزشکار سال 1401 استان، حامد حق‌شناس، تکواندوکار اصفهانی با کسب بیشترین رأی این عنوان را کسب کرد.

در این نظرسنجی که روزهای پایانی سال گذشته منتشر شد، از بین ورزشکاران پرشمار استان که در این سال موفق به کسب موفقیت در عرصه برون‌مرزی شدند، یونس خدایی (ووشو)، احسان حاج‌صفی (فوتبال)، پوریا جمالی (شطرنج ناشنوایان)، یکتا داوری، تینا فتاحی و ملیکا سلطانی (کاراته)، فرزانه فصیحی (دوومیدانی)، گلنوش سبقت‌الهی (تیراندازی)، رسول معتمدی (وزنه‌برداری)، هادی نوری (پاراتیراندازی با کمان) و حامد حق‌شناس (پاراتکواندو) به انتخاب مخاطبان روزنامه اصفهان‌زیبا گذاشته شدند.

پس از تجمیع آرا، حامد حق‌شناس ۴۵ درصد مجموع آرا را به خود اختصاص داد و فرزانه فصیحی، بانوی دونده اصفهانی با ۳۳ درصد آرا در رده دوم جای گرفت. احسان حاج‌صفی با ۱۲ درصد و رسول معتمدی با ۱۰ درصد آرا رده‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

حق‌شناس در صدر

حق‌شناس در حالی بیشترین آرای مأخوذه را به خود اختصاص داد که سال پرباری را پشت سر گذاشت.

او که چند سالی است در تیم ملی پاراتکواندوی کشورمان عضویت دارد، در رویدادهای بین‌المللی زیادی شرکت کرده و سال گذشته هم در مسابقات آسیایی و گرندپری ترکیه به‌عنوان قهرمانی رسید. رشته پاراتکواندو وارد بازی‌های پاراآسیایی شده و حق‌شناس می‌تواند با مدال‌آوری در این رقابت‌ها، پاداش چند سال فعالیت حرفه‌ای در ورزش را بگیرد.

پاراتکواندو در پاراالمپیک پاریس نیز یکی از رشته‌هاست و حق‌شناس می‌تواند با حضور و نتیجه‌گیری در این رویداد، نامش را در تاریخ ورزش استان جاودانه کند.

با توجه به انتخاب حق‌شناس به‌عنوان ورزشکار برتر استان در سال 1401، پس از ماه مبارک رمضان، تندیس برترین ورزشکار طی مراسمی به او اهدا شده و مصاحبه کاملی هم با حق‌شناس خواهیم داشت.

فصیحی برترین بانوی ورزشکار

فرزانه فصیحی به‌عنوان نماینده ورزش بانوان، رقابت نزدیکی با حق‌شناس داشت و درنهایت رتبه دوم را در اختیار گرفت.

این بانوی دونده سال گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی به مدال نقره دوی سرعت دست یافت. اما کار بزرگ او در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا بود که در ماده 60 متر بر سکوی اول ایستاد.

فصیحی امسال بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و البته تفاوت رکوردی او با حریفان سرشناس آسیایی هم تقریبا زیاد است، اما با انگیزه‌ای که فصیحی برای این میدان بزرگ دارد، می‌توان به رقم خوردن یک اتفاق بزرگ امیدوار بود. فصیحی امسال بازی‌های آسیایی را پیش رو دارد و البته تفاوت رکوردی او با حریفان سرشناس آسیایی هم تقریبا زیاد است، اما با انگیزه‌ای که فصیحی برای این میدان بزرگ دارد، می‌توان به رقم خوردن یک اتفاق بزرگ امیدوار بود.

حاج صفی نماینده فوتبالی‌ها

فوتبال هم در نظرسنجی برترین ورزشکار سال 1401 سهم داشت و احسان حاج‌صفی با اختلاف کمی نسبت به رسول معتمدی در رده سوم ایستاد. فوتبال هم در نظرسنجی برترین ورزشکار سال 1401 سهم داشت و احسان حاج‌صفی با اختلاف کمی نسبت به رسول معتمدی در رده سوم ایستاد.

این بازیکن چپ پای کاشانی در فوتبال اصفهان به رکوردهایی دست یافته که بعید است بازیکن دیگری حتی به آن‌ها نزدیک شود.

حاج‌صفی که تجربه دو دوره حضور در جام جهانی را در کارنامه‌اش داشت، به‌واسطه اعتماد کارلوس کی‌روش، برای جام‌جهانی قطر هم در لیست اعزامی تیم ملی بود و در سه دیدار تیم ملی به میدان رفت تا هت‌تریک حضور در جام جهانی در کارنامه او ثبت شود.

حاج صفی که فعلا در دو بازی دوستانه تیم ملی مورد وثوق امیر قلعه‌نویی بوده، در جام ملت‌های آسیا هم یکی از ملی پوشان باتجربه تیم ملی خواهد بود.

معتمدی در جمع برترین‌ها

ملی‌پوش وزنه‌برداری اصفهان هم در این نظرسنجی، ده درصد مجموع آرا را به خود اختصاص داد. در بازی‌های کشورهای اسلامی، معتمدی یکی از مردان طلایی ایران بود که بر سکوی اول ایستاد. این مسابقات حکم آماده‌سازی برای مسابقات جهانی را داشت.

با این حال معتمدی به دلیل مصدومیت در لیگ، نتوانست در رقابت‌های جهانی به روی تخته برود، هرچند در رنکینگ وزن 102 کیلوگرم در سال 2022 در صدر این لیست جای داشت. معتمدی امسال بازی‌های آسیایی و روند کسب سهمیه المپیک را پیش رو دارد و پایان سال می‌تواند یکی از مردان شاخص ورزش نصف جهان لقب بگیرد.

اعلام برندگان قرعه‌کشی روزنامه اصفهان زیبا

پس از تجمیع آرا، قرعه‌کشی بین افراد شرکت‌کننده نیز انجام شد که بر این اساس محسن نقدی، محسن مزروعی سبدانی، سارا زارعی، فاطمه جهانگیری بطلاقی، مهدی کریمی سودرجانی، بهاره کریمیان، مجید صالحی، سید سعید موسوی، اصغر عبدلی و حسین عظیمی برندگان قرعه‌کشی هستند که از طرف روزنامه اصفهان‌زیبا هدایایی به آن‌ها اهدا خواهد شد. برندگان می‌توانند از ابتدای اردیبهشت با همراه داشتن کارت شناسایی برای دریافت جایزه به دفتر روزنامه واقع در خیابان فردوسی، کوچه شماره 15، بن‌بست امام مراجعه کنند.

 

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 2 =