رئیس هیئت هندبال استان:

هیچ مداخله‌ای نداریم

در روزهای ابتدایی سال 1402، رئیس و نایب رئیس هیئت هندبال به جمع خبرنگاران آمدند تا علاوه بر ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های هیئت در سالی که گذشت، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران باشند.

تاریخ انتشار: 09:26 - شنبه 1402/01/19
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
هیچ مداخله‌ای نداریم

در روزهای ابتدایی سال 1402، رئیس و نایب رئیس هیئت هندبال به جمع خبرنگاران آمدند تا علاوه بر ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های هیئت در سالی که گذشت، پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران باشند.

سید حسن افتخاری از عملکرد هیئت در یک سال گذشته ابراز خرسندی کرد و به تفکیک ماه‌های مختلف با سرتیتر مهم‌ترین رویدادهای هندبالی مرتبط پرداخت.

او با تأکید بر تعامل مؤثر هیئت هندبال با شهرداری و آموزش و پرورش، به برگزاری مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در رده‌های پایه در دوبخش دختران و پسران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این مسابقات در زمان خوبی برگزار شد و از دل این رویداد برای مسابقات استعدادهای برتر، استعدادیابی کردیم.

به گفته رئیس هیئت هندبال استان، مرحله پیش از پلی‌آف لیگ برتر هندبال به صورت متمرکز با حضور 10 تیم به میزبانی اصفهان برگزار شد و در ادامه لیگ هم تیم سپاهان توانست عنوان قهرمانی فصل گذشته را از آن خود کند.

افتخاری به برگزاری مسابقات هندبال ساحلی نکوداشت اصفهان اشاره و بیان کرد: این رقابت‌ها که با سطح کمی و کیفی بسیار بالایی اردیبهشت سال گذشته برگزار شد، مصادف با انتخابی تیم‌های ملی بود و مربی برزیلی تیم ملی کشورمان بازیکنان خود را در جریان این مسابقات انتخاب کرد.

او درباره حضور چهار تیم اصفهانی در لیگ‌برتر هندبال باشگاه‌های کشور تصریح کرد: تیم‌های سپاهان، سپاهان نوین، گیتی‌پسند و پرواز هوانیروز، چهار نماینده استان در لیگ بودند که فعلا تیم سپاهان با اختلاف صدرنشین است. اگر تیم ذوب‌آهن انصراف نداده بود، پنج تیم در لیگ برتر داشتیم و امیدوار هستیم این باشگاه یک بار دیگر به تیمداری در بخش آقایان و بانوان بازگردد.

به گفته افتخاری، با جوان‌گرایی صورت‌گرفته در تیم‌های استان، آینده هندبال اصفهان نویدبخش روزهای خوب است.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان به میزبانی مسابقات استعدادهای برتر کشور در دو بخش دختران و پسران با شرکت 32 تیم اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها در بهترین شرایط به میزبانی اصفهان و مبارکه برگزار شد و تیم‌های دختران و پسران اصفهان به عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

آن‌طور که افتخاری اشاره کرد، اصفهان در مسابقات جوانان و نوجوانان باشگاه‌های کشور و همچنین مسابقات آکادمی‌های کشور میزبانی را عهده دار بود که تیم‌های استـان حائز رتبه‌های برتر شـدند.

افتخاری، نقش شهرستان‌ها را در توسعه و پیشرفت هندبال در سطح استان بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: به دلیل فعالیت خوب شهرستان‌ها، از فدراسیون درخواست کردیم دو سهمیه استانی به اصفهان اختصاص دهد که بر این اساس یک تیم منتخب اصفهان و خمینی‌شهر و یک تیم منتخب شهرستان‌ها در مسابقات مناطق کشور حضور دارند.

وسعت استان اصفهان و زیادبودن هزینه‌های ایاب و ذهاب باعث شده تا رئیس هیئت هندبال استان اصفهان پیشنهاد کند شهرستان‌هایی که فاصله جغرافیایی کمتری دارند، با یکدیگر مسابقه بدهند و تیم‌های برتر در مرحله نهایی استان شرکت کنند.

افتخاری در دیدار مدیرکل ورزش و جوانان استان با رؤسای هیئت‌های استانی، این پیشنهاد را برای تمام رشته‌های ورزشی و هیئت‌ها ارائه کرد که مدیرکل ورزش آن را پسندید و قرار است در خصوص این طرح برنامه‌ریزی شود.

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان تأکید کرد: هیئت هندبال هیچ مداخله‌ای در امور باشگاه‌ها ندارد و اگر باشگاه‌ها تمایلی به مشاوره داشته باشند، به آن‌ها کمک می‌کند. اما در غیر این صورت دخالتی در تصمیم‌گیری های آن‌ها ندارد. زیرا استقلال هندبال را باعث پیشرفت این رشته می‌داند.

او در ادامه اسامی ملی‌پوشان هندبال استان در رشته‌های سالنی و ساحلی را برشمرد و گفت: تعداد ملی‌پوشان اصفهانی در رده‌های مختلف آقایان و بانوان در بخش‌های بازیکن، سرمربی، مربی، مدیر تیم و کادرهای فنی و اجرایی و داور نزدیک به 50 نفر است که آمار قابل توجهی به‌شمار می‌آید.

