مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان خبر داد:

پیشرفت ۷۰ درصدی گذرگاه تاریخی و گردشگری خورشید

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از پیشرفت ۷۰ درصدی ساماندهی گذرگاه تاریخی با محوریت سه مناره معروف در این منطقه خبر داد.

تاریخ انتشار: 16:05 - شنبه 1402/02/23
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
پیشرفت ۷۰ درصدی گذرگاه تاریخی و گردشگری خورشید

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان با بیان اینکه منطقه سه شهرداری اصفهان دارای بیشترین گذرهای تاریخی و قدیمی است، اظهار کرد: یکی از مکان‌های بسیار قدیمی این منطقه محله «جویباره» است که ساماندهی گذرگاه‌های تاریخی آن از سال‌های گذشته مورد هدف شهرداری اصفهان و در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

وی افزود: ساماندهی گذر دارالضیافه برای برقراری پیوند دو مناره دارالضیافه با محور گردشگری جویباره و منار ساربان و چهل دختران با نام گذر «خورشید» نام‌گذاری شده که طول محور احیا و ساماندهی حدفاصل بین دو منار دارالضیافه تا منار ساربان به طول ۶۰۰ متر است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: ابتدای این محور با منار تاریخی چهل دختران از سمت خیابان سروش و قدمت نزدیک به هزار سال آغاز می‌شود و پس از گذر از دل محله سرتاوه به منار ساربان می‌رسد و سپس وارد خیابان کمال می‌شود و تا دومنار دارالضیافه در محله جویباره امتداد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه که با توجه به محور تاریخی دارای کف و بدنه نامناسب بود، منطقه سه بر آن شد این محور را بیشتر مرمت و احیا کند که در همین راستا کل مسیر خاکبرداری، بتن‌ریزی، غلاف‌گذاری، لوله‌های آبرسانی، سنگ‌فرش و نورپردازی آن انجام شد.

کلاهدوزان با اشاره به اعتبار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی این پروژه شهری گفت: بخشی از این گذرگاه برای اتصال به دو مناره دارالضیافه از عرض خیابان کمال عبور می‌کند که به حالت جزیره‌ای اجرا و تمام موارد ایمنی و ترافیکی در آن رعایت شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه حدود ۷۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه جاری به پایان برسد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار امیدواری کرد: با احیای محورهای تاریخی منطقه سه همچون بازار منجم، بازار در دشت و گذر قصر که عملیات عمرانی آن به تازگی آغاز شده است محور گردشگری جذابی ایجاد شود که در کنار سایر جاذبه‌های معماری این منطقه همچون بازار سنتی، خانه‌ها و مساجد تاریخی بتواند باعث رونق گردشگری در این منطقه باشد، چراکه ایجاد این محور علاوه بر بهبود شرایط محیطی و زندگی شهروندان از لحاظ اقتصادی برای مردم منطقه آورده خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج × 2 =