انصراف تیم فرش حداد از لیگ برتر فوتبال ساحلی:

عطای تیم‌داری را به لقایش بخشیدند

پس از چند سالی که فرش حداد نمایندگی اصفهان در لیگ برتر فوتبال ساحلی را عهده دار بود، این تیم از حضور در فصل جدید لیگ انصراف داد تا سرنوشت انحلال نصیب یکی دیگر از تیم‌های خصوصی ورزش نصف جهان شود.

تاریخ انتشار: 10:56 - شنبه 1402/02/9
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
عطای تیم‌داری را به لقایش بخشیدند

پس از چند سالی که فرش حداد نمایندگی اصفهان در لیگ برتر فوتبال ساحلی را عهده دار بود، این تیم از حضور در فصل جدید لیگ انصراف داد تا سرنوشت انحلال نصیب یکی دیگر از تیم‌های خصوصی ورزش نصف جهان شود.

پس از مهلتی که کمیته فوتبال ساحلی فدراسیون فوتبال به تیم‌های خواهان شرکت در لیگ برتر این رشته داده بود، چهارشنبه گذشته قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه‌های کشور انجام شد که تیم فرش حداد یکی از ده تیم حاضر در این مراسم بود که حریفانش را هم شناخت. اما با تأیید یک عضو هیئت مدیره باشگاه، تصمیمی برای تیم‌داری وجود ندارد.

در مقطعی بعد از انحلال چند تیم استان که در سال‌های اولیه برگزاری لیگ برتر فوتبال ساحلی حضور داشتند، باشگاه فرش حداد که هزینه آن توسط مالک از بخش خصوصی تأمین می‌شد، با تیم‌داری در رشته فوتبال ساحلی و سرمایه‌گذاری در این رشته به ورزش ایران ورود کرد.

در مقطعی که تیم فرش حداد دیدارهایش در لیگ را در اصفهان برگزار می‌کرد، با مشکلات کمتری مواجه بود.

با این حال عدم تأیید زمین ساحلی ناژوان باعث شد تا مالک باشگاه ناچار به انتقال میزبانی‌های تیمش به یزد و تیران شود که بازی در هر دو شهر دشواری‌های خاص خود را داشت.

در نهایت هم فصل سختی که این تیم اصفهانی در رفت‌و‌آمد به تیران برای تمرین و مسابقه داشت، بلای جان این تیم شد و ورزش استان تنها نماینده‌اش در این رشته را از دست داد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت تیم فرش حداد چند باری با جلیل حداد، مدیرعامل و مالک باشگاه تماس گرفتیم که موفق به صحبت نشدیم.

با این حال ابراهیم احمدی‌فرد، عضو هیئت‌مدیره باشگاه فرش حداد با اشاره به تصمیم مدیرعامل این باشگاه برای انصراف از تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال ساحلی تأکید دارد آن قدر خون به دل این باشگاه کردند که بالاخره قید تیم‌داری را زدند.

او می‌گوید: مدیرعامل باشگاه فرش حداد، فردی علاقه‌مند به ورزش است و با هزینه شخصی در چندین رشته از جمله لیگ برتر فوتبال ساحلی تیم‌داری می‌کرد، اما در مدت خیلی اذیت شد.

آن طوری که احمدی فرد می‌گوید، با وجود تیم‌داری فرش حداد در فوتبال ساحلی و هزینه‌ای که برای این تیم انجام می‌شد، هیچ حمایتی از سوی مسئولان ورزش استان انجام نشد و حتی در پی اطلاع از تصمیم باشگاه برای انحلال هم، اقدامی در جهت حفظ این تیم انجام ندادند.

او می‌افزاید: جلیل حداد، مدیرعامل باشگاه، فردی نیست که تحمل مشکلات را نداشته باشد و تصمیم احساسی بگیرد. اما با سختی‌های زیادی که بر سر تیم‌داری وجود داشت و مشکلات خانوادگی هم مزید بر علت شد تا تصمیم به انحلال تیم فوتبال ساحلی گرفته شود.

با وجود تصمیم به انصراف تیم فرش حداد از شرکت در لیگ، سهمیه لیگ برتری این تیم محفوظ است و آن طور که شنیده شده چند پیشنهاد برای خرید سهمیه به دست مالک تیم رسیده که یک پیشنهاد هم از شهر اصفهان بوده.

اما گویا رقم پیشنهادی آن کم بوده و پیشنهادات مالی خارج از استان رقم مناسب‌تری بوده است.

ادامه حمایت از باشگاه‌های خصوصی که در عرصه ورزش هزینه می‌کنند، وظیفه مهمی است که اداره ورزش و جوانان استان و هیئت فوتبال باید دنبال کنند.

اما آن طوری که از گفته‌های مسئولان تیم فرش حداد بر می‌آید، حمایتی از این تیم در طول دوره فعالیتش انجام نشده است.

با این وجود مشکل اصلی این تیم نبود زمین مناسب برای تمرین و مسابقه است و شاید اگر با همکاری و مساعدت مسئولان ورزشی و شهری، زمین ساحلی ناژوان به استانداردهای مدنظر سازمان لیگ نزدیک می‌شد، یا احداث زمینی که دو سال قبل به اسم زمین اختصاصی ورزش ساحلی در ارغوانیه جانمایی کردند پیگیری می‌شد، مدیرعامل ورزش دوست تیم فرش حداد، عطای تیم‌داری در لیگ برتر را به لقای آن نمی‌بخشید.

برای فصل جدید لیگ برتر، ده تیم در قرعه‌کشی حضور داشتند و آن‌طور که سازمان لیگ اعلام کرده، این مسابقات از روز ۲۳ اردیبهشت آغاز می‌شود.

البته در سال‌های گذشته شروع لیگ معمولا با تأخیرهایی در زمان شروع همراه بوده و برای فصل جدید هم دور از ذهن نیست و هنوز زمینه تغییر تصمیم فرش حداد و بازگشت این تیم به لیگ وجود دارد یا اینکه تیم دیگری از استان تصمیم به حضور در لیگ بگیرد، اما تا زمانی که زیرساخت اولیه برای فعالیت در فوتبال ساحلی فراهم نشود، برای تیم فرش حداد و هر تیم دیگری همین آش و همین کاسه خواهد بود.

 

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

دوازده + 7 =