تأثیر مثبت حضور مونتسرات در اصفهان

در بخش دیگری از نشست، اعظم قینانی، نایب رئیس هیئت هندبال استان اصفهان، تأکید کرد که برنامه‌های هیئت هندبال به‌طور یکسان در بخش بانوان و آقایان انجام می‌شود و هیچ تفاوتی وجود ندارد.

او درباره مسابقات مولای عرشیان گفت: امسال رده سنی این مسابقات کمتر شده که کار مثبتی است و به آینده هندبال استان کمک می‌کند.

قینانی قهرمانی تیم سپاهان و اعزام این تیم به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را اتفاق مثبتی ارزیابی و بیان کرد: مونتسرات که با تیم ملی هندبال همکاری داشت، پس از قطع همکاری با تیم ملی به تیم سپاهان پیوست که دستاورد بزرگی برای هندبال بانوان استان محسوب می‌شود. زیرا او یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان جهان بوده و برای استفاده از ظرفیت فنی او، کلاس‌های آموزشی متعددی برگزار کردیم.

نایب رئیس هیئت هندبال به حضور ملی‌پوشان اصفهانی در رده‌های سنی در تیم ملی و همراهی تیم ملی در رویدادهای آسیایی و جهانی اشاره کرد و افزود: حدیث نوروزی در مسابقات قهرمانی آسیا بهترین بازیکن گوش‌چپ این رقابت‌ها شد که اتفاق مهمی برای هندبال بانوان کشورمان است.

قینانی به ظرفیت خوب شهرستان‌ها در پرورش بازیکن اشاره و تصریح کرد: شهرستان‌هایی چون خمینی‌شهر، لنجان، شاهین‌شهر و برخوار فعالیت بسیار خوبی در رشته هندبال داشته‌اند و مربیان خوبی در این شهرستان‌ها فعالیت دارند.

او انحلال تیم هندبال ذوب‌آهن را اتفاق ناامیدکننده‌ای عنوان کرد و ادامه داد: انصراف ذوب‌آهن از لیگ موجب شد که تعداد زیادی از بازیکنان ما از اصفهان خارج شوند و در تیم‌های دیگر بازی کنند وامیدواریم با بازگشت ذوب‌آهن بتوانیم بازیکنانی که از هندبال دور شدند، را برگردانیم.

روند میزبانی اصفهان در جام باشگاه‌ها

بخش پایانی نشست به پرسش و پاسخ اختصاص داشت که افتخاری در پاسخ به پرسش «اصفهان‌زیبا» در خصوص روند میزبانی اصفهان برای جام باشگاه‌های آسیا بیان کرد: کارشناسان و مسئولان فدراسیون هندبال طی سفر به اصفهان از امکانات میزبانی چون سالن، هتل و حمل و نقل بازدید داشته و گزارش آن را به کنفدراسیون هندبال آسیا ارسال کرده‌اند وبه نظر می‌رسد مشکلی بر سر میزبانی اصفهان وجود نداشته باشد و باشگاه سپاهان میزبانی شایسته‌ای داشته باشد.

او در پاسخ به پرسشی درباره جوان‌گرایی در تیم ملی هندبال ساحلی گفت: تیم ملی هندبال ساحلی با سابقه‌ای ده‌ساله، نیاز به پوست‌اندازی داشت. برخی از بازیکنان بنا به دلایل مختلف نتوانستند در اردو حاضر شوند و فرصت کمی برای بستن تیم باقی مانده بود. تیم ملی نوجوانان عملکرد بسیار خوبی داشتند و سرمربی تیم ترجیح داد تا این تیم نوجوانان که بیشتر شناخت و هماهنگی نسبت به یکدیگر داشتند، به مسابقات اعزام شوند. البته من موافق تغییر پلکانی هستم و تغییر نسل باید به مرور انجام شود.

افتخاری افزود: اگر تزریق بازیکنان جوان به صورت پلکانی انجام می‌شد، شاید در بازی‌های حذفی نتایج بهتری می‌گرفتیم. اما تیم ملی ایران چیزی از دست نداده و ما در هندبال ساحلی صاحب تیمی با میانگین سنی 18 تا 20 سال هستیم که جوان‌ترین تیم مسابقات بود و به مقام سوم رسید.

او در خصوص کناررفتن سرمربیگری تیم ملی و جایگزینی مهدی قشقایی راد به جاب او نیز تصریح کرد: به‌دلیل درگیری‌های شخصی نگران بودم عدم حضور مداوم من به تیم ملی ضربه بزند و قشقایی‌راد نیز سال‌ها با من در تیم ملی همکاری داشت و باتوجه به شناختش از بازیکنان، بهترین گزینه بود.

رئیس هیئت هندبال استان در پاسخ به پرسش در خصوص بازسازی سالن شهید سجادی نیز گفت: اگر چند دلیل در قوام و افتخارات هندبال اصفهان در نظر بگیرید، حتما یکی از علل مهم آن وجود سالن سجادی است که سال‌ها مرکز رشد و تربیت هندبال در اصفهان و پایگاه هندبال اصفهان، کشور و حتی جهانی بوده است.

افتخاری درخصوص آماده‌سازی سالن هندبال نیز افزود: بازسازی و آماده‌سازی سالن هندبال برای افزایش سکوی تماشاگران و سیستم تهویه و دیگر الزامات حدود سه‌میلیارد هزینه دارد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + 8 =