بررسی عملکرد سپاهانی‌ها در مقابل ملوان:

شانس قهرمانی را تحویل دادند

سپاهان در شبی که می‌توانست با گرفتن سه امتیاز بازی در مقابل ملوان دوباره خودش را به صدر جدول لیگ برساند، اسیر گل دیرهنگام انزلی چی‌ها شد و درنهایت با تقسیم امتیازهای این بازی خانگی سپاهان سرنوشت قهرمانی رقابت‌های لیگ را دودستی تقدیم پرسپولیس کرد.

تاریخ انتشار: 02:58 - چهارشنبه 1402/02/6
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شانس قهرمانی را تحویل دادند

سپاهان در شبی که می‌توانست با گرفتن سه امتیاز بازی در مقابل ملوان دوباره خودش را به صدر جدول لیگ برساند، اسیر گل دیرهنگام انزلی چی‌ها شد و درنهایت با تقسیم امتیازهای این بازی خانگی سپاهان سرنوشت قهرمانی رقابت‌های لیگ را که تا قبل از این در اختیار خودش قرار داشت، دودستی تقدیم پرسپولیس کرد تا در سه هفته آینده شاگردان مورایس علاوه بر بردن بازی‌های خودشان چشم امید به امتیاز از دست دادن پرسپولیس هم داشته باشند.  / شانس

ساده‌گیری سپاهانی‌ها در برابر ملوان کم‌مهره شاید مهم‌ترین عامل ازدست‌رفتن امتیازهای کامل این بازی بود که تاوان سنگینی برای مورایس و تیمش داشت. حضور پرشور و پرتعداد هواداران سپاهان در استادیوم نقش‌جهان نشان داد که اصفهانی‌ها به دنبال ششمین عنوان قهرمانی تیم خودشان در رقابت‌های لیگ هستند.  / شانس

بااین‌حال شرایط جدول به‌صورتی رقم خورده است که شانس مستقیم قهرمانی در دستان پرسپولیس قرار دارد و سپاهان باید با شکست نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان به انتظار لغزش پرسپولیس در این سه هفته پایانی رقابت‌های لیگ بنشیند.

پیام نیازمند: سبک بازی ملوان به صورتی نبود که آن‌ها بتوانند حمله‌های زیادی را روی دروازه سپاهان ترتیب دهند؛ اما روی صحنه گل نیازمند هم همانند بقیه مدافعان سپاهان غافلگیر شد؛ وگرنه می‌توانست با واکنشی فرصت را برای ضربه‌زنی از بازیکنان ملوان بگیرد که این اتفاق نیفتاد و نیازمند به‌نوعی بدترین گل فصل خودش را در حساس‌ترین بازی سپاهان دریافت کرد.

محمد دانشگر: هرچند اشک‌های محمد دانشگر بعد از سوت پایان مسابقه به‌خوبی نشان می‌داد که او چقدر روی تیمش تعصب دارد، بااین‌حال گل ملوان روی غفلت او و نیلسون به ثمر رسید و این برای مدافعان سرزن و بلندقامت سپاهان خوب نیست که یک بازیکن ملوان سانتر ۶۰متری هم‌تیمی خودش را با ضربه سر به مقابل دروازه بفرستد.

نیلسون جونیور: ای‌کاش کمی از کیفیت فنی او در ساق‌های کاتاتائو هم وجود داشت تا سپاهان بتواند از خریدهای خارجی خود استفاده لازم را ببرد. در حال حاضر نیلسون تنها بازیکن خارجی سپاهان است که می‌توان به او اعتماد کرد؛ البته ای‌کاش او در کنار محمد دانشگر برای پنج دقیقه پایانی مسابقه هم استحکام خط دفاعی سپاهان را حفظ می‌کردند تا بتوانند به سه امتیاز مهم دست پیدا کنند.

