طرح رتبهبندی معلمان که اجرای آن پس از یک دهه بالاخره صورت گرفت، همچنان با اما و اگرهایی همراه است و برخی از فرهنگیان نسبت به نحوه اجرای آن انتقادهایی دارند. سید علی مدینه، معاون پژوهش برنامهریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان در گفتوگو با «اصفهان زیبا»در رابطه با چند و چون طرح رتبهبندی معلمان میگوید.
گمانهزنیها بالاخره درست از آب در آمد و عملکرد نامطلوب وزیر آموزش و پرورش، صدای اعتراض بهارستاننشینها را هم بلند کرد.
در ذهن بسياري از اولياء خانه و مدرسه مرز جدي ميان تحصيل و بازي وجود دارد. اين مرز در اكثر موارد با اين جمله آشكار مي شود: اول درس بعداً بازي! گرچه انتخاب كدام اولويت بستگي به نظر دانش آموزدارد؛ ولي براي والدين اين مسئله هيچ جاي تشكيكي نخواهد داشت!
رفیعپور به ضرورت بهرهمندی از تجارب دیگر معلمان نیز اشاره کرد و گفت: معلمها باید از شنیدن تجربیات دیگران استقبال کنند.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و همچنین اجرای قانون نظام رتبهبندی معلمان را اعلام کرد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به تشریح جزئیات استخدام آموزش و پرورش خبر داد.
درحالیکه مطابق با اعلام معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزشوپرورش، 26 اسفندماه بهعنوان تاریخ برگزاری آزمون استخدامی معین شده است، خبرها حاکی از مخالفت وزارت علوم با پذیرش نیمهمتمرکز رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان است.
یکی از مؤلفههای مهم در زمینه تعامل با دیگران مهارت برقراری ارتباط مؤثر است. این اصل در ارتباط میان مربیان، مبلّغان و معلمان بادانش آموزان اهمیت ویژهتری دارد. ازجمله نیازهای مهم انسان، شنیدهشدن و دیده شدن است. آدمی دوست دارد تا کلام، گفتار، رفتار و احساساتش توسط دیگران دیده و شنیده شود.
ابتدای دی ماه امسال، علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که متوسط معدل دانشآموزان در کشور ۱۱,۵ بوده که در نوع خود فاجعه است و باید کاهش معدل دانشآموزان در کشور ریشهیابی و مشخص شود که ایراد از دانشآموزان است یا معلمان!