بررسی عملکرد نفربه‌نفر ذوب‌آهنی‌ها در مقابل فولاد:

ذوب‌آهن برنده جدال خانوادگی

رقابت درون‌خانوادگی و صنعتی ذوب‌آهن و فولاد یک بازی درگیرانه و سخت از آب درآمد و درنهایت ذوب‌آهن توانست در روزی که کمتر کسی تصور می‌کرد، با زدن دو گل به فولاد سه امتیاز مهم را برای خودش ذخیره کند.

تاریخ انتشار: 11:42 - یکشنبه 1402/02/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ذوب‌آهن برنده جدال خانوادگی

به گزارش اصفهان زیبا؛ در هفته‌هایی که رقابت در صدر و انتهای جدول لیگ برای قهرمانی و بقا به اوج خودش رسیده، رقابت تیم‌های میانه‌جدولی معمولا از لحاظ فوتبالی آن‌قدرها جذاب و تماشاگرپسند نیست و از آنجایی که امتیازهای این بازی‌ها تأثیر آن‌چنانی بر سرنوشت تیم‌ها ندارد، مربیان در این مدل بازی‌ها کاری بسیار سخت دارند تا بازیکنان را از لحاظ انگیزشی به اندازه موردنظر برسانند. / ذوب‌آهن

با این حال رقابت درون‌خانوادگی و صنعتی ذوب‌آهن و فولاد یک بازی درگیرانه و سخت از آب درآمد و درنهایت ذوب‌آهن توانست در روزی که کمتر کسی تصور می‌کرد، با زدن دو گل به فولاد سه امتیاز مهم را برای خودش ذخیره کند تا شاید با تکیه بر امتیازهای دو هفته پایانی لیگ ذوب‌آهن در نهایت بتواند جایگاهی تک‌رقمی را در جدول رده‌بندی لیگ برای خودش ثبت کند.

ذوب‌آهنی‌ها در شرایطی فولاد را شکست دادند که علیرضا منصوریان، سرمربی سابق گاندوها، روی نیمکت نماینده خوزستان نشسته بود و همین موضوع به نوعی برای تماشاگران جذابیت‌هایی را ایجاد کرده بود.

ولی منصوریان در این بازی حریف تیم سابقش نشد تا به احتمال زیاد، دو بازی آینده فولاد آخرین مسابقه‌هایی باشد که منصوریان به‌عنوان سرمربی روی نیمکت تیم خودش می‌نشیند. البته تارتار هم با این برد، دوباره آتش انتقادها را کاهش داد و باید دید که ذوب‌آهن در این دو هفته پایانی درنهایت چه نتیجه‌ای کسب خواهد کرد؟

پارسا جعفری: در روزهایی که فرعباسی به دلیل مصدومیت غایب است، بهترین فرصت برای پارسا جعفری فراهم شده است تا تجربه بیشتری برای حضور در بازی‌های لیگ برتر به‌دست بیاورد. البته نمایش خوب خط دفاعی ذوب‌آهن اجازه موقعیت‌سازی به فولادی‌ها نداد تا جعفری در یک روز آرام بتواند یک کلین‌شیت برای خودش به ثبت برساند.

حامد نورمحمدی: دفع توپ او در دقایق پایانی و فریادش برسر هم‌بازیان خودش به‌خوبی نشان می‌داد که نورمحمدی چقدر به اهمیت سه امتیاز بازی در مقابل فولاد آگاه است و همین انگیزه باعث شد او و بقیه مدافعان یک روز خوب را پشت سر بگذارند.

آرمان اکوان: گل‌زنی روی پرتاب‌های بلند اوت احتیاج به آمادگی ذهنی دارد و به نظر می‌رسد اکوان در بین بقیه مدافعان ذوب‌آهن تسلط بیشتری به این موضوع دارد و در نهایت او سومین گل فصلش را روی پرتاب خود و ضربه سر به ثمر رساند تا همین گل اسباب پیروزی ذوب‌آهن را مقابل فولاد فراهم کند.

سید محمد قریشی: هرچند نادر محمدی به نوعی برند اوت‌اندازهای لیگ برتر به حساب می‌آید، قریشی هم دست کمی از محمدی ندارد و او نیز می‌تواند به‌عنوان یک بازیکن گل‌ساز در ترکیب تیمش عمل کند. قریشی در مقابل فولاد این کار را انجام داد تا ارسال دقیق ضربه دست او دقیقا روی سر اکوان بنشیند.

امیرحسین صدقی: در فاز دفاعی کمک زیادی به تیمش داشت و اجازه نفوذ آن‌چنانی به بازیکنان کناری فولاد را نداد تا در کنار بقیه مدافعان ذوب‌آهن روزی تقریبا آرام و بی‌دردسر را پشت سر بگذارد.

امیرحسین جدی: مثل همیشه دوندگی بسیار زیادی درون زمین داشت و همین موضوع به ذوب‌آهن کمک کرد تا از کناره‌ها نفوذهای خطرناکی را به سمت دروازه فولاد انجام دهد. درنهایت جدی نیز در یک روز جدی موفق شد که به سه امتیاز شیرین دست پیدا کند.

عرفان معصومی: یکی از بهترین بازی‌های خودش را برای ذوب‌آهن انجام داد و در طول ۹۰ دقیقه در خط هافبک جنگندگی بسیار زیادی داشت تا بتواند ارتباط خط هافبک فولاد را با مهاجمان این تیم قطع کند. معصومی در این هفته‌های پایانی لیگ نشان داده که ارزش هزینه در نیم‌فصل را داشته است.

پوریا پورعلی: به نوعی نقش مسعود ریگی را در ترکیب سپاهان بازی می‌کند و سبک بازی او آن‌چنان در چشم نیست؛ با این حال دوندگی بسیار زیادی در خط هافبک دارد و در جنگ‌های میانه زمین توانایی زیادی پیدا کرده است.

سامان نریمان جهان: یکی از بازیکنان باتجربه ذوب‌آهن است که به‌‌عنوان بازی‌ساز و طراح در ترکیب تیمش بازی می‌کند؛ البته نریمان جهان در مقابل فولاد روز آن‌چنان موفقی را پشت سر نگذاشت؛ ولی در برد تیمش سهیم بود.

محمدحسین اسلامی: این بازیکن جوان اصفهانی اگر می‌خواهد شانس دوباره برای دعوت به اردوی تیم ملی پیدا کند، باید در این دو هفته پایانی خودش را به امیر قلعه‌نویی نشان دهد تا بتواند به اردوی تیم ملی برسد. بااین‌حال اسلامی در برابر فولاد با وجود دوندگی فراوان، آن‌چنان در موقعیت‌سازی مؤثر عمل نکرد.

محمدرضا سلیمانی: تلاش و انگیزه بسیار زیادی دارد؛ اما همه این‌ها برای گل‌زنی کافی نیست و سلیمانی باید هنگام زدن ضربه‌های نهایی دقت بیشتری را به ساق‌‌های خودش سنجاق کند.

 

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × چهار =