صیرفی‌نژاد خبر داد:

جمع‌آوری روزانه بیش از ۶۰ تن پسماند از منطقه ۲ اصفهان

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: روزانه به‌طور متوسط بیش از ۶۰ تن انواع پسماند از محلات مختلف این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

تاریخ انتشار: 13:54 - شنبه 1402/01/19
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جمع‌آوری روزانه بیش از ۶۰ تن پسماند از منطقه ۲ اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات مورد انتظار شهروندان از شهرداری موضوع حفظ نظافت شهری و جمع‌آوری زباله‌ها است، اظهار کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده هر شب زباله‌ها در معابر اصلی منطقه دو اصفهان توسط پاکبانان جمع‌آوری و نظافت تمام خیابان‌های اصلی و فرعی به صورت روزانه انجام می‌شود. / پسماند

وی با بیان اینکه حجم زباله‌ها، پسماندها و ضایعات شهروندان در روزهای پایانی سال افزایش پیدا کرد، افزود: طرح جمع‌آوری پسماندهای خانگی طبق روزهای زوج و فرد هفته نیاز به مشارکت شهروندان در اجرای هرچه بهتر آن داشت که اواخر سال گذشته محقق شد.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این منطقه روزانه به‌طور متوسط ۳۰ تن پسماند تر جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت معاونت خدمات شهری این منطقه در پنج بخش خدمات، فضای سبز و نگهداری و تعمیرات، زیباسازی و کنترل نظارت تعریف می‌شود، گفت: در منطقه دو شهرداری اصفهان ۱۰۵ نیروی خدماتی مشغول به‌کار هستند و روزانه به‌طور متوسط علاوه بر ۳۰ تن پسماند تر، ۲۰ تن پسماند ساختمانی، شش تن پسماند روز و ۲.۵ تن پسماند خشک و ۱.۵ تن سایر از این منطقه جمع‌آوری می‌شود.

صیرفی‌نژاد افزود: تعداد خودروهای خدمات شهری در زمینه حمل زباله و پاکسازی و نظافت شهر شامل دو دستگاه خودروی جدول‌شوی دستی، یک دستگاه خودروی جدول‌شوی مکانیزه، سه دستگاه خودروی حمل ضایعات روز، دو دستگاه جاروب مکانیزه، سه دستگاه جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و هفت دستگاه حمل پسماند است.

وی با بیان اینکه بسترهای مختلفی برای تفکیک زباله از مبدأ فراهم است، خاطرنشان کرد: در این عرصه نیازمند مشارکت شهروندان هستیم و لازم است برای تحقق این مهم همه شهروندان در حوزه مدیریت پسماند مشارکت کنند تا محیط زیست شهر سالم بماند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تاکید کرد: از شهروندان ساکن منطقه دو درخواست می‌شود تا در تفکیک زباله از مبدأ و جدا کردن پسماند خشک قابل بازیافت از پسماند تر از محل مبدا یعنی منازل خود اقدام کنند و در این زمینه با شهرداری مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به دیگر خدمات این معاونت در سال گذشته اضافه کرد: حفر چاه‌های جذبی در نقاط مختلف، خرید تجهیزات پدافند غیرعامل ستاد بحران با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال، لایروبی تمام سپتیک‌ها، آبروها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی، اجرای برنامه‌های آموزشی در محلات جهت افزایش فرهنگ شهروندی و اجرای تقویم زباله، پاکسازی محلات تحت عنوان طرح محله تمیز، نظافت انهار، جمع‌آوری ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و هرس درختان و نظافت و پاکسازی رفیوژها و باغچه‌ها به‌صورت روزانه از دیگر اقدامات خدمات شهری منطقه دو بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − 8 =