قاضی‌‎عسگر خبر داد:

توسعه و بهره‌برداری از بوستان منارجنبان در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: توسعه پارک منارجنبان به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

تاریخ انتشار: 12:58 - دوشنبه 1402/02/18
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
توسعه و بهره‌برداری از بوستان منارجنبان در منطقه ۹ اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری فارس، سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: احداث و توسعه فضاهای سبز شهری با تأثیرگذاری بر کیفیت محیط زیست شهر و ایجاد فضایی برای افزایش تعاملات اجتماعی، نقش مهمی در توسعه پایداری شهری ایفا می‌کند./ منارجنبان

وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز مطلوب، علاوه بر ارتقای کیفیت منظر شهر در زیباشناسی و ادراک هویت مؤثر است، افزود: توسعه پارک منارجنبان به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه افزایش سرانه فضای سبز منطقه در اولویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد، تصریح کرد: در این پروژه ۱۸۰۰ متر مربع چمن گرمسیری مقاوم به کم‌آبی، درختان و درختچه‌های زینتی، باغچه‌های گل دائم و فصل کاشت شده است.

وی با تاکید بر اهمیت فضای سبز شهری و تأثیرات فیزیکی، طبیعی و اجتماعی آن بر جامعه خاطرنشان کرد: امروزه بوستان‌ها و فضای سبز شهری مزایایی چون درمان بیماری‌های روحی، ایجاد محیطی مطلوب برای پرورش کودکان، یکپارچگی اجتماعی، حفظ آسایش و نظایر آن را در بر می‌گیرد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری از درختان و پوشش‌های گیاهی در هر شهر باید به‌صورت یک فرهنگ مبتنی بر مراقبت از فضای سبز شهری، به منزله یک گنجینه ارزشمند نهادینه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × 4 =