به گزارش اصفهان زیبا؛ رئیس اداره حملونقل مسافر ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان اصفهان از انجام بیش از ۱۰ هزار سفر درون و بروناستانی توسط ناوگان عمومی در تعطیلات خرداد خبر داد.
حسین بیغمیان گفت: حدود ۱۳ هزار زائر نیز با همکاری صنایع بزرگ استان به مرقد مطهر امام خمینی (ره) اعزام شدند.
بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ سفر؛ ۱۳۵هزار مسافر در چهار روز
او با اشاره به آمار سفرهای عمومی در چهار روز پایانی هفته گذشته (۸ تا ۱۱ خردادماه)، اظهار کرد:
در این مدت ۱۰هزار و ۵۴۶ سفر درون و بروناستانی انجام شد و ۱۳۴ هزار و ۹۴۸ مسافر جابهجا شدند.
جزئیات سفرهای دروناستانی و بروناستانی
بیغمیان با تفکیک آمار سفرهای دروناستانی گفت:
اتوبوس: ۲۹۲۶ سفر، ۴۳هزار و ۹۲۷ مسافر
مینیبوس: ۳۵۴۶ سفر، ۳۵هزار و ۵۴۸ مسافر
سواری: ۱۰۴۱ سفر، ۳۷۳۷مسافر
مجموع سفرهای دروناستانی: ۷۵۱۳ مورد با ۸۳هزار و ۲۱۲ مسافر
در بخش سفرهای بروناستانی نیز:
اتوبوس: ۲۰۳۱ سفر، ۴۶ هزار و ۳۵۳ مسافر
مینیبوس: ۲۴۵ سفر، ۲۸۰۳ مسافر
سواری: ۷۵۷ سفر، ۲۵۸۰ مسافر
مجموع سفرهای بروناستانی: ۳۰۳۳ مورد با ۵۱هزار و ۷۳۶ مسافر
اعزام ۱۳هزار زائر به مرقد امام(ره) با مشارکت صنایع بزرگ
رئیس اداره حملونقل مسافر استان اصفهان با اشاره به اعزام زائران در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت:
روز ۱۳ خرداد، حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۱۳ هزار نفر زائر به حرم مطهر اعزام شدند که حدود ۸۰ درصد این اعزامها با پشتیبانی صنایع بزرگی همچون فولاد مبارکه، ذوبآهن، پالایشگاه اصفهان و شرکت اسنوا انجام شد.
کمبود ناوگان در مسیرهای پرتردد و راهکارهای جبران
بیغمیان با اشاره به کمبود ناوگان بهویژه در مسیرهای پرترددی مانند تهران، مشهد و خوزستان گفت:
برخی مسافران بهدلیل همین محدودیت ترجیح دادند با خودروهای شخصی سفر کنند. با این حال، میزان شکایات مردمی پایین بوده است.
او دو راهکار اصلی برای جبران کمبود ناوگان را چنین اعلام کرد:
نوسازی ناوگان از طریق ثبتنام غیرحضوری متقاضیان در سامانهای که در آینده نزدیک راهاندازی خواهد شد.
واردات اتوبوس که بهرغم آغاز آن از سه سال گذشته، تنها ۱۰۰ دستگاه وارد شده و واردات ۱۹۰۰ دستگاه دیگر بهدلیل بروکراسی متوقف مانده است.
سازمان حملونقل جادهای قصد دارد با ورود مستقیم به موضوع، این موانع را برطرف کند.
نظارت بر ناوگان در ایام تعطیلات و راههای ارتباطی برای شکایات
رئیس اداره حملونقل مسافر استان اصفهان همچنین از حضور تیمهای نظارتی راهداری در پایانهها و جادهها بهویژه در کنار پلیسراه خبر داد.
او گفت: در مبادی سفر نیز کنترلهایی صورت گرفت تا مشکلی برای مسافران ایجاد نشود.
به گفته بیغمیان ، بیشترین شکایات ثبتشده مربوط به کمبود بلیت و خرابی ناوگان در حین سفر بوده و مسافران میتوانند برای ثبت شکایت با سامانه تلفنی ۱۴۱ تماس بگیرند./ایسنا