عوامل رسمی یک بازی فوتبال

عوامل رسمی بازی شامل افراد گوناگونی است که برای هر کدام مسئولیتی تعریف شده که در قسمت اول به برخی عوامل اشاره شد و در مطلب امروز با دیگر عوامل یک بازی لیگی آشنا می‌شویم.

تاریخ انتشار: 12:34 - دوشنبه 1402/02/11
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
عوامل رسمی یک بازی فوتبال

عوامل رسمی بازی شامل افراد گوناگونی است که برای هر کدام مسئولیتی تعریف شده که در قسمت اول به برخی عوامل اشاره شد و در مطلب امروز با دیگر عوامل یک بازی لیگی آشنا می‌شویم.

۱. نماینده فدراسیون
۲. ناظر داوری
۳. داوران
۴. افسران دوپینگ
۵. افسر امنیتی
۶. نماینده‌های اخلاق و انضباطی
۷. عوامل اجرایی نظیر نفرات هیئت فوتبال یا فدراسیون
۸. پزشک
۹. عوامل ورزشگاه
۱۰.عوامل برانکارد
۱۱. توپ جمع‌کن‌ها

این نفرات در برگزاری مسابقه یا مسابقات نقش اصلی را ایفا می‌کنند و با ID Card مخصوص شناخته می‌شوند‌. امروز به وظیفه بخشی از این نفرات خصوصا در مسابقاتی که در حوزه بین المللی برگزار می‌شود می‌پردازیم.

نماینده فدراسیون یا ناظر بازی

نماینده فدراسیون یا ناظر بازی، جانشین عالی‌ترین مقام اجرایی نهاد برگزارکننده مسابقات در آن بازی است. داوران، تیم‌ها و تمامی عوامل اجرایی مسابقه تحت نظر ایشان قرار دارند.

وظایف و اختیارات

در صورتی که محل بازی خارج از محل سکونت ایشان و با فاصله‌ای بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد، می‌بایست روز قبل از بازی در محل مورد نظر حاضر باشد.

مدیریت و برگزاری جلسه هماهنگی بازی که یک روز قبل از مسابقه در شهر میزبان برگزار و تمامی عوامل دست‌اندرکار در آن حضور دارند، بر عهده ایشان است.

در جلسه هماهنگی باید تمام موارد برگزاری مسابقه، قوانین، مقررات، مسائل امنیتی مربوط به بازی یک به یک بررسی و در صورت نیاز علاوه بر صورت‌جلسه ابلاغی لیگ، موارد اضافی به‌صورت ضمیمه صورت‌جلسه شود. تعیین رنگ پیراهن دو تیم، داوران و عوامل اجرایی نظیر توپ جمع‌کن‌ها و عوامل برانکارد یکی دیگر از موارد مهم جلسه است.

لیستی شامل نام، نام خانوادگی، سمت در مسابقه، تلفن و امضا باید تهیه شود و در هنگام جلسه تمام عوامل حاضر باید آن را پر کنند.

حضور افراد متفرقه، افراد اضافی، عکاسان و خبرنگاران در جلسه هماهنگی قبل از بازی ممنوع است و در صورت حضور قبل از آغاز جلسه، باید محترمانه از ایشان درخواست شود که محل جلسه را ترک کنند.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × 4 =