رامین رضاییان: تقریبا همه رقبای سپاهان فهمیده‌اند که تاکتیک اصلی مورایس برای رسیدن به گل، نفوذهای رضاییان از سمت راست و پاس‌های عرضی او مقابل دروازه است که همین موضوع باعث شده است رضاییان به چهره اصلی مسابقات سپاهان تبدیل شود.‌ او در بازی ملوان هم وظیفه خودش را انجام داد و تنها گل سپاهان روی کرنر ارسالی رضاییان به ثمر رسید؛ بااین‌حال رامین نتوانست در کنار بقیه هم‌بازیانش سه امتیاز را به هواداران پرتعداد سپاهان هدیه دهد.

امید نورافکن: اخطاری که در پنج دقیقه ابتدایی مسابقه گرفت، باعث شد نورافکن نتواند تا پایان مسابقه جنگندگی خودش را درون زمین تشدید کند و ترس از اخراج به‌نوعی در حرکات او مشخص بود. البته نورافکن در چند مرحله هم با پای چپ و راست شوت‌های خودش را به سمت دروازه ملوان امتحان کرد که برخلاف بازی مقابل مس این بار ضرباتش به هدف ننشست.

میلاد زکی‌پور: زکی‌پور به‌مانند بازی در مقابل مس رفسنجان دوباره یک‌قدم جلوتر از نورافکن بازی می‌کرد تا از کناره‌ها بتواند نفوذهای خودش را درون زمین ملوان انجام دهد؛ اما زکی‌پور روز آن‌چنان موفقی را پشت سر نگذاشت و درنهایت هم در نیمه دوم تعویض شد.

ایگور کاتاتائو: برای بسیاری از هواداران این پرسش ایجادشد که سرمربی سپاهان چه هنری در ایگور کاتاتائو دید که در این بازی مهم او را به علی نژاد ترجیح داد و البته بازیکن خارجی سپاهان به‌مانند بازی‌های قبلی خودش در زمین آن‌قدر هرز دوید تا درنهایت هم به‌عنوان بازیکن تعویضی از زمین بیرون آمد تا مورایس تاوان اعتماد‌کردن به کاتاتائو را با تساوی در مقابل ملوان بدهد.

محمد کریمی: کریمی ‌مانند بازی‌های قبلی بازیکنی تأثیرگذار در ترکیب تیمش بود. او به ‌همراه جلال‌الدین علی‌محمدی به‌خوبی ارتباط خط هافبک ملوان را با خط حمله این تیم قطع کرد؛ تنها گل ملوان هم ربطی به عملکرد محمد کریمی در خط هافبک نداشت.

جلال‌الدین علی‌محمدی: ای‌کاش سپاهان در برابر ملوان پیروز می‌شد تا علی‌محمدی به‌عنوان کاپیتان این فرصت را پیدا کند که در بهترین فصل خودش یک کاپ قهرمانی را بالای سر ببرد؛ ولی حیف که بازیکنان سپاهان قدر گل زده خودشان در مقابل ملوان را ندانستند و علی‌محمدی باید سه هفته دیگر برای محقق شدن این رؤیا صبر کند.

فرشاد احمدزاده: خطای بی‌مورد او در وسط زمین به‌نوعی اسباب به ثمر رسیدن گل ملوان را فراهم کرد؛ باوجوداین احمدزاده در شرایطی که زمان زیادی در زمین حضور داشت، نتوانست آن‌طور که بایدوشاید در فاز هجومی به تیمش کمک کند.

شهریار مغانلو: کاشت گل سه‌امتیازی شهریار مغانلو می‌توانست سپاهان را همچنان شانس اول قهرمانی معرفی کند؛ ولی گل ملوانی‌ها این فرصت را از شهریار گرفت تا او همچنان چشم امید به هفته‌های آینده لیگ داشته باشد؛ البته ای‌کاش شهریار حواسش به رفتارهایش در درون زمین هم باشد تا با گرفتن کارت‌های زرد بی‌موقع سپاهان را از داشتن یک مهاجم شش‌دانگ در هفته‌های پایانی لیگ محروم نکند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 5